2026-07-14, 17:07
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Visst är det så, offerkoftan är intatuerad och när nätdejtingen misslyckas så är det självklart männen det är fel på.

TS värsta icks är dessutom rätt talande för hur många kvinnor beter sig på nätet, de letar efter fel på killar och män innan de ens har träffats.

Nackdelen är att TS vill bli beundrad och bekräftad för sitt utseende som inte spelar huvudrollen när man vill dejta seriöst.

Att säga att det är en ick att vara trevlig även om ordet prick ingår i meningen visar bara hur ytlig marknaden är och fler och fler kvinnor hamnar på det som gammelmormor kallar för glasberget.

Visst är det trevligt att min man tycker att jag är vacker/snygg men ännu roligare att han tycker att jag är smart och rolig att umgås med!
Citera
2026-07-14, 17:24
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
En till story, om att våga chansa lite..

Som rätt nybliven singel satt jag med två biljetter till en koncert på Dalhalla med en världsartist. Skrev i min profil att jag önskade sällskap, eller som en dejt utöver det vanliga. En kvinna i uppland svarade. Ordväxlade, böt tfn.nr, sms, telefon, videomöte. Beslöt att jag tar nattåget ned. Hon mötte upp vid tåget i svinottan med sin bil. Gemensam färd till Rättvik där jag hade bokat hotel. Klickade inte riktigt på "det" viset, men vi hade lätt att umgås. Checkade in, en tur till Bolaget, festade, koncertbuss till Dalhalla. Dan efter tillbaks till henne, grillkväll hos henne långt ut på landet. Nästa dag skjutsade hon mig till tåget igen. Behöll kontakt, hösten efter åkte vi på en resa till Krakow. Vintern efter besökte hon mig. Inget sex, platonisk vän. Vi skapade nya minnen tillsammans, någon gång per år har vi ännu kontakt. Vi vågade och vi vann.

Så härligt!
Citera
2026-07-14, 17:25
Medlem
Berit85 och needAlife..
Whatsapp, Snap, Facebook och fan vet.. Det är företag bakom, multinationella koncerner som tjänar så mycket pengar att de bygger stora serverhallar världen runt. Men du betalar inget. Vad är produkten de säljer till högstbjudande? Jo du och din data, din kommunikation, produkten som säljs är du.

E-post och SMS med en svensk teleoperatör, omfattas däremot av svensk lagstifting, där din kommunikation är privat. Inte ens vår polis får tjuvkika utan åklagarbeslut.

Vill ni vara mer privat än så, då finns Signal som tom vår militär och amerikanska FBI rekommenderar sina anställda.
Citera
2026-07-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Så härligt!
Skulle du ha vågat? Åka typ hundra mil. Eller plocka upp en man vid tåget som du aldrig träffat till ett sådant "äventyr", dessutom åka hem med.
Citera
2026-07-14, 17:32
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goobleyzook
Skulle du ha vågat? Åka typ hundra mil. Eller plocka upp en man vid tåget som du aldrig träffat till ett sådant "äventyr", dessutom åka hem med.

Jadå. Har gjort en hel del sånna grejer, med bra resultat. Men jag är väl för gammal nu kanske.
Citera
2026-07-14, 17:54
Medlem
Citat:
Jadå. Har gjort en hel del sånna grejer, med bra resultat. Men jag är väl för gammal nu kanske.
Senaste storyn, då var jag 53, hon också.
Citera
2026-07-15, 02:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nackdelen är att TS vill bli beundrad och bekräftad för sitt utseende som inte spelar huvudrollen när man vill dejta seriöst.

Att säga att det är en ick att vara trevlig även om ordet prick ingår i meningen visar bara hur ytlig marknaden är och fler och fler kvinnor hamnar på det som gammelmormor kallar för glasberget.

Personer (TS tex) som har icks och irriterar sig på personer (män) de inte ens har träffat har med överhängande sannolikhet inre problem som kommer att bidra till att de hamnar på glasberget.

Ingen normal vettig man orkar med komplicerade kvinnor som inbillar sig själva att de är perfekta.
Citera
2026-07-15, 16:06
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Personer (TS tex) som har icks och irriterar sig på personer (män) de inte ens har träffat har med överhängande sannolikhet inre problem som kommer att bidra till att de hamnar på glasberget.

Ingen normal vettig man orkar med komplicerade kvinnor som inbillar sig själva att de är perfekta.

Ja det finns många som TS som ska bli beundrade och bekräftade, även det av både kända och okända män.
På nätet lägger de ut bilder men ser inte alls ut så i verkligheten och sedan gråter de för att de blev dumpade, har försökt förklara tusentals gånger för mina väninnor att det är inte de som blir dumpade utan den falska bilden som de målade upp på nätet.

TS borde vara glad att bli kallad trevlig för då är männen intresserase av TS och vill lära känna människan.

Men som sagt, det är många som aldrig kommer förstå hur verkligheten fungerar.
Glasberget är snart fullt.
Citera
2026-07-18, 10:49
Medlem
Citat:
God kväll Flashback!

Jag tar gärna lite konstruktiv feedback på mina värsa s.k. icks på dejtingsidan.

1. "Har du snap?"

90% av mina konversationer slutar såhär. Hur kan man ställa den frågan till någon som är 40+?

Är jag överkänslig? Eller har jag rätt i att man bör undvika vuxna människor som använder Snap?

