2026-07-19, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Då är jag med, en språkbarriär helt enkelt. I min värld betyder inte ” man blir inte överkörd genom att få sin vilja igenom” vad du påstår..
Att du inte begriper vad som skrivs har jag förstått länge.

Vilken vilja pratar du om? Hänvisa.
Citat:
Du har droppat det där med att lagen bryts, det var bara ett påhitt från din sida?
Man bryter mot konstitutionen om man kör över staters självbestämmande med att hänvisa till deras "vilja", absolut. Konstitutionen har hänvisats till flera gånger i tråden.

Den där "viljan", den hittar du däremot på helt själv.
Citera
2026-07-19, 10:43
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Nej, problemet är ni fascister. Men skönt att du nu öppet erkänner att du är fascist iallafall.

Lustigt, USA blev med liberalism världens mest framgångsrika land men ni tycker ändå att det vore bättre med fascism, världens mest misslyckade ideologi. Mer misslyckad än kommunismen

Kan du tydliggöra vad du vill åstadkomma genom att applicera epitet, ställningstagande och åsikter på andra? Måste du leva upp till klyschan av vänsteranhängare?

Din inkompetens ekar här i tråden.
Citera
2026-07-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Att du inte begriper vad som skrivs har jag förstått länge.

Vilken vilja pratar du om? Hänvisa.

Man bryter mot konstitutionen om man kör över staters självbestämmande med att hänvisa till deras "vilja", absolut. Konstitutionen har hänvisats till flera gånger i tråden.

Den där "viljan", den hittar du däremot på helt själv.
Fast du har ju påstått att sittande regering har brutit mot lagen i denna fråga, har dom hänvisat till min påhittade vilja menar du? Ser hur du mot alla du diskuterar med här hittar på massa saker om vad motparten skriver, hur mår du egentligen?

Tolkar att det där snacket om att lagen bryts bara var ytterligare ett påhitt.
Citera
2026-07-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Kan du tydliggöra vad du vill åstadkomma genom att applicera epitet, ställningstagande och åsikter på andra? Måste du leva upp till klyschan av vänsteranhängare?

Din inkompetens ekar här i tråden.
En Trump-tard som kallar andra inkompetenta är som en samhalls-trainee som skrattar åt Einsteins korkade teorier. Eller en plattjordare som kallar Nasa korrupta.

Vad är epitetet? Du är ju fascist, eller hur?

Du skrev:

Citat:
”Alla ska få rösta, det är det viktigaste”. Idioti. Självklart ska rösträtt tilldelas de som har ett intresse för nationen

Det är ju av stort intresse att folk som påstår sig vilja "rädda demokratin" är fascister, det tycker iallafall jag.

För övrigt är det jag som är höger och du som är vänster, eller hur herr Nationalsozialist?
Citera
2026-07-19, 10:54
Medlem
pyroclasms avatar
Vad hände? Vad var det för stor hemlighet som serverades? BS som alltid med Dump?
Citera
2026-07-19, 10:57
Medlem
Citat:
Fast du har ju påstått att sittande regering har brutit mot lagen i denna fråga
Det har jag aldrig påstått, nu ljuger du igen. Detta har jag påstått: (FB) Vita huset förbereder ett avslöjande som kan skaka USA
Citat:
har dom hänvisat till min påhittade vilja menar du? Ser hur du mot alla du diskuterar med här hittar på massa saker om vad motparten skriver, hur mår du egentligen?
Det är du som hittar på saker hela tiden, samt ljuger som alla kan se ovan. Jag skriver inlägg efter inlägg där jag citerar vad som har sagts. Jag får väl göra det igen. Bland annat här påstår du att man inte kör över någon om man följer "folkets vilja".
Citat:
Klar majoritet av folket vill ha ID krav vid röstning, om man då inför ID krav vid röstning så följer man folkets vilja.
och här:
Citat:
Nej jag förstår inte vilken stat du menar skulle bli överkörd av ID krav vid röstning, du har ju inte lyckats peka på en delstat där majoriteten inte vill ha ID krav, Hur blir dom överkörda när dom får sin vilja igenom?

Vilken "vilja" pratar du om? Observera att du säger att det INTE är opinionsundersökningar du hänvisar till:

Citat:
När har jag sagt att man kan skita i konstitutionen och istället gå efter en opinionsundersökning?
Gäsp.
Citat:
Tolkar att det där snacket om att lagen bryts bara var ytterligare ett påhitt.
Hur du tolkar saker är irrelevant. Alla kan läsa vad som skrivs, det begriper du va?
Citera
2026-07-19, 10:59
Medlem
Citat:
Enligt?

Trump bröt mot lagen när han ensidigt införde handelstullar mot nästan hela världen (utom mot Putins Ryssland). Endast kongressen har rätt att införa handelstullar.

Citat:
Global Tariffs (February 20, 2026): In a landmark 6-3 decision in Learning Resources, Inc. v. Trump, the Court struck down sweeping global tariffs. The majority, led by Chief Justice John Roberts and joined by Justices Gorsuch and Barrett, ruled that the 1977 International Emergency Economic Powers Act (IEEPA) did not authorize the president to unilaterally impose broad taxes. This ruling may require the administration to refund over $100 billion to importers.

Trump bröt också mot lagen när han skickade militärgardet för att skjuta mot civila amerikaner. Militärgardet ska bara användas mot hot som kommer utifrån.

Citat:
National Guard Deployment (December 23, 2025): The Court refused to allow the administration to deploy National Guard troops to the Chicago area for domestic law enforcement. The justices let stand a lower court order blocking the deployment, ruling later that such actions are only permissible in "exceptional" circumstances.

Trump bröt också mot lagen när han lät gripa en man från gatan och skicka honom direkt till ett ökänt fängelse i El Salvador, utan att först ställa mannen iför rätta i domstol.

Citat:
Deportation of Venezuelans (May 16, 2025): The Court maintained a block on the deportation of Venezuelan migrants under the 1798 Alien Enemies Act, citing a lack of adequate due process.

Se också detta, Trump’s assault on the First Amendment.

I Trumps USA kan vem som helst bli arresterad för nästan ingenting. Just nu står en man inför rätta för att ha vandaliserat "the Reflecting Pool". Allt tyder på att konstruktionsfel i samband med Trumps "upgrade" har orsakat problemen. Men Trump inte bara påstår att någon har skurit upp en 300 meter lång skåra i botten av poolen, utan att lägga fram skuggan av bevis för detta, utan han har också låtit arrestera en man som doppade handen i poolen och plockade upp en bit kringflytande färg som hade lossnat från bottnen.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/us-olympian-david-hearn-charged-reflecting-pool-vandalism-rcna352788

Alla människor som tror på att ett land ska styras med lagar har anledning att känna fasa inför vad som sker i USA, där en nyckfull, makthungrig president har satt sig över landets grundlagar.
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-07-19 kl. 11:06.
Citera
2026-07-19, 11:11
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Se också detta, Trump’s assault on the First Amendment.

I Trumps USA kan vem som helst bli arresterad för nästan ingenting. Just nu står en man inför rätta för att ha vandaliserat "the Reflecting Pool". Allt tyder på att konstruktionsfel i samband med Trumps "upgrade" har orsakat problemen. Men Trump inte bara påstår att någon har skurit upp en 300 meter lång skåra i botten av poolen, utan att lägga fram skuggan av bevis för detta, utan han har också låtit arrestera en man som doppade handen i poolen och plockade upp en bit kringflytande färg som hade lossnat från bottnen.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/us-olympian-david-hearn-charged-reflecting-pool-vandalism-rcna352788

Är det ”nästan ingenting” när man vandaliserar? När man tar sig in i landet utan rätt? Fortsätter vistas i landet trots utvisning?

Ni där ute på vänsterkanten. Funderar ni någonsin på vad det är som gjort att USA och väst är länder som folk flyr till? Tror ni det är obefintliga lagar och samhällsstrukturer?

Vänsterns strävan av att ghettofiera samhället är för mig ofattbart.
Citera
2026-07-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Då tycker jag du fokuserar på fel sak.

Man har valt att inte göra det här på över 100 år för att viljan inte har funnits.

Det behöver införas fortast möjligt.

Man har tydligen inte ansett att det behövts tidigare. Men även om det behövs nu, så är det bättre att göra det bra och rätt även om det tar lite mer tid, än att göra något snabbt och dåligt. Ju sämre något är, desto viktigare att lagningen blir bra.
Senast redigerad av Auric 2026-07-19 kl. 11:22.
Citera
2026-07-19, 11:24
Medlem
Citat:
Är det ”nästan ingenting” när man vandaliserar? När man tar sig in i landet utan rätt? Fortsätter vistas i landet trots utvisning?

Ni där ute på vänsterkanten. Funderar ni någonsin på vad det är som gjort att USA och väst är länder som folk flyr till? Tror ni det är obefintliga lagar och samhällsstrukturer?

Jag är mer höger än vad du är, herr Nationalsozialiste, och vad är det för vandalism du tror har skett?

Hänvisa gärna utan att framställa dig som ett extremt lättlurat får.

Ni Nationalsozialister, har ni någonsin funderat på att det är frihet som är orsaken till att folk flyr till USA och väst?
Citera
2026-07-19, 11:27
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Du menar väl att en del amerikaner skakades av att de nu insett att USA har en svagbegåvad och lite dement president?
Jag menar att jorden är nästan helt rund och svävar runt solen och även om någon hävdar motsatsen och sedan påstår sig ha stora bevis på att motsatsen stämmer men ändå bara upprepar det som redan sagts så blir alla andra "skakade" på så sätt att de förväntat sig något lite speciellt men endast får ytterligare en upprepning av det samma som sagts tidigare.
Citera
2026-07-19, 11:28
Medlem
Citat:

Är det ”nästan ingenting” när man vandaliserar, säger du? Men det finns ju inga bevis över huvud taget för att "the reflecting pool" har blivit vandaliserad!

Det är din sak att lägga fram bevis på att poolen har blivit vandaliserad, annars ska du låta bli att snacka om det! Så lägg fram bevisen nu!

Citat:
Despite repeatedly alleging that the pool was deliberately vandalised, the Trump administration has not released any photos or other physical evidence to substantiate the claim, despite publicly insisting said such images exist.

https://www.france24.com/en/tv-shows/truth-or-fake/20260716-trump-changes-reflecting-pool-gash-size-again-but-offers-no-evidence

Vad invandringen beträffar, så har jag aldrig försvarat öppna gränser eller obegränsad invandring. Jag tycker absolut att invandrare som begår brott i sitt nya land ska utvisas. Men det betyder inte att jag vill se ett samhälle där polis och militär skjuter från höften när folk protesterar, eller att jag vill att personer ska kunna gripas på gatan och omedelbart sättas på ett flygplan till ett skräckfängelse i El Salvador när Donald Trump vill visa sig handlingskraftig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in