Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Det var är foliehattigt, inte ens ETC vänstern vill egentligen ha brottslighet men de tycker så ofantligt synd om alla brottslingar och skall göra dem till bättre människor. Däremot advokater och jurister lever på brottsligheten till stor del, så visst ett uns sanning finns det i det du skrev. utan brottslingar, dåligt med jobb för försvarsadvokater.
Och nu när man samlat alla olika sort etniciteter inom vården att jobba med varandra, så lär man liksom anpassa sig efter rådande situation, liksom advokaterna gjort inom ekonomin. Det jag syftade på var vilka som lagt själva arkitekturen för den rådande situationen vi har. De med makt.
Är det väljarbasen du åsyftar när du pratar om vänstern? För du tror väl inte att de varit så inflytelserika att ens påverka något inom politiken?
Min poäng jag försöker göra, är att det högern verkar ha fallit offer för - som en motreaktion på vänstermedias narrativ - att benämna allt som vänster. Utan att ens reflektera över att det faktiskt är precis så makten vill och förväntar sig att man ska reagera.
Liksom, biometriskt ID! Fler kameror!
Vad händer om ens motståndare (som man är så emot) får makten nästa gång? Kommer de använda dessa verktyg för att få bort meningsmotståndare?
Vem övervakar övervakaren?