Citat:
Ursprungligen postat av
Berit85
Men det är ju precis det här som är min poäng! Snapchat tillför inget, så varför använda det över huvud taget? Bara för att alla andra gör det.....? Och vad säger det om dig? Det är ingen annan diskussion, det är precis samma diskussion.
Varför skulle jag bli attraherad av en fullvuxen man som sitter och tramsar runt på Snapchat som en annan fjortis? Det är ju omoget.
Du kan iofs ha rätt ang. "trevlig prick". Men då det är förminskande - bokstavligt talat, att bli förminskad till en liten prick - håller jag fast vid mina principer.
Jag håller faktiskt med om att sociala medier ofta används på ett sätt som inte tillför särskilt mycket. Jag har själv aldrig riktigt förstått varför det nästan förväntas att alla ska ha Snapchat, Facebook, Instagram och allt annat. Men det är min syn på sociala medier som fenomen.
Där jag inte riktigt hänger med är kopplingen mellan att använda Snapchat och att vara omogen. Många använder det nog bara för att det blivit ett av de vanligaste sätten att hålla kontakt, ungefär som Icq en gång i tiden var. Det säger inte nödvändigtvis något om personens mognad.
Sedan är det förstås helt okej att känna att "Snapchat är inget för mig". Alla har sina preferenser. Jag tror bara att det är svårt att dra slutsatsen att någon är omogen enbart på grund av vilken app de använder.
Däremot förstår jag vad du menar med trevlig prick. Jag har aldrig tänkt på uttrycket som förminskande, men när du förklarar hur du uppfattar det kan jag förstå varför det inte landar rätt hos dig.