2026-07-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Ja, ljuger. Fast jag får ge dig att just i ditt fall tror jag inte att du ljuger medvetet, du är helt enkelt korkad bara. Här:

Här ljuger du alltså. Eller så tror du att 50 är mindre än 1 eller "alla" är färre än "ingen". Kanske är det du som är dement? Svårt att säga.

Jag har varit extremt konsekvent. Jag har till och med upprepat de flesta påståenden tre, fyra gånger eftersom jag har fått påminna dig hela tiden om att jag har sagt dem, när du likt ovan helt felaktigt påstår att jag inte har sagt dem.

Jag vet att du har IQ som en fiskmås, varför du känner att du behöver skriva det begriper jag dock inte.
Jag har ju förklarat flera gånger men du är ju slö, man blir inte överkörd genom att få sin vilja igenom
Citera
2026-07-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ingen har invändningar mot att man ändrar lagar och regler enligt korrekta procedurer inklusive konsekvensutredningar.

Som sagt, det är inte det någon invänder mot.

Man invänder emot att sittande president i ett land försöker hindra folk med fel åsikt från att rösta, vilket det helt uppenbart handlar om här.

Om man inte har korrekt ID så ska man inte rösta. Inte svårt att förstå.

Det här handlar bara om att D vill att folk som inte har rätt att rösta ska få rösta.

Trump har inte funnits i hundratals år så handlar inte om honom.
Citera
2026-07-18, 11:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hittade kopplingar mellan dokumenten och trumps tal direkt, sen om det är likt demokraternas steele dossier dvs köpta påhitt eller sanning är svårt för mig att avgöra men du måste ha total brist på läsförståelse eller ljuga om att du läst dokumenten för att massera din confirmation bias.
Det var flera punkter i steels som var korrekta, två så var inte dossiern en faktadossier med bevis som så, utan en som gjorde underrättelser och skulle tas med en nypa salt.

Här så säger donalds så är det, och ingen kan se det.
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
De har andra idéer och traditioner. Men det förstår du säkert själv.

USA byggdes upp som en frihetsstat där människor skulle leva fria utan onödig kontroll. Mycket av det frihetsidealet finns kvar. Delvis på grund av att konstitutionen i praktiken föreskriver lokalt styre och att den federala staten bara ska sköta vissa gemensamma frågor. Men till stor del för att folket själva har känslan att staten inte ska lägga sig i. Sedan har tiderna förändrats, men folkets anda är svårare att ändra.

Jag delar absolut din uppfattning att ID-kontroll vid röstning är en bra idé i grunden. Men det är inte en bra idé att införa ett sådant krav 3 månader före ett val i ett land där det inte existerar någon standard för ID-handlingar.

Jag skulle, brutalt uttryckt, tycka att inför man detta system 3 månader före valet ska man från federalt samtidigt garantera att man klarar av att vid behov framställa ett par hundra miljoner ID-handlingar samt hinner utreda alla fall av oklara identiteter hos de som önskar rösta så att allt är klart åtminstone ett par veckor före valet. Det lär bli ganska svårt, alltså bättre att skjuta på SAVE till valet 2030.
Jag har sedan länge insett att republikanerna aldrig kommer göra det arbete som krävs för ID-kort.
Deras syfte är som vanligt att begränsa röstandet och det är nog därför vi aldrig ser dessa register byggas upp.

Och sen finns ju en annan sak som de är livrädda för, och det är att då kan man börja med röstlängder.
Citera
2026-07-18, 11:26
Medlem
Citat:
Jag har ju förklarat flera gånger men du är ju slö, man blir inte överkörd genom att få sin vilja igenom
Ja, jag har förstått att du tror det, något som sagt är bland det mest efterblivna jag har läst. Jag har skrivit det flera gånger och också minst två gånger förklarat varför det är efterblivet, tex här:

Citat:
Du säger alltså: När den federala staten olagligen kör över lokala stater för att se till att folket "får som dom vill" (enligt nån opinionsundersökning) så ger dom makten till folket i den delstaten, vilket i din värld ökar statens självbestämmande.
Citera
2026-07-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Eh, om det inte finns krav på ID så är det såklart inte alls så. Du förstår att det inte är 1ulvius9 som bestämmer, va?
Citat:
Det här handlar bara om att D vill att folk som inte har rätt att rösta ska få rösta.
Nej.

Citat:
Jag har för mig att du inte är totalt efterbliven så varför framstår du som det nu?

SAVE-act introducerades i januari 2025.
Citera
2026-07-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Utan att ta ställning till själva valfusks-delen, förstår jag inte varför någon skulle ha invändningar mot högre krav för att få rösta. Det är naturligtvis bra, oavsett allt annat.
För många inom republikanerna handlar det i praktiken om att man vill knuffa bort många miljoner medborgare från den effektiva rätten att rösta, man vill "köra bort packet från valurnorna" utan att behöva säga det riktigt högt. Krav på ett standardiserat foto-ID är en av flera metoder för Voter Suppression, en välkänd sport i USA. Strävan att begränsa rätten till poströstning är en annan sådan metod.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-07-18 kl. 11:36.
Citera
2026-07-18, 11:35
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Du måste läsa X för att förstå hur världen egentligen fungerar. Svensk media är ett skämt.
X är ett ännu större skämt.
Citera
2026-07-18, 11:40
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9

Du måste veta hur USA fungerar och hur det ser ut socialt och byråkratiskt,
du kan inte jämföra med Sverige.

Det är precis som beskrivs här ovan av
hepcat , fatta det.

Du går antidemokratiska krafters ärende, är du antidemokrat eller bara dum?
Senast redigerad av GustavAnder 2026-07-18 kl. 11:53.
Citera
2026-07-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ja, jag har förstått att du tror det, något som sagt är bland det mest efterblivna jag har läst. Jag har skrivit det flera gånger och också minst två gånger förklarat varför det är efterblivet, tex här:
Vad har hänt som du menar är olagligt, hänger inte med, du får gärna visa på den biten istället för att prata om dina känslor som är ointressanta.
Citera
2026-07-18, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det var flera punkter i steels som var korrekta, två så var inte dossiern en faktadossier med bevis som så, utan en som gjorde underrättelser och skulle tas med en nypa salt.

Du köpte den lögnen alltså, den fick man ju backa på och erkänna att man använde dossiern som bevis och ch dom grundläggande grejerna i dossiern var falska, du får hålla dig uppdaterad istället för att gå på propagandan så kommer du närmare sanningen.
Citera
2026-07-18, 11:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Du måste läsa X för att förstå hur världen egentligen fungerar. Svensk media är ett skämt.
Det här kan vara det sorgligaste inlägget någonsin på flashback.
Citera
2026-07-18, 11:47
Medlem
Citat:
Vad har hänt som du menar är olagligt, hänger inte med, du får gärna visa på den biten istället för att prata om dina känslor som är ointressanta.
Det har jag också besvarat flera gånger, bland annat här:
Citat:
det bryter mot konstitutionen att tvinga stater att införa ID
och här:
Citat:
Stater har stort självbestämmande. De bestämmer själva. Man kan inte köra över dem och bryta mot konstitutionen genom att säga "Enligt en undersökning, hö hö!"
och här:
Citat:
Det är konstitutionen som gäller här, inte opinionsundersökningar.
och här:
Citat:
Opinionsundersökningar är inte val.
Också relevant just nu känns det som:
Citat:
Nä nu trollar du bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto