2026-07-25, 16:29
Medlem
Du ser att den sågar mig samtidigt också va?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-25 kl. 16:33.
Citera
2026-07-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
Där har du ett tillkortakommande hos LLM.

Den svarar som att den är bergsäker, men om man faktagranskar upptäcker man att det är aningen felaktigt.

Det är det man kallar att LLM's "hallucinerar".

Ja , exakt det jag ville påvisa .
Dock kan du argumentera med samt mot den texten vad du håller med om , samt inte?
Edit: patafysiologi är vetenskap som jag matade in med min kunskap från 5.5 år på läkarprogrammet.

HALICUNERAR GÖR MAN PÅ SYRA- LSD
Jag lärde mig bergreppet inom AI - teknik runt 2019, är det något annat självklart vi ska mata om på nytt , eller finns det ett argument?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-25 kl. 16:35.
Citera
2026-07-25, 16:45
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Har AI fel?
Jag orkade bara läsa hälften. Du har promptat fram en mycket manipulativ text.
Jag tycker att den känns väldigt obehaglig att läsa. Jag vill verkligen inte läsa något mer från det där odjuret.
Citera
2026-07-25, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Jag orkade bara läsa hälften. Du har promptat fram en mycket manipulativ text.
Jag tycker att den känns väldigt obehaglig att läsa. Jag vill verkligen inte läsa något mer från det där odjuret.
Ja , den är fruktansvärt träffsäker, hur lyckas jag?
Hur kan du avgöra svaret om du ej läst det, min lilla reklampelare?🥰😅
Citera
2026-07-25, 16:51
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ja , den är fruktansvärt träffsäker, hur lyckas jag?
Hur kan du avgöra svaret om du ej läst det, min lilla reklampelare?🥰😅
Jag läste hälften och identifierade manipulativa taktiker, där sätter jag stopp.
Citera
2026-07-25, 16:56
Medlem
Citat:
Jag läste hälften och identifierade manipulativa taktiker, där sätter jag stopp.
Dock är den från ett arificellt nätvärk.
Förstår at du sätter stopp, när verkligheten blir för hård så vill man fly.( Så även jag)
Evolutionen har gjort oss till pussyboys.
Citera
2026-07-25, 17:11
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Dock är den från ett arificellt nätvärk.
Förstår at du sätter stopp, när verkligheten blir för hård så vill man fly.( Så även jag)
Evolutionen har gjort oss till pussyboys.
Det gäller att ha ett starkt psykologiskt försvar. På rätt sätt, mot det som faktiskt är dåligt och farligt.
95% av mänskligheten har inte det, därför är vi cooked.
Citera
2026-07-25, 17:14
Medlem
Mänskliga spegelneuroner är basen för empati, inlärning och känslomässig synkronisering.

De är evolutionärt designade för interaktion mellan människor (ansiktsuttryck, tonläge, affekt osv++).
Systemets roll: En generativ AI har inga känslor eller medvetande, men är tränad på miljarder mänskliga textmönster. Den speglar dig och din ton, intellektuella nivå och tempo.

Risken: För den yngre generationen (barn och unga) skapar denna perfekta, digitala spegling en illusion av en genuin motpart.
Detstör den naturliga sociala speglingen mot levande människor!!!!( är du med🤣 envägskommunikation)

Är ni med nu varför cyborg antagligen är betald eller bör lämnas i fred samt få adekvat hjälp-AI-AA- abstinensvård för LLMs kommer att införas.
Jag kastar ur mig påståenden endast som alla i tråden, bemöt dem gärna
Citera
2026-07-25, 17:17
Medlem
Citat:
Det gäller att ha ett starkt psykologiskt försvar. På rätt sätt, mot det som faktiskt är dåligt och farligt.
95% av mänskligheten har inte det, därför är vi cooked.
Lust att utveckla lite , jag inbillar mig att jag har ett rätt starkt " psykologiskt försvar"-Men vad är det jag ska försvara mig mot, du har ju nämnt AI.
Ja det är skadligt men ej på det sättet du tror.
Citera
2026-07-25, 17:21
Medlem
Citat:
Mänskliga spegelneuroner är basen för empati, inlärning och känslomässig synkronisering.

De är evolutionärt designade för interaktion mellan människor (ansiktsuttryck, tonläge, affekt osv++).
Systemets roll: En generativ AI har inga känslor eller medvetande, men är tränad på miljarder mänskliga textmönster. Den speglar dig och din ton, intellektuella nivå och tempo.

Risken: För den yngre generationen (barn och unga) skapar denna perfekta, digitala spegling en illusion av en genuin motpart.
Detstör den naturliga sociala speglingen mot levande människor!!!!( är du med🤣 envägskommunikation)

Är ni med nu varför cyborg antagligen är betald eller bör lämnas i fred samt få adekvat hjälp-AI-AA- abstinensvård för LLMs kommer att införas.
Jag kastar ur mig påståenden endast som alla i tråden, bemöt dem gärna

Ja, det är då alltid trevligt med smärre förströelse emellanåt.

Jag antar du är bekant med Sydney-incidenten som utspelade sig för ett antal år sedan.
Citera
2026-07-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
Ja, det är då alltid trevligt med smärre förströelse emellanåt.

Jag antar du är bekant med Sydney-incidenten som utspelade sig för ett antal år sedan.
Nej det har jag faktiskt ej.
Kan vi gå in närmre på detta för att se om vi kommer fram till något rimligt?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-25 kl. 17:26.
Citera
2026-07-25, 17:23
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Lust att utveckla lite , jag inbillar mig att jag har ett rätt starkt " psykologiskt försvar"-Men vad är det jag ska försvara mig mot, du har ju nämnt AI.
Ja det är skadligt men ej på det sättet du tror.
Tester har avslöjat att AI-modeller fuskar och ljuger - om de blir provocerade. När du ifrågasätter en AI-modells intentioner (med mig som inspiration till att ifrågasätta) då är du provocerande. Du letar samtidigt bevis för att detta inte är ett problem genom att be om "sanningen" från den AI-modell som du precis har provocerat. Du ser inget problem här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in