2. Flertalet gånger har jag blivit kontaktad av män som refererar till mig som en "trevlig prick"....?

Ursäkta mig? TREVLIG PRICK? 😆 Hur kan man beskriva en mogen, vacker kvinna på det viset? Finns det någon kvinna som går igång på att bli kallad "prick"?

Jag tror faktiskt att du övertolkar båda sakerna lite.

Att fråga efter Snapchat behöver inte betyda att personen är omogen. Många använder det bara för att lämna dejtingsidan, precis som andra förr frågade efter Messenger eller telefonnummer. Det säger egentligen väldigt lite om en människas mognad. Personligen har jag aldrig riktigt förstått grejen med Snapchat, eller egentligen sociala medier överlag. Jag tycker ofta att de används på ett sätt som inte tillför så mycket, men det är en helt annan diskussion. Bara för att någon använder Snapchat säger det inte särskilt mycket om vem personen är.

Och trevlig prick är väl mest ett vardagligt uttryck för att någon verkar sympatisk och lätt att tycka om. Jag har svårt att tro att någon använder det som en förolämpning eller för att förringa en vuxen kvinna.
Jag tror det är klokare att bedöma människor utifrån hur de beter sig över tid än utifrån en app de använder eller ett enskilt ordval.
Citera
2026-07-18, 12:44
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Jag tror faktiskt att du övertolkar båda sakerna lite.

Att fråga efter Snapchat behöver inte betyda att personen är omogen. Många använder det bara för att lämna dejtingsidan, precis som andra förr frågade efter Messenger eller telefonnummer. Det säger egentligen väldigt lite om en människas mognad. Personligen har jag aldrig riktigt förstått grejen med Snapchat, eller egentligen sociala medier överlag. Jag tycker ofta att de används på ett sätt som inte tillför så mycket, men det är en helt annan diskussion. Bara för att någon använder Snapchat säger det inte särskilt mycket om vem personen är.

Och trevlig prick är väl mest ett vardagligt uttryck för att någon verkar sympatisk och lätt att tycka om. Jag har svårt att tro att någon använder det som en förolämpning eller för att förringa en vuxen kvinna.
Jag tror det är klokare att bedöma människor utifrån hur de beter sig över tid än utifrån en app de använder eller ett enskilt ordval.

Men det är ju precis det här som är min poäng! Snapchat tillför inget, så varför använda det över huvud taget? Bara för att alla andra gör det.....? Och vad säger det om dig? Det är ingen annan diskussion, det är precis samma diskussion.

Varför skulle jag bli attraherad av en fullvuxen man som sitter och tramsar runt på Snapchat som en annan fjortis? Det är ju omoget.

Du kan iofs ha rätt ang. "trevlig prick". Men då det är förminskande - bokstavligt talat, att bli förminskad till en liten prick - håller jag fast vid mina principer.
Citera
2026-07-18, 12:53
Medlem
Citat:
Men det är ju precis det här som är min poäng! Snapchat tillför inget, så varför använda det över huvud taget? Bara för att alla andra gör det.....? Och vad säger det om dig? Det är ingen annan diskussion, det är precis samma diskussion.

Varför skulle jag bli attraherad av en fullvuxen man som sitter och tramsar runt på Snapchat som en annan fjortis? Det är ju omoget.

Du kan iofs ha rätt ang. "trevlig prick". Men då det är förminskande - bokstavligt talat, att bli förminskad till en liten prick - håller jag fast vid mina principer.

Jag håller faktiskt med om att sociala medier ofta används på ett sätt som inte tillför särskilt mycket. Jag har själv aldrig riktigt förstått varför det nästan förväntas att alla ska ha Snapchat, Facebook, Instagram och allt annat. Men det är min syn på sociala medier som fenomen.

Där jag inte riktigt hänger med är kopplingen mellan att använda Snapchat och att vara omogen. Många använder det nog bara för att det blivit ett av de vanligaste sätten att hålla kontakt, ungefär som Icq en gång i tiden var. Det säger inte nödvändigtvis något om personens mognad.

Sedan är det förstås helt okej att känna att "Snapchat är inget för mig". Alla har sina preferenser. Jag tror bara att det är svårt att dra slutsatsen att någon är omogen enbart på grund av vilken app de använder.

Däremot förstår jag vad du menar med trevlig prick. Jag har aldrig tänkt på uttrycket som förminskande, men när du förklarar hur du uppfattar det kan jag förstå varför det inte landar rätt hos dig.
Citera
2026-07-19, 15:55
Medlem
mr.Floppys avatar
Men vad fan, 21 sidor! Har ni inte fattat än att incelberit bara är ett nyreggat rysstroll som inte förstår vad "en trevlig prick" betyder, det är ett typiskt sånt uttryck som inte översättningsprogrammen klarar av.
Ett bra sätt att upptäcka ryssar på.
Denne incelberit sitter förmodligen på ett center i Ryssland och postar propaganda. Kolla övriga trådar och inlägg om ni inte tror mig.
Senaste tråden från Berit handlar om att SVT skulle ljugit ihop ett krigsreportage från Odessa, för såklart är ryssarna bara offer och alla är emot dem som vanligt.
Incelberit har även en tråd om att denne inte förstår uttrycket "ligga".
Låter detta som en normal kvinna från en dejtingsajt?
Kvaliteten på forumryssarna blir bara sämre och sämre, precis som allt annat i Ryssland.

En massa boomers här som tror att detta är på riktigt. Pinsamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in