2026-07-19, 05:11
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag brukar säga att om du vill anställa någon som är duktig så anställ en flerbarnsmamma där barnen flugit ut och som söker något nytt att göra.

Den personen är ofta organiserad, tänker rationellt och faller inte i självömkan vid minsta motgång. Dessa kvinnor har tränat 18 år eller mer på att få saker att fungera, och dom är tacksamma för jobbet.

40+ kvinnor är en riktig resurs, men bara om de haft barn! Deras makar är däremot inte alltid lika ambitiösa eller självgående.

Jag förstår att du är kvinna och ensamstående 🙃
Citera
2026-07-19, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Jag förstår att du är kvinna och ensamstående 🙃
Jag är företagare. Berättar bara vad jag upplevt i den rollen.
Men fortsätt du att anställa GenZ tjejer med akrylnaglar.
Citera
2026-07-19, 07:28
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Haha fan vad tomt liv du har när du peakar när du är bakis i soffan och ska beställa hem käk. Och wow, du ska på spa imorgon! Snacka om att bekräfta bilden av att vara lat och leva ett meningslöst liv.

Riktigt jävla underbart att vakna upp idag utan barnskrik.
Du sitter uppe till 02.00 på flashback. Jag gissar att du faktiskt inte alls har några barn. Måste vara den enda tiden du har med lite frihet isåfall.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Att ha barn samtidigt som båda föräldrarna pendlar till jobb och jobbar heltid fem dagar i veckan - fungerar ofta inte.
Det är för lite tid och energi kvar till att handla, laga mat, städa, skjutsa till aktiviteter, se till att läxor och ryggsäckar blir packade och inte minst att visa intresse och kärlek till barnet.

Det blir jävligt motsägelsefullt när du skriver såhär, men tror att alla ändå vill ha det livet?

Du verkar ändå på nåt sätt ha fattat vinkeln varför det livet suger röv, men ändå måste du pracka på andra det. Du säger det liksom själv:

Citat:
Det är för lite tid och energi kvar till att handla, laga mat, städa, skjutsa till aktiviteter, se till att läxor och ryggsäckar blir packade och inte minst att visa intresse och kärlek till barnet.

I don't want that shit. Helvete vad svårt det ska vara att acceptera..
Senast redigerad av Biggedy 2026-07-19 kl. 07:34.
Citera
2026-07-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag är företagare. Berättar bara vad jag upplevt i den rollen.
Men fortsätt du att anställa GenZ tjejer med akrylnaglar.

Haha, ändå upplever många att det är negativt att ha barn idag, speciellt småbarn när man söker anställning. Många får den frågan. Min syster sökte en utbildning. Och personen sa direkt. Har du barn? För detta arbete har väldigt varierande arbetstider och kommer inte passa dig om du har barn, speciellt små barn. Då det kommer krävas sena kvällar och annat.

Du hatar även på ditt eget kön, vilket direkt. Om du nu inte är man trots allt. Något man ska undvika. Du har alltså blivit bitter utav barn. Och hatar nu kvinnor som inte gjort det valet. Got you
Citera
2026-07-19, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Riktigt jävla underbart att vakna upp idag utan barnskrik.
Du sitter uppe till 02.00 på flashback. Jag gissar att du faktiskt inte alls har några barn. Måste vara den enda tiden du har med lite frihet isåfall.

Det blir jävligt motsägelsefullt när du skriver såhär, men tror att alla ändå vill ha det livet?

Du verkar ändå på nåt sätt ha fattat vinkeln varför det livet suger röv, men ändå måste du pracka på andra det. Du säger det liksom själv:

I don't want that shit. Helvete vad svårt det ska vara att acceptera..

Majoriteten bryter upp i alla fall, vet inte hur mycket varannan vecka föräldrar jag ser i samhället. Och dessa stackars barn som bollas fram och tillbaka. Och vilket jävla monotont liv. Lämna, jobba, komma hem. Knappt hinna äta middag sedan är det ett jävla skjutsande till olika aktiviteter. Fy fan vilken tillvaro. Dom har ju inte tid med något annat. Ekorre hjul delux.
Citera
2026-07-19, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Har haft med några barnlösa vuxna människor att gjort på sistone. Att det är nåt fel på dem har man ju alltid vetat men först nu förstod jag vad det var.
De lever ju som en student som kan fokusera helt och hållet bara på sig själva, behöver aldrig planera nåt för att ta hänsyn till eller ta hand om nån annan människa.
Ändå så är det alltid de på en arbetsplats som har barn som ser till att allt funkar. Även för de förvuxna barnen som aldrig fick några barn.
Lyssnar man istället på hur en barnlös upplever situationen så är det alltid att det är de som får anpassa sig och ställa upp för alla de med barn.
Så kan det nog vara på nåt enstaka ställe, men det jag sett så kan man inte ens lägga över ansvaret på dessa förvuxna barn för de har ingen rutin av att ta ansvar och empatin är också oftast på mycket låg nivå.

