2026-07-19, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att 0.03 hålls borta från forumet är oerhört viktigt för yttrandefriheten. Den som vill diskutera ett ämne ska inte behöva dränkas av ovidkommande dravel. Då har denne begränsats i sin yttrandefrihet. För att stävja "0.03-andet" delas varningar ibland ut i uppenbara fall där inlägget dessutom lär leda till än mer 0.03.

Det kan aldrig göra forumet sämre.

Om nån startar en tråd om att folk borde börja leva på Extras nya tuggumin med jordgubbssmak eftersom dom är så billiga - då är det straffbart med varning att skriva att kranvatten är ännu billigare?

Detta är helt sinnessjukt att en mod delar ut en varning för detta, och inte ens orkar besvara kritiken.
Senast redigerad av Spakur 2026-07-19 kl. 01:37.
Citera
2026-07-19, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Nej, det blir vi inte. Men även jag blir varnad när jag skriver ett tramsigt inlägg. Såna är reglerna, även om jag själv tycker att jag är rolig.

Såhär skriver du i en tråd om att svensk humor och satir blivit sämre sen sjuttiotalet och vad annat som var roligt då:

Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Fleksnes är en av mina förebilder, en klar favorit.
Albert & Herbert: såg nyligen att avsnitt, och det var med helt andra ögon. Fy vad det var tragiskt, fattigt och eländigt och Albert är så jävla elak mot Herbert som måste gå kvar där hemma.

Du beskriver en norsk komiker, absolut stor i Sverige men inte svensk humor och knappast satir.

Sen fortsätter du att prata om vad som INTE var roligt då, alltså helt tvärtemot ämnet i TS.

Fick du varning för detta och hade du isf ansett det vara rimligt?

Tänker inte kommentera dina politiska inlägg, men observerar att många av dom är mest du som får ut din ilska över allt möjligt, men tvingar in det i trådar som ofta handlar om annat.
Iomed att dom fortfarande ligger kvar utgår jag ifrån att du inte heller fått varning för dom.
Senast redigerad av Spakur 2026-07-19 kl. 02:00.
Citera
2026-07-19, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Såhär skriver du i en tråd om att svensk humor och satir blivit sämre sen sjuttiotalet och vad annat som var roligt då:
Du beskriver en norsk komiker, absolut stor i Sverige men inte svensk humor och knappast satir.
Fleksnes fataliteter regisserades av Bo Hermansson och producerades i samarbete med SVT Göteborg. Man skrattade definitivt åt det i Sverige. Trådens rubrik är "Vad skrattade man åt i Sverige på 70-talet?"

Citat:
Sen fortsätter du att prata om vad som INTE var roligt då, alltså helt tvärtemot ämnet i TS.
Det var svar på ett inlägg i tråden, du vet, som en diskussion.

Du börjar bete dig manisk på riktigt nu.
Citera
2026-07-19, 07:45
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Om nån startar en tråd om att folk borde börja leva på Extras nya tuggumin med jordgubbssmak eftersom dom är så billiga - då är det straffbart med varning att skriva att kranvatten är ännu billigare?

Detta är helt sinnessjukt att en mod delar ut en varning för detta, och inte ens orkar besvara kritiken.

Jag anser att redan en tråd om att leva på tuggummi är 0.03.
Citera
2026-07-19, 07:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Vansinnig tolkning av att få sin yttrandefrihet begränsat för att någon kritiserar en - något man helt själv kan ignorera i ett textbaserat forum.

Hur kan vi ha yttrandefrihet om kritik inte får finnas?

Jag har inte pratat om kritik. Kritik är ju en del av en diskussion men den måste vara on topic.
Citera
2026-07-19, 07:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
"Jag anser inte att detta är mer off topic än hälften av inläggen i resten av tråden"

Det är ju svårt att få en dialog när inte motparten svarar.

Det är inte andras inlägg det handlar om här. Anser du att andras inlägg är 0.03 så får du rapportera dem.
Citera
2026-07-19, 09:17
Medlem
Citat:
Jag har inte pratat om kritik. Kritik är ju en del av en diskussion men den måste vara on topic.

Jag har förklarat hur det är kritik mot frågeställningen men du förstår ju inte satirisk kritik. Även kritik som du/moderatorer inte förstår eller gillar måste ju kunna tillåtas. Det kan ju inte vara så att man bara får framföra kritik på ett speciellt sätt, för det är inte heller yttrandefrihet.
Citera
2026-07-19, 09:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag har förklarat hur det är kritik mot frågeställningen men du förstår ju inte satirisk kritik. Även kritik som du/moderatorer inte förstår eller gillar måste ju kunna tillåtas. Det kan ju inte vara så att man bara får framföra kritik på ett speciellt sätt, för det är inte heller yttrandefrihet.

Kritik ska självklart vara on topic. Satirisk kritik blir väldigt lätt off topic i text. Kritik mot en frågeställning är inte heller on topic, då det är emot yttrandefriheten om en trådstartare inte får ställa sin fråga hur denne vill.
Citera
2026-07-19, 09:30
Medlem
Citat:
Kritik ska självklart vara on topic. Satirisk kritik blir väldigt lätt off topic i text. Kritik mot en frågeställning är inte heller on topic, då det är emot yttrandefriheten om en trådstartare inte får ställa sin fråga hur denne vill.

Ingen hindrar en frågeställning bara för att någon ifrågasätter den. Jag kanske inte vill läsa vad jag tycker är ditt trams men det hindrar inte mig för att uttrycka mig ändå.

... och satirisk kritik är givetvis så on topic det bara kan bli, det blir inte off topic bara för att du inte förstår kritiken.
Citera
2026-07-19, 11:10
Medlem
Citat:
Jag anser att redan en tråd om att leva på tuggummi är 0.03.

Men inte en tråd om hur tvärsmart det är att enbart leva på Billys pizza?
Citera
2026-07-21, 12:49
Medlem
Citat:
Om du läser riktlinjerna för klagomål:

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

så ska du ha en utförlig dialog med moderatorn innan du startar en klagotråd. Som det står i riktlinjerna:

"Observera att syftet är diskussion, inte bara att slänga iväg ett PM".

Med "Vad är detta för tramsvarning? Jag protesterar" har du definitivt bara slängt iväg ett PM.

Yttermera - att tramsa om issörja i en tråd om näring kontra krona är bara löjligt. Du har ingen näring i issörja.

Skrev detta för tre dagar sen, fortfarande inget svar.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Har vi fått mikropris på mat?
Citat:
Vatten finns i kranen och är mycket billigare.
Förvara i frys någon timme sen går det att äta hjälpligt med kniv och gaffel.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Tycker du fortfarande att detta är en rimlig varning?

Tråden framlägger Billy's Pizza som den optimala maten eftersom det är billigt.
Börjar du leva på enbart Billy's Pizza kommer dina tänder och naglar ramla ut rätt snart.

Kranvatten är mycket mycket mycket billigare och har i princip likvärdigt näringsvärde per krona, ovanpå att det inte har en massa ultra-processade ingredienser som ger smak men skadar kroppen.

Löjlig varning, ta bort, tack!

Billys har nästan inget näringsvärde och kostar över 100 kronor kilot.

Kranvatten har i princip 0 näringsvärde, men är mer eller mindre gratis.

Jag utgår från att eftersom mod vägrar svara är varningen oförsvarbar.
Tråkigt nog ligger den ju kvar fortfarande.

Detta börjar bli ett riktigt dagis-forum.
Citera
2026-07-21, 13:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Billys har nästan inget näringsvärde och kostar över 100 kronor kilot.

Kranvatten har i princip 0 näringsvärde, men är mer eller mindre gratis.

Att du tycker att Billys är dålig mat (vilket jag helt håller med om) betyder inte att du kan jämföra det med kranvatten som inte är mat. Du kan överleva på enbart Billys som mat men du kan inte överleva på enbart kranvatten.

Billys har per 100 gram: 1029 kJ energi, 10 gram fett, 28 gram kolhydrater, 11 gram protein, 1 gram salt och 1,5 gram fibrer.

Kranvatten har inget av detta. Att då säga att Billys nästan inte har något näringsvärde är bara rent trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in