Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Hittade kopplingar mellan dokumenten och trumps tal direkt, sen om det är likt demokraternas steele dossier dvs köpta påhitt eller sanning är svårt för mig att avgöra men du måste ha total brist på läsförståelse eller ljuga om att du läst dokumenten för att massera din confirmation bias.
Det var flera punkter i steels som var korrekta, två så var inte dossiern en faktadossier med bevis som så, utan en som gjorde underrättelser och skulle tas med en nypa salt.
Här så säger donalds så är det, och ingen kan se det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
De har andra idéer och traditioner. Men det förstår du säkert själv.
USA byggdes upp som en frihetsstat där människor skulle leva fria utan onödig kontroll. Mycket av det frihetsidealet finns kvar. Delvis på grund av att konstitutionen i praktiken föreskriver lokalt styre och att den federala staten bara ska sköta vissa gemensamma frågor. Men till stor del för att folket själva har känslan att staten inte ska lägga sig i. Sedan har tiderna förändrats, men folkets anda är svårare att ändra.
Jag delar absolut din uppfattning att ID-kontroll vid röstning är en bra idé i grunden. Men det är inte en bra idé att införa ett sådant krav 3 månader före ett val i ett land där det inte existerar någon standard för ID-handlingar.
Jag skulle, brutalt uttryckt, tycka att inför man detta system 3 månader före valet ska man från federalt samtidigt garantera att man klarar av att vid behov framställa ett par hundra miljoner ID-handlingar samt hinner utreda alla fall av oklara identiteter hos de som önskar rösta så att allt är klart åtminstone ett par veckor före valet. Det lär bli ganska svårt, alltså bättre att skjuta på SAVE till valet 2030.
Jag har sedan länge insett att republikanerna aldrig kommer göra det arbete som krävs för ID-kort.
Deras syfte är som vanligt att begränsa röstandet och det är nog därför vi aldrig ser dessa register byggas upp.
Och sen finns ju en annan sak som de är livrädda för, och det är att då kan man börja med röstlängder.