2026-07-19, 05:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fredsplan, vedergällning. Fredsplan, vedergällning.

Ju mer eldupphör, ju mer bomber.

Två döda amerikaner och en saknas efter irans attack mot flygbas i Jordanien.
Sen gick USA till motattack, och sen attackerades amerikanska baser i Kuwait, Bahrain och Jordanien.
https://www.dawn.com/news/2016645/us-renews-strikes-on-iran-to-punish-irgc-for-troops-killing-tehran-targets-american-bases-in-kuwait

Ingen part tjänar på att bomba den andre. Möjligen kan det innebära Trump förlorar midterms, och det är ju en framgång för alla utom clownen.

Men, det är ju månader dit. Och usa bombar avsaltningsanläggningar, vilket är ett krigsbrott.

Detta spektaklet lär fortgå i årsvis, om inte usa skickar riktiga diplomater till förhandlingsbordet. Obamas avtal tog väl 2 år. Detta lär ju ta längre tid när Trump och hans clowner skall förhandla.
Citera
2026-07-19, 06:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Ingen part tjänar på att bomba den andre. Möjligen kan det innebära Trump förlorar midterms, och det är ju en framgång för alla utom clownen.

Men, det är ju månader dit. Och usa bombar avsaltningsanläggningar, vilket är ett krigsbrott.

Detta spektaklet lär fortgå i årsvis, om inte usa skickar riktiga diplomater till förhandlingsbordet. Obamas avtal tog väl 2 år. Detta lär ju ta längre tid när Trump och hans clowner skall förhandla.
Det noteras en förändring i retoriken hos Irans högsta ledare Mojtaba Khamenei.

Han betecknade USA "den store Satan" – en term han inte använt sedan han tillträdde och som signalerar en återgång till klassiskt iranskt revolutionärt språk.

”Den store Satans upprepade brott mot samförståndsavtalet som undertecknats mellan Irans och USA:s presidenter bevisade återigen för alla hur värdelös och opålitlig den amerikanska presidentens underskrift är."

"Den store Satan har återigen avslöjat sitt sanna ansikte utan mask, så att denna mörka erfarenhet av brottslighet och ond tro kommer att stå som ytterligare ett kraftfullt bevis på Amerikas bedrägeri, irrationalitet, opålitlighet och ondska".

Han la till att Iran och "motståndsrörelsens axel har oförglömliga lärdomar i beredskap för landet".

https://www.axios.com/2026/07/18/iran-khamenei-trump-war
Citera
2026-07-19, 11:44
Medlem
klybans avatar
Citat:

Minns hur satans dåligt avtalet skulle vara av Obamas, och sen kom donalds med ett avtal som fick Obamas se HELT JÄVLA FANTASTISKT ut i jämförelsen.
Och donalds fansen stod och hurra och donalds för vara så kass och värdelös.(Det är inte mina ord, utan donalds egna ord om en kass förhandlare och en värdelös president som attackerar Iran.)

Och krigsbrott vet dom att de gör, och när de samtidigt aktivt attackerar ICC och så deras krigsbrott inte ska följas upp rättsligt.
Allt av fredens president donalds
Sicket fiasko hen är.
Citera
2026-07-19, 12:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Minns hur satans dåligt avtalet skulle vara av Obamas, och sen kom donalds med ett avtal som fick Obamas se HELT JÄVLA FANTASTISKT ut i jämförelsen.
Och donalds fansen stod och hurra och donalds för vara så kass och värdelös.(Det är inte mina ord, utan donalds egna ord om en kass förhandlare och en värdelös president som attackerar Iran.)

Och krigsbrott vet dom att de gör, och när de samtidigt aktivt attackerar ICC och så deras krigsbrott inte ska följas upp rättsligt.
Allt av fredens president donalds
Sicket fiasko hen är.

Nu när Netanyaho skall besöka N.Y. skickar jag en bön till himlens makter han behöver nödlanda på vägen mot usa.

Typ i Spanien så de kan gripa honom och skicka honom till Haag.

Trump hade nog kreverat.
Citera
2026-07-19, 12:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nu när Netanyaho skall besöka N.Y. skickar jag en bön till himlens makter han behöver nödlanda på vägen mot usa.

Typ i Spanien så de kan gripa honom och skicka honom till Haag.

Trump hade nog kreverat.
Dom motarbetar väl ICC också har jag för mig och fördömer hela deras verksamhet.
Men inte speciellt förvånande och när man har en nazist i bibi som gillar folkmord, avrätta barn med huvudskott och mycket mer.
Men sure, först hade dom rättigheter i och med attacken mot Israel och festivalen, men det gick snabbt från rättfärdigat till svåra krigsbrott.
Och också märkt hur en de ropar sig hesa över du är en jävla antisematist, och jag säger det är inte jag som gör dessa krigsbrott utan bibi och Israel....

Jo, det vore komiskt om de arresterar en så stor brottsling mot internationell rätt.
Och ja, donalds hade ju nog fått en stor stroke då av ilska
Citera
2026-07-19, 14:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Hur togs Trumps utspel om valfusket emot av de mer Trumpvänliga?

Det känns lite som att även de mer trumpvänliga medierna och politikerna tar det lite lugnare numera med att hålla med Trump. De var klart ivrigare innan men nu känns det som att det inte springs med andan i halsen för att hålla med och uttala sitt stöd.

Jag tycker inte ens att det tog upp speciellt mycket plats hos Fox.
Det var väl Trumps bästa tal någonsin som vanligt. Världen har väl inget annat viktigare att tänka på än att valet 2020 inte gick rätt till?
Citera
2026-07-20, 05:26
Medlem
Svinriks avatar
Största nyheten i dag!
Trump vägrade lämna firandet
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GxOpl6/donald-trump-vagrade-flytta-pa-sig-under-spaniens-firande

I övrigt verkar det som att Spanien vann guldet.
Citera
2026-07-20, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dom motarbetar väl ICC också har jag för mig och fördömer hela deras verksamhet.
Men inte speciellt förvånande och när man har en nazist i bibi som gillar folkmord, avrätta barn med huvudskott och mycket mer.
Men sure, först hade dom rättigheter i och med attacken mot Israel och festivalen, men det gick snabbt från rättfärdigat till svåra krigsbrott.
Och också märkt hur en de ropar sig hesa över du är en jävla antisematist, och jag säger det är inte jag som gör dessa krigsbrott utan bibi och Israel....

Jo, det vore komiskt om de arresterar en så stor brottsling mot internationell rätt.
Och ja, donalds hade ju nog fått en stor stroke då av ilska
Både Trump och Bibi hade säkerligen räknat på att kriget med Iran skulle varit över redan för ett par månader sen, med Iran nere flr räkning, "mulllorna knockade",.. uranet överlämnat till USA och Hormuz-sundet öppet igen. Total kapitulation eller näst intill. Men istället har de- i synnerhet Trump - landat med ett ändlöst, oklart krig som inte vill ta slut utan ligger som en stöndig surdeg i media, får dem att framstå i dålig dager och stör deras kalkyler inför de viktiga valen i höst.

Det är dessutom rätt tydligt att Trump och Marco Rubio inte är på samma våglängd i fråga om förhandlingar med iran. Trump vill fortfarande ha en ren kapitulation där Iran tvingas ner på knä, helst med mer feta bombangrepp, utan några egentliga eftergifter från USA. Rubio inser ganska klart att det där är orealistiskt och att verkliga, seriösa förhandlingar är vad som krävs - men det är Trumps stöddiga bröstbankande som HÖRS i media.
Citera
2026-07-20, 07:56
Medlem
Trump blir utbuad av hela fotbollsstadions vid finalen och visar sig från sin barnsligaste sida (eller sin mest "dumsluga" sida - ett äktsvenskt ord som passar väldigt bra in på just honom).

Snyggt redigerad video från Adam Mockler:
https://www.youtube.com/watch?v=9c4pEdMEVII

Scenen när Trump ställer sig mitt framför det segrande spanska laget för att kunna vara med på jubelbilderna och sola sig i deras seger, varpå Infantino till slut drar honom åt sidan, är mega-pinsam men ack så typisk för den egocentriske Donnie.
Citera
2026-07-20, 08:38
Medlem
Donald Trumps fysiska och mentala hälsa samt kognitiva förmåga verkar ha försämrats kraftigt, och det är osannolikt att han klarar att fullfölja en hel presidentperiod.
Citera
2026-07-20, 09:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Donald Trumps fysiska och mentala hälsa samt kognitiva förmåga verkar ha försämrats kraftigt, och det är osannolikt att han klarar att fullfölja en hel presidentperiod.

Klart folk buar när det kliver in en dömd våldtäktsman på scenen.

Nytorgsmannen, Jack the Ripper eller Trump. De förtjänar samma bemötande.

Man får hoppas han får ett straff till slut som renderar många år i fängelse.
Citera
2026-07-20, 11:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Både Trump och Bibi hade säkerligen räknat på att kriget med Iran skulle varit över redan för ett par månader sen, med Iran nere flr räkning, "mulllorna knockade",.. uranet överlämnat till USA och Hormuz-sundet öppet igen. Total kapitulation eller näst intill. Men istället har de- i synnerhet Trump - landat med ett ändlöst, oklart krig som inte vill ta slut utan ligger som en stöndig surdeg i media, får dem att framstå i dålig dager och stör deras kalkyler inför de viktiga valen i höst.

Det är dessutom rätt tydligt att Trump och Marco Rubio inte är på samma våglängd i fråga om förhandlingar med iran. Trump vill fortfarande ha en ren kapitulation där Iran tvingas ner på knä, helst med mer feta bombangrepp, utan några egentliga eftergifter från USA. Rubio inser ganska klart att det där är orealistiskt och att verkliga, seriösa förhandlingar är vad som krävs - men det är Trumps stöddiga bröstbankande som HÖRS i media.
Det donalds vill ha är ju pga hens sjukliga narcissism, och det bibi vill ha är pga hans nazism och vilja utrota de otrogna i området.

Knorras det inget från huset och senaten nu när kriget igång igen, eller försöker de låtsas om att det är två nya månader bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in