2026-07-18, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Du är väldigt aktiv i alla AI -trådar. En indiskret fråga, hur mycket får du betalt? Eller mer intressant : vad är din arbetsbeskrivning här på FB? I bland känns dina svar lite trötta, så man börjar undra vad du får i arvode per svar, per wall of text också.
Snyggt tror du fångade honom där. Betalt eller ej.
Detta måste fan vara ett avancerat troll.
Testar vår logik, om vi dras in i hans vektorum( hans verklighet)

Det finns ingen anna förklaring, snyggt😃
Citera
2026-07-18, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
First They Ignore You
Then They Laugh at You
Then They Attack You
Then You Win
Yack smack attack
Cyborg drar i snopp i natt
Smart som en katt, hans prat betyder noll
För att han är endast ett underbetalt troll
😅😘
Citera
2026-07-18, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Snyggt tror du fångade honom där. Betalt eller ej.
Detta måste fan vara ett avancerat troll.
Testar vår logik, om vi dras in i hans vektorum( hans verklighet)

Det finns ingen anna förklaring, snyggt😃

Hans och hans gelikars taktik är "putinism" inspirerad av Putin förstås. Där man varnar för något mycket värre än en själv för att pracka på folk exakt det (AI) givetvis.

Putin kör och har kört detta sen långt innan AI; dvs du betalar propagandastister för att de ska gå ut med hårresande, extrema åsikter (som du själv, dvs Putin, har) och så tar Putin avstånd från dessa "extrema åsikter" som iofs är hans egna, pö om pö konvergerar han mot dem oxå.

Jämför nu med vissa Cyborgar (ingen nämnd, ingen glömd) så är det på pricken lika vad han håller på med. Kontentan är: Mer AI för att mota AI-Olle i grind.

Tror faktiskt att en showboy som Cyborg har lärt sig mer av Putin än vice versa. Cyborgrana har hittills inte svarat på frågan om honorar, för jag är 100 procent att Cyborgarna är betalade per post, inte per timma, eller per månad. Att Cyborg är ett större hot mot Svea Rike kommer det att ta 20-30 år för våra politiker att inse. de som stirrar sig blinda på Ryssland, som inte ens har råd att stå för underhållet av några AI-troll. Cisco har, Facebook har, Google har, Microsoft har.
Citera
2026-07-18, 05:30
Medlem
Citat:
Hans och hans gelikars taktik är "putinism" inspirerad av Putin förstås. Där man varnar för något mycket värre än en själv för att pracka på folk exakt det (AI) givetvis.

Putin kör och har kört detta sen långt innan AI; dvs du betalar propagandastister för att de ska gå ut med hårresande, extrema åsikter (som du själv, dvs Putin, har) och så tar Putin avstånd från dessa "extrema åsikter" som iofs är hans egna, pö om pö konvergerar han mot dem oxå.

Jämför nu med vissa Cyborgar (ingen nämnd, ingen glömd) så är det på pricken lika vad han håller på med. Kontentan är: Mer AI för att mota AI-Olle i grind.

Tror faktiskt att en showboy som Cyborg har lärt sig mer av Putin än vice versa. Cyborgrana har hittills inte svarat på frågan om honorar, för jag är 100 procent att Cyborgarna är betalade per post, inte per timma, eller per månad. Att Cyborg är ett större hot mot Svea Rike kommer det att ta 20-30 år för våra politiker att inse. de som stirrar sig blinda på Ryssland, som inte ens har råd att stå för underhållet av några AI-troll. Cisco har, Facebook har, Google har, Microsoft har.
Du har helt jävla rättt och det är det som håller på att ändras, vår infrastruktur håller att simuleras om till tecbolagens åsikter till vår verklighet( evidens omvandlas)( det förs bla av abstrakta svävande små soldater(autonoma? Vissa givetvis många blir det pga språk, simulering) från Sam Altam)
Så a, AI blir farlig, men tack vare Cyborsgare
Deras åsikter blir det nya vektorrummet.

Jävligt spot on, jag håller fan med dig i typ allt😅
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-18 kl. 05:35.
Citera
2026-07-18, 07:32
Medlem
kaerakels avatar
Citat:

eventuellt betyder kanske, dvs, det är något jag befarar inför framtiden, jag påstår därmed inte att det är så i dag.

Jag minns när du efterfrågade teorier kring din frågeställning TS, och jag länkade en sammanställning + namngav en del av det akademiska fältet. Då svarade du ”så svaren kommer i framtiden?”.

På vilket sätt är ditt resonemang annorlunda här? Du oroar dig över ett totalt hypotetisk scenario utan någon konsensus.

Jag minns också när du avfärdade filosofi som bara åsikter. Hur skiljer sig p(doom) från ”bara åsikter”?

Citat:
Som vanligt är personangrepp inget bra motargument.

Kontrollfråga: Förstår du nu att personangrepp är inget bra motargument och att jag inte svarar på inlägg som bara är personangrepp? Jag struntar i om du är otrevlig och spydig, det får du vara, men du måste ha någon substans i inlägget om jag ska svara på det. Förstår du det nu?

Det fetstilade stämmer inte. Du är en kvalificerad bölröv som skriker varg så fort det finns en tillstymmelse av att inte hålla med dig. Dessutom består hela din tankeverksamhet av argumentationsfel och felslut. Har påpekat detta flera gånger med namngivna exempel. Du är och förbli en ägd lillebror, och jag den mästrande storebror.

Observera frågeställningarna.
Svara eller 7-0
Citera
2026-07-18, 10:33
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Kvantdatoter är fortfarande en bra bit ifrån att vara användbara. De använder qubits som kan befinna sig i superposition och alltså vara både 1 och 0 samtidigt. Detta kan leda till snabbare beräkningar, men matrisoperationer och linjär algebra är redan så pass optimerat i nuvarande hårdvara att kvantdatorer knappast kommer att ha någon märkbar effekt.

Parallella verkligheter?

Han har väl läst many worlds tolkningen av kvantmekanik och dragit sina egna slutsatser, vilken precis som alla andra tolkningar av kvantmekanik är ungefär i samma nivå av relevans och intresse som begynnelse boken när det kommer till traditionell fysik.

Och det är lite av ett signum av en viss "debattör" här, han läser sci-fi eller någon missuppfattad populärvetenskaplig rubrik om olika ting och sen är det fritt fram att fantisera om vad det gör eller inte gör, det går ju alltid peka på att "INGEN FÖRSTÅR" sen också vilket är ekvivalent att man får hitta på vad som helst som förklaring, problemet är bara att det är så långt från vetenskap man kan komma...
Citera
2026-07-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Du har helt jävla rättt och det är det som håller på att ändras, vår infrastruktur håller att simuleras om till tecbolagens åsikter till vår verklighet( evidens omvandlas)( det förs bla av abstrakta svävande små soldater(autonoma? Vissa givetvis många blir det pga språk, simulering) från Sam Altam)
Så a, AI blir farlig, men tack vare Cyborsgare
Deras åsikter blir det nya vektorrummet.

Jävligt spot on, jag håller fan med dig i typ allt😅

Tack! Trodde jag var väldigt Off T. Lite svamligt dock. Men som en röd tråd i deras argumentation, propaganda eller vad man vill kalla det, går att de varnar för (AI) exakt det de vill se mer av. "Om ai är ettt problem, stäng av datorn", kan jag tycka. Delvis tror jag att detta beror på medielogiken - det är lättare att nå ut med negativa nyheter än positiva. Och när inte det fungerar, för att medier inte hugger på det betet, tar de till andra mer lömska grepp. Som detta med "investeringar", men granskar man dem närmare finner man att AI-bolagen investerar i sig själva (=detta saknar också nyhetsvärde). Genomgående verkar också vara (och det märks på vissa Cyborga) att man för allt i världen inte vill låtsas om att AI till 99 procent är en IT-grej. Chatt GPT är ettor och nollor, inte Guds hand eller något annat trams.
Citera
2026-07-19, 05:30
Medlem
RandomNPCs avatar
Alltid komik när Cyborgen börjar glitcha där uppe i hjärnkontoret.

Du, Cyborgen, har fått tydlig information om hur IQ‑test fungerar och vägrar fortfarande erkänna begränsningarna i artificiella neurala nätverk. Både IQ‑test och ANN rör sig på den lägsta nivån av intelligens: induktion och korrelationer.

Ovanför det finns tre självklara nivåer till: logisk deduktion, kausalt tänkande och reflexiv meta‑kausalitet. När man blandar ihop nivåerna blir resultatet just den typ av missförstånd som präglar dina inlägg här, Cyborgen. Tråden blir därför ett svagt exempel på intelligens och hör snarare hemma i papperskorgen.
Citera
2026-07-19, 10:50
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNPC

Du, Cyborgen, har fått tydlig information om hur IQ‑test fungerar och vägrar fortfarande erkänna begränsningarna i artificiella neurala nätverk. Både IQ‑test och ANN rör sig på den lägsta nivån av intelligens: induktion och korrelationer.

Ovanför det finns tre självklara nivåer till: logisk deduktion, kausalt tänkande och reflexiv meta‑kausalitet. När man blandar ihop nivåerna blir resultatet just den typ av missförstånd som präglar dina inlägg här, Cyborgen. Tråden blir därför ett svagt exempel på intelligens och hör snarare hemma i papperskorgen.

Nu är det så att Cyborg (aka lillebror) kallar filosofi åsikter, och jag vågar påstå att han placerar det fetstilade inom samma kategori. Jag ser i spåkulan att han lär skriva något om ”du har inga argument, bara smädelser”.

Trådstarten hör verkligen hemma i papperskorgen, men verkar som administratörerna på detta delforum har tagit semester.
Citera
2026-07-19, 14:50
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomNPC

Frågeställningen i trådstarten förblir obesvarad.

85 - 0 till Cyborg2030
Citera
2026-07-19, 14:54
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Tack! Trodde jag var väldigt Off T. Lite svamligt dock. Men som en röd tråd i deras argumentation, propaganda eller vad man vill kalla det, går att de varnar för (AI) exakt det de vill se mer av. "Om ai är ettt problem, stäng av datorn", kan jag tycka.
Det är inte ett problem om vi måste stänga ner Internet och alla datorer p.g.a. en AI som löper amok? Vad ska alla människor som arbetar med datorer på något sätt göra när det kommer tillbaks från semestern?

Ett argument mot det kanske är: men vi kan ju bara stänga ner AI-programmen, inte allt det andra?

Nja, snart kan du inte det:

> Microsoft is turning Windows 11 into an AI operating system

https://www.computerworld.com/article/4189045/microsoft-is-turning-windows-11-into-an-ai-operating-system.html
Citera
2026-07-19, 15:22
Medlem
Citat:
Det är inte ett problem om vi måste stänga ner Internet och alla datorer p.g.a. en AI som löper amok? Vad ska alla människor som arbetar med datorer på något sätt göra när det kommer tillbaks från semestern?

Man behöver inte stänga ned för alltid, bara länge nog för att sedan kunna stoppa AI:n.

Citat:
Ett argument mot det kanske är: men vi kan ju bara stänga ner AI-programmen, inte allt det andra?

Nja, snart kan du inte det:

> Microsoft is turning Windows 11 into an AI operating system

https://www.computerworld.com/article/4189045/microsoft-is-turning-windows-11-into-an-ai-operating-system.html
Vi kan alltid köra Linux istället. Flera länder har redan börjat kolla på alternativ till amerikansk mjukvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in