Citat:
Ursprungligen postat av
Delex
Var hittar man alla dessa som bara vill ha upplevelser, konsumerar, dricker och jagar status? Själv gör jag inte mycket annat än arbetar, promenerar, besöker släktingar, dricker vatten och läser. Inget speciellt med det. Sen är det ju knappt någon som kommer ihåg en om några generationer oavsett om man har familj eller ej så det har ju ingen betydelse. Själv är jag man så jag kan förvisso inte bli uppäten av katter, men det hade heller inte haft någon betydelse. En modern ättestupa, alltså dödshjälp hade kanske varit lite snyggare.
Överallt. människor söker mening på alla sätt de kan, tills de funnit den, och inte ens då är det säkert att de nöjer sig. även om nu familjebildning tycks ha den effekten på på gruppnivå.
Citat:
Att inte vilja ha barn fastän det är möjligt kan vara en MYCKET bra sak för samhället. Att kunna få barn innebär ju inte per automatik att det kommer att bli bra.
Nä, det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln, i alla regler. men den mest sannolika är ju det som gäller som råd, det har ju gått väldigt bra för många som rökt crack, det betyder inte attvi ska sitta och låtsas som att enstaka crack rökare har rätt, när vi vet att det på guppnivå inte är ett vettigt resonemang.
så vi får nog låta Jordans visdom vägleda oss, om vi nu ska bortse från verkligheten till förmåna för "crack kan ju vara bra ju" argumenten.
https://www.youtube.com/shorts/HRl0bdl3wXk