Frågan är då om dessa vuxna barnlösa människor varit så hela sitt liv och därför har ingen valt att skaffa barn med dem, eller är det så att de blivit förstörda av att inte behöva bry sig om nåt annat än sig själv på sin lediga tid.

Nu är detta Flashback och då brukar det alltid bli svart eller vitt. Självklart finns det de med barn som är helt hopplösa och de utan som är helt fantastiska. Men de faller ur normen.
Tråden handlar inte heller om unga ambitiösa människor som ännu inte skaffat barn.
Det handlar om de vuxna som aldrig behövt bry sig om nån annan än sig själva varenda minut de inte varit på jobbet.

För den övervlädigande majoriteten av jorden människor är ju bildadet av familj det som ger någon som helst äkta mening, så det är väll rimligt att de som saknar mening, eller hoppar från en meningslös aktivitet till nästa i någon sorts jakt på mening, framstår som lite... ja, trasig eller defekta.

Har dock alltid funnits de av människoarten som av någon anledning inte ska få föra just sitt unika dna frammåt.
Citera
2026-07-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
För den övervlädigande majoriteten av jorden människor är ju bildadet av familj det som ger någon som helst äkta mening, så det är väll rimligt att de som saknar mening, eller hoppar från en meningslös aktivitet till nästa i någon sorts jakt på mening, framstår som lite... ja, trasig eller defekta.

Har dock alltid funnits de av människoarten som av någon anledning inte ska få föra just sitt unika dna frammåt.

Kan ni inte komma med lite nya argument i alla fall? Det är som att ni krampaktigt håller fast vid bilden av erat dna förs vidare. Och att dessa barn ska ta hand om er när ni blir gamla. Jag hör inte annat. Vilket i slutändan om man har IQ kapacitet att förstå. Inte kommer betyda ett skit. Jordens resurser är inte oändliga. Och ingen vill offra sig för göra förbättringar heller.

Men generationer fram kan skryta med att billig bensin var viktigare än något annat. Ellet att komma på mer hållbara lösningar. Ni lever och tänker så enkelt. Som döda fiskar som bara följer, gör som alla andra. Det är det som är problemet.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2026-07-19 kl. 09:38.
Citera
2026-07-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Kan ni inte komma ned lite nya argument i alla fall?

verkligheten är ju vad den är, det finns ju , om än ett väldigt begränsat antal, individer som finner äkta mening i andra saker, nog för att även dessa brukar bilda familj och skaffa barn, men det är inte det som får dem att fungerar och bli den bästa version av sigsjälva.

Citat:
Det är som att ni krampaktigt håller fast vid bilden av erat dna förs vidare. Och att dessa barn ska ta hand om er när ni blir gamla. Jag hör inte annat. Vilket i slutändan om man har IQ kapacitet att förstå. Inte
Jo, det är väll det närmsta evigt liv man kan komma. även helt värdelösa människor som gräver i bajs 10h om dagen,6 dagar i veckan, lyckas ju bilda familj och skaffa barn. (finns ju 1000s tals sådana i indien och delar av afrika tex), det är ju ett sorts fusk som skänker dem mer mening än vad någon vänsteridiot som dör ensamma och delvis uppäten av sina katter i en inrökt 1a i rågsved. inte sakna, inte värd mer än den sissta måltiden dess varelse gav de stackars kattarna (som givetvis avlivas eller sitter på något katthem, tills de avlivas...)
Citera
2026-07-19, 09:51
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Har haft med några barnlösa vuxna människor att gjort på sistone. Att det är nåt fel på dem har man ju alltid vetat men först nu förstod jag vad det var.
De lever ju som en student som kan fokusera helt och hållet bara på sig själva, behöver aldrig planera nåt för att ta hänsyn till eller ta hand om nån annan människa.
Ändå så är det alltid de på en arbetsplats som har barn som ser till att allt funkar. Även för de förvuxna barnen som aldrig fick några barn.
Lyssnar man istället på hur en barnlös upplever situationen så är det alltid att det är de som får anpassa sig och ställa upp för alla de med barn.
Så kan det nog vara på nåt enstaka ställe, men det jag sett så kan man inte ens lägga över ansvaret på dessa förvuxna barn för de har ingen rutin av att ta ansvar och empatin är också oftast på mycket låg nivå.

Frågan är då om dessa vuxna barnlösa människor varit så hela sitt liv och därför har ingen valt att skaffa barn med dem, eller är det så att de blivit förstörda av att inte behöva bry sig om nåt annat än sig själv på sin lediga tid.

Nu är detta Flashback och då brukar det alltid bli svart eller vitt. Självklart finns det de med barn som är helt hopplösa och de utan som är helt fantastiska. Men de faller ur normen.
Tråden handlar inte heller om unga ambitiösa människor som ännu inte skaffat barn.
Det handlar om de vuxna som aldrig behövt bry sig om nån annan än sig själva varenda minut de inte varit på jobbet.
Delar samma erfarenhet. Barnlösa växer aldrig riktigt upp. De förblir i ungdomsstadiet livet ut. En del av dem har också svårt med var de har sina yttersta lojaliteter bland vänner. De är sällan drivande eller framstående i något i arbetslivet. Undantagen är sådana som är "gifta med sitt arbete" och har ett dåligt socialt liv på fritiden.

Rika länder eller länder med hög levnadsstandard är i synnerhet en såbädd för den här typen av människor. Lågt barnafödande uppmuntras på sina håll också. I andra kulturer är barnlöshet skamligt och ses ibland som ett slags förräderi. Det skall vara mycket speciella omständigheter för att komma undan med det.
Citera
2026-07-19, 09:52
Medlem
Jag håller med. Först är dem charmiga, flirtiga och vänliga. När de framöver får reda på att jag är gift sedan länge och har så många barn att jag nästan kan täcka upp ett helt fotbollslag med dem, så blir barnlösa +40 kvinnorna elaka och bittra när dom förstår att deras klimakterieslidor är fullständigt chanslösa hos mig.

Citat:
40+kvinnor utan barn är däremot det allra sämsta av allt att få in på en arbetsplats.
Citera
2026-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Loooool vad är det för sida ens? 😅 Knappast representativt. 15 skäl att inte skaffa barn listas upp, nr 2 på listan "naturen kommer tacka dig för det" och nummer 3 "du bidrar inte till överbefolkning". Författaren kunde lika gärna bett varje läsare att riktga pistolen mot huvudet och trycka av - det hade ju hjälpt mot överbefolkningen. En punkt: "starkare band med din partner" sånt dravel 😂

Finns flera olika sidor och forskare som håller med om att många frivilligt barnlösa par mår bättre än par med barn..

Professorn: ”Människor med barn är mindre lyckliga”
https://www.tv4.se/artikel/1cJ6ZC5NhZOH7ErZIxKoEb/professorn-maenniskor-med-barn-aer-mindre-lyckliga

Barn ger mindre lycka visar ny forskning
"Människor med barn är generellt mindre lyckliga än barnlösa, och att umgås med sina barn ger mindre glädje än många andra aktiviteter. Detta enligt Erik Angner, professor i praktisk filosofi vid Stockholms universitet, som också pekar på att låga förväntningar är nyckeln till ett lyckligare liv, rappoterar SVT."

https://bulletin.nu/barn-ger-mindre-lycka-visar-ny-forskning
Senast redigerad av Menea 2026-07-19 kl. 10:00.
Citera
2026-07-19, 10:04
Medlem
Just så, den moderna människan är så vilsen att vissa letar efter meningen med livet ut. Alla söker efter den ständiga lyckan, det kan vara den perfekta partnern, jakten på pengar och status, upplevelserna eller suget på materiella saker. Vissa är så trasiga så dom söker meningen med livet i gåtor, eller droger.

Få är beredda att göra "uppoffringen" som det innebär att få barn med allt vad det kräver. Men precis som du skriver, känslan av att få barn slår ALLA nyförälskerser, vinster eller adrenalinkickar i hela världen.

Fråga Elon Musk, Trump, Messi och Ronaldo eller vilken framgångsrik kändis som helst vad som skänker dem mening med livet så kommer alla svara att det är deras barn som gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av slö

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in