2026-07-19, 09:42
Medlem
USA riskerar en auktoritär utveckling som liknar Putins Ryssland, med ökad maktkoncentration och minskad institutionell självständighet som urholkar det demokratiska inflytandet och rättssäkerheten om Donald Trump får fortsatt inflytande.
Citera
2026-07-19, 10:10
Medlem
Trump blev vald med den befintliga lagstiftningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Att köra bort packet från valurnorna, ge dem en procedur för att ta sig tillbaka till valurnorna, och hoppas på att flertalet inte ska orka ta sig igenom den proceduren trots att ingenting hindrar dem, är naturligtvis bra. De som inte orkar det borde inte ha haft rösträtt till att börja med.
"Packet" röstade ju på Trump.
Högutbildade och de som tillhör överklassen röstade inte på Trump.
(Dessa kan såklart också beskrivas som "pack").

Det stora avslöjandet visade sig vara gammal skåpmat och insinuationer i bästa fall. Trump vill skapa osäkerhet kring ett välbeprövat och mycket tillförlitligt valsystem.
Trump vet att hans väljare har en tveksam intellektuell funktions nivå och helst följer efter vad diverse influerare tycker och tänker.

Det stora avslöjandet är ett sätt att förbereda nationen på att han inte kommer att acceptera en förlust. Det handlar om att Save-Trump, snarare än Save-America.
Citera
2026-07-19, 10:11
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Ja, om man vill rädda demokratin i USA och just därför stödjer just den man som är det i särklass största hotet mot demokratin i USA, då är man med i en kult!

Är det någon som inte kan (eller vill) rädda demokratin i USA, så är det Donald Trump!

Enligt?
Citera
2026-07-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hur är jag fakta resistent och när jag säger att steel dossiern hade en hel del rätt och många fel?
Verkar mer att du är fast i kaninhålet och där de inte vill se det som säger som var rätt i den.(Men ja, flera fel också, undrar om du ens fattar det?(gör du?(Men lugnt, vet redan att du inte gör och så tragiskt)))

Vilka bevis?
Undrar då inte ens FOX ser det och de brukar slicka donalds bajsblöja, nu insåg de att det var inget som stödjer donalds påstående.
Så vilja bevis?(Mer nonsens och skräp nu?, gissar på JA, och vet redan jag får rätt.)
Du är fakta resistent när du påstår att Steele dossier inte användes som bevis i FISA domstolen, enkel info att få fram.

Bara själva grejen att du argumenterar utifrån vad fox ser…. Läs materialet istället för att förvänta dig att få det serverat på ett silverfat.
Citera
2026-07-19, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Ja?

Läser du vad du skriver innan du postar?

Jag är för övrigt övertygad om att du inte har en aning om vad konstitutionen säger, eller ens vad den är till för.

Det är du som säger att man kan skita i konstitutionen och istället gå efter nån opinionsundersökning.
När har jag sagt att man kan skita i konstitutionen och istället gå efter en opinionsundersökning?

Du hittade ingen info som stödjer att Trump bryter mot lagen och ska istället börja hitta på saker?
Citera
2026-07-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Måste man vara med i en kult för att man tycker att demokratins öde ska vara en säker process? Varför?
Du bryr dig inte ett skit om hur de röstade i USA innan Trump sa något.

Du är en Trump-tard.

Om du hade brytt dig om demokratin så hade du såklart krävt att SAVE-act skulle utredas ordentligt.

Men det gör du inte.
Citera
2026-07-19, 10:29
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Att köra bort packet från valurnorna, ge dem en procedur för att ta sig tillbaka till valurnorna, och hoppas på att flertalet inte ska orka ta sig igenom den proceduren trots att ingenting hindrar dem, är naturligtvis bra. De som inte orkar det borde inte ha haft rösträtt till att börja med.

”Alla ska få rösta, det är det viktigaste”. Idioti. Självklart ska rösträtt tilldelas de som har ett intresse för nationen och det minsta man då kan kräva är att genomföra en process för foto-ID.

Att lura crackpundare att rösta på demokrater är möjligen demokrati, men också demokratins fall.

Problemet som även denna tråd bevisar, är att folk är naiva idioter som tror lag och ordning är någon form av naturlag.
Citera
2026-07-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
haha han ger sig inte. Han och andra troll tror fortfarande att det var fusk XD

Trump ser ingen möjlighet att vinna mellanårsvalet just nu, så han ska kolla om ”systemet håller emot” för gör det inte det kan Trump själv säga ”vi vann”, men om systemet håller så kan han tycka synd om sig själv och allt fusk som riktas mot honom och inte vara en looser.
Citera
2026-07-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
När har jag sagt att man kan skita i konstitutionen och istället gå efter en opinionsundersökning?
Det har du sagt flera gånger. Det säger du själv:
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag har ju förklarat flera gånger men du är ju slö
Flera gånger.
Så här säger du:
Citat:
man blir inte överkörd genom att få sin vilja igenom
Efterbliven av sällan skådat slag.

Citat:
Du hittade ingen info som stödjer att Trump bryter mot lagen och ska istället börja hitta på saker?
Citera
2026-07-19, 10:36
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Du bryr dig inte ett skit om hur de röstade i USA innan Trump sa något.

Du är en Trump-tard.

Om du hade brytt dig om demokratin så hade du såklart krävt att SAVE-act skulle utredas ordentligt.

Men det gör du inte.

Okej?
Citera
2026-07-19, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
”Alla ska få rösta, det är det viktigaste”. Idioti. Självklart ska rösträtt tilldelas de som har ett intresse för nationen och det minsta man då kan kräva är att genomföra en process för foto-ID.

Att lura crackpundare att rösta på demokrater är möjligen demokrati, men också demokratins fall.

Problemet som även denna tråd bevisar, är att folk är naiva idioter som tror lag och ordning är någon form av naturlag.
Nej, problemet är ni fascister. Men skönt att du nu öppet erkänner att du är fascist iallafall.

Lustigt, USA blev med liberalism världens mest framgångsrika land men ni tycker ändå att det vore bättre med fascism, världens mest misslyckade ideologi. Mer misslyckad än kommunismen
Citera
2026-07-19, 10:37
Medlem
Citat:
Det har du sagt flera gånger. Det säger du själv:

Flera gånger.
Så här säger du:

Efterbliven av sällan skådat slag.

Då är jag med, en språkbarriär helt enkelt. I min värld betyder inte ” man blir inte överkörd genom att få sin vilja igenom” vad du påstår..

Du har droppat det där med att lagen bryts, det var bara ett påhitt från din sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in