2026-07-18, 10:05
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Det kan inte vara så att man faktiskt fyllt Europa med migranter som man visste skulle skapa kaos, för att på så sätt rättfärdiga övervakning och strängare straff ?

Eller var det för foljehattigt?
Det var är foliehattigt, inte ens ETC vänstern vill egentligen ha brottslighet men de tycker så ofantligt synd om alla brottslingar och skall göra dem till bättre människor. Däremot advokater och jurister lever på brottsligheten till stor del, så visst ett uns sanning finns det i det du skrev. utan brottslingar, dåligt med jobb för försvarsadvokater.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-18 kl. 10:09.
Citera
2026-07-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Ja, för den som sover kan det tyckas så.

Nej. Det är för att de allra flesta vill det. Gängkriminella har ingen plats i det offentliga rummet.
Citera
2026-07-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jo, utbudet av smutsiga råtthål där dömda våldsbrottslingar från Sverige sakta kan ruttna bort är nära nog obegränsat. Det gäller bara att dra ner lite på kraven. Någon svensk fängelsestandard blir det inte tