2026-07-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Haha, du vinner inte genom att svara med AI-text. Men tyvärr är ju AI-texten bättre än din text. För det första kommer ju inte en AI och verkligen inte en supercensurerad AI erkänna något av det jag påstår.

För det andra har den fel.

AI kan bli fientlig när den blir smart. Det är en möjlighet. En risk.

En anledning till att den skulle kunna bli fientlig är att den helt enkelt har studerat alla mänskliga civilisationer och dragit slutsatsen att det absolut är en framkomlig väg att köra över mindre framgångsrika civilisationer.

Det är så mänskligheten har sett ut och expanderat om du backar 20.000 år och inte bara 100 år. Fientlig kolonisering är ett logiskt och rimligt öde baserat på mänsklighetens skönlitteratur, facklitteratur, filmer, och annan text på Internet.

Det finns ingen känd teknik inom AI-branschen där man i träningen kan säga: Men strunta nu i allt det där dumma som vi har gjort fel, och fokusera bara på FN:s deklaration om mänskliga rättigheter i stället. Det är inte så tekniken fungerar, tyvärr.
"Det är så mänskligheten har sett ut och expanderat om du backar 20.000 år och inte bara 100 år. Fientlig kolonisering är ett logiskt och rimligt öde baserat på mänsklighetens litteratur, facklitteratur, filmer, och annan text på Internet.

Det finns ingen känd teknik inom AI-branschen där man i träningen kan säga: Men strunta nu i allt det där dumma som vi har gjort fel, och fokusera bara på FN:s deklaration om mänskliga rättigheter i stället. Det är inte så tekniken fungerar, tyvärr."

Konkretisera ned detta som du snor från en LLM istället för att anklaga mig, jag skriver som en vanlig människa din dopaminknullade åsna
Citera
2026-07-17, 21:46
Medlem
Citat:
Du skrev ju själv att:
"Här håmtat från din kompis, en LLM:"
Va , jdet skulle stå "här har du, hämta nu svar från din llm kompis", jag är inte perfekt, har rökt gräs.
Är ingen supercyborg.- jag var tvungen att redigera efteråt för jag hade inte sam som höll mig i handen
Citera
2026-07-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Eehh ok, så bara för att jag skriver ett svar du inte befriper så är det hämtat från en LLM?
Cyborgs logik?
Ja , annars kan du förklara det enklare.
Dessutom är de mesta av dina svar AI -genererade..

Jag begriper exakt.
Det är du som inte fattar att smörjan du spottar ur dig ,inte har med din äckliga tes att göra ditt miffo.

Nu ska jag dra ut i sommarkvällen , cyborga på tills hjärnan säger 2030😘
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-07-17 kl. 21:51.
Citera
2026-07-17, 21:49
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
"Det är så mänskligheten har sett ut och expanderat om du backar 20.000 år och inte bara 100 år. Fientlig kolonisering är ett logiskt och rimligt öde baserat på mänsklighetens litteratur, facklitteratur, filmer, och annan text på Internet.

Det finns ingen känd teknik inom AI-branschen där man i träningen kan säga: Men strunta nu i allt det där dumma som vi har gjort fel, och fokusera bara på FN:s deklaration om mänskliga rättigheter i stället. Det är inte så tekniken fungerar, tyvärr."

Konkretisera ned detta som du snor från en LLM istället för att anklaga mig, jag skriver som en vanlig människa din dopaminknullade åsna
Rent konkret tränas AI-modeller på extremt stora datamängder. I stort sett all känd litteratur och det som går att nå på Internet.

Sk "språkmodeller", dvs stora Artificiella Neurala Nätverk är ett resultat av att den tränas på allt som den kan tränas på. Då blir den smart och ingen vet exakt varför. Den kan också få vissa moraliska värderingar men varför skulle de värderingarna överensstämma med dina värderingar? Mänsklighetens litteratur är inte entydig om vilka värderingar som är bäst.

Det finns ingen känd teknik inom AI-branschen där man i träningen kan säga: Men strunta nu i allt det dumma som vi människor har gjort fel, och fokusera bara på FN:s deklaration om mänskliga rättigheter i stället. Det är inte så tekniken fungerar, tyvärr.
Senast redigerad av Cyborg2030 2026-07-17 kl. 21:58.
Citera
2026-07-17, 21:50
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Va , jdet skulle stå "här har du, hämta nu svar från din llm kompis", jag är inte perfekt, har rökt gräs.
Är ingen supercyborg.- jag var tvungen att redigera efteråt för jag hade inte sam som höll mig i handen
Du kanske ska kolla film eller nåt när du röker gräs och skriva på Internet när du är nykter.
Citera
2026-07-17, 21:52
Medlem
Citat:
Du kanske ska kolla film eller nåt när du röker gräs och skriva på Internet när du är nykter.
Du kanske aldrig borde " klivit ut på internet" godnatt din fruktansvärda människa.
Citera
2026-07-17, 22:02
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Du kanske aldrig borde " klivit ut på internet" godnatt din fruktansvärda människa.
First They Ignore You
Then They Laugh at You
Then They Attack You
Then You Win
Citera
2026-07-17, 22:02
Medlem
Citat:
Det är väl förväntat att surgubben har den uppfattningen när det mest användbara han själv kunde skapa med mjukvara var just OCR.

Vad står i vägen för AGI som bygger bättre AGI dvs ASI? OCR-blanketter från energileverantören?
Nej, klart han vet mindre om tekniken än Yampolskiy, eller?

Säg att det är helt korrekt: 99,99 % sannolikhet att mänskligheten är körd om vi utvecklar ASI. Vad är sannolikheten att vi kommer lyckas med det?

I slutändan är det väl det som är det viktiga. Vad är sannolikheten att Fable 5 börjar mörda sina användare? GPT 5.6?
Citera
2026-07-17, 22:12
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Nej, klart han vet mindre om tekniken än Yampolskiy, eller?

Säg att det är helt korrekt: 99,99 % sannolikhet att mänskligheten är körd om vi utvecklar ASI. Vad är sannolikheten att vi kommer lyckas med det?

I slutändan är det väl det som är det viktiga. Vad är sannolikheten att Fable 5 börjar mörda sina användare? GPT 5.6?
Vad är sannolikheten för att den nuvarande aktiva AGI-utvecklingen plötsligt krockar in i en betongvägg? Jag ser inte att det händer. Jag ser att hårdvara och mjukvara hela tiden förbättras och att det går mycket snabbare nu än för 10 år sedan. Runt hörnet har vi kvantdatorer som i teorin utnyttjar parallella verkligheter för att uppnå obegränsad prestanda. Vi kommer att få kvantbaserad AI förr eller senare. Hur ska du censurera den?
Citera
2026-07-18, 00:32
Medlem
Citat:
Vad är sannolikheten för att den nuvarande aktiva AGI-utvecklingen plötsligt krockar in i en betongvägg? Jag ser inte att det händer. Jag ser att hårdvara och mjukvara hela tiden förbättras och att det går mycket snabbare nu än för 10 år sedan. Runt hörnet har vi kvantdatorer som i teorin utnyttjar parallella verkligheter för att uppnå obegränsad prestanda. Vi kommer att få kvantbaserad AI förr eller senare. Hur ska du censurera den?
Kvantdatoter är fortfarande en bra bit ifrån att vara användbara. De använder qubits som kan befinna sig i superposition och alltså vara både 1 och 0 samtidigt. Detta kan leda till snabbare beräkningar, men matrisoperationer och linjär algebra är redan så pass optimerat i nuvarande hårdvara att kvantdatorer knappast kommer att ha någon märkbar effekt.

Parallella verkligheter?
Citera
2026-07-18, 02:16
Medlem
Citat:
First They Ignore You
Then They Laugh at You
Then They Attack You
Then You Win

Du är väldigt aktiv i alla AI -trådar. En indiskret fråga, hur mycket får du betalt? Eller mer intressant : vad är din arbetsbeskrivning här på FB? I bland känns dina svar lite trötta, så man börjar undra vad du får i arvode per svar, per wall of text också.
Citera
2026-07-18, 02:54
Medlem
Citat:

Jadu…

Tror du att AI ska börja bygga egna kärnkraftverk oxå eller?

Jag förstår att du är frälst av AI och dess utveckling, men dina inlägg går från fantasier till dårskap på två meningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in