2026-07-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
TS får så klart predika om fördelarna med att äta issörja, men han måste göra det i rätt tråd. Den aktuella tråden är inte det. Fascinerande att du inte förstår så enkla koncept.

Det handlar ju uppenbarligen om satir och kritik av den ursprungliga frågeställningen, något som såklart är högst relevant och som bör tillåtas om man inte är emot yttrandefrihet.
Citera
2026-07-18, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Vi är nog många som fått varningar för tramsande, men inte alla gör en grej av det. Jag har heller aldrig blivit så kränkt att jag behöver ifrågasätta mina varningar.
Gå vidare.

"Vi blir alla totalkroppsvisiterade med gummihandskar på väg till jobbet, men alla gör inte en grej av det"

Desutom handlade min tråd om Trixtons varning, inte om hur löjligt mitt beteende efteråt är, det blir sex månader avstängning för det här makanra övertrampet av regelverket!

Nej. Men vi är många som tycker modsen har blivit väldigt hårda på senaste tiden, fast dom låter vissa grejer slinka igenom utan någon åtgärd alls. Egendomligt hur det har börjat funka här tycker iallafall jag.
Citera
2026-07-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Att i en tråd om priser på mat, föreslå att man ska äta is, är inte bara tramsigt - det är solklart OT.

Att som svar på TS som tycker det är genialt att bara äta Billys eftersom det är så billigt skriva
"frys kranvatten och ät då om priset på det du äter är det enda som är viktigt, det blir ännu billigare"
är, som sagt, i skämtsam ton, men måste väl anses inom topic?

Poängen är "visst är billys billigt i förhållande till mycket annan mat, men det är etremt näringsfattigt"

Jag tycker att det är väldigt krystat att få det till att vara off toppic och helt sinnessjukt att utdela varning för det.
Citera
2026-07-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Är det något som är löjligt så är det ditt inlägg.

Självklart är det 0.03 att skriva om att äta issörja med kniv och gaffel. Det har ju noll med näring kontra kostnad att göra.

Sedan var ditt klagomåls-PM till moderatorn totalt värdelöst. Du måste ju plädera för din sak och förklara varför ditt inlägg inte skulle vara 0.03. Att bara protestera ger ju ingenting.

Om en mod utdelat en varning så är det väl snarare moden som ska plädera varför inlägget bryter mot reglerna, åtminstone när det är luddgt?

Tråden handlar om huruvida Billys är den bästa och billigaste maten att äta som enda mål, morgon, middag kväll. Kostar bara nån femtiolapp om dagen.

Isåfall tyckte jag att kranvatten har ännu bättre priskalkyl, näring-kontra kostnad.

Hur är det off topic?
Hur är det VARNING?

Låtsas att du modererar FB enligt dom reglerna.
Titta runt på forumet.
Kommer du göra annat än att sitta och dela ut varningar?
Citera
2026-07-18, 12:54
Avstängd
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Att som svar på TS som tycker det är genialt att bara äta Billys eftersom det är så billigt skriva
"frys kranvatten och ät då om priset på det du äter är det enda som är viktigt, det blir ännu billigare"
är, som sagt, i skämtsam ton, men måste väl anses inom topic?

Poängen är "visst är billys billigt i förhållande till mycket annan mat, men det är etremt näringsfattigt"

Jag tycker att det är väldigt krystat att få det till att vara off toppic och helt sinnessjukt att utdela varning för det.
Då hade du kunnat säga det istället för att tramsa.
Citera
2026-07-18, 15:48
Medlem
Citat:
"Vi blir alla totalkroppsvisiterade med gummihandskar på väg till jobbet, men alla gör inte en grej av det"
Nej, det blir vi inte. Men även jag blir varnad när jag skriver ett tramsigt inlägg. Såna är reglerna, även om jag själv tycker att jag är rolig.
Citera
2026-07-18, 16:34
Medlem
Solklart tramsinlägg. Jag hoppas du fortsätter i det spåret så vi blir av med dig.
Citera
2026-07-18, 17:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Om en mod utdelat en varning så är det väl snarare moden som ska plädera varför inlägget bryter mot reglerna, åtminstone när det är luddgt?

Om du läser riktlinjerna för klagomål:

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

så ska du ha en utförlig dialog med moderatorn innan du startar en klagotråd. Som det står i riktlinjerna:

"Observera att syftet är diskussion, inte bara att slänga iväg ett PM".

Med "Vad är detta för tramsvarning? Jag protesterar" har du definitivt bara slängt iväg ett PM.

Yttermera - att tramsa om issörja i en tråd om näring kontra krona är bara löjligt. Du har ingen näring i issörja.
Citera
2026-07-18, 17:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Gör varningen FB bättre eller sämre? Jag skulle säga det senare.

Att 0.03 hålls borta från forumet är oerhört viktigt för yttrandefriheten. Den som vill diskutera ett ämne ska inte behöva dränkas av ovidkommande dravel. Då har denne begränsats i sin yttrandefrihet. För att stävja "0.03-andet" delas varningar ibland ut i uppenbara fall där inlägget dessutom lär leda till än mer 0.03.

Det kan aldrig göra forumet sämre.
Citera
2026-07-18, 20:45
Medlem
Citat:
Om du läser riktlinjerna för klagomål:

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

så ska du ha en utförlig dialog med moderatorn innan du startar en klagotråd. Som det står i riktlinjerna:

"Observera att syftet är diskussion, inte bara att slänga iväg ett PM".

Med "Vad är detta för tramsvarning? Jag protesterar" har du definitivt bara slängt iväg ett PM.

Yttermera - att tramsa om issörja i en tråd om näring kontra krona är bara löjligt. Du har ingen näring i issörja.

"Jag anser inte att detta är mer off topic än hälften av inläggen i resten av tråden"

Det är ju svårt att få en dialog när inte motparten svarar.
Citera
2026-07-19, 00:52
Medlem
Citat:
Då har denne begränsats i sin yttrandefrihet.

Vansinnig tolkning av att få sin yttrandefrihet begränsat för att någon kritiserar en - något man helt själv kan ignorera i ett textbaserat forum.

Hur kan vi ha yttrandefrihet om kritik inte får finnas?
Citera
2026-07-19, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Solklart tramsinlägg. Jag hoppas du fortsätter i det spåret så vi blir av med dig.

Ja, det verkar verkligen som att FB och dess moderatorer jobbar hårt för att bli av med folk.

"Yttrandefrihet - på riktigt"

Längesedan det var någonting annat än en tom slogan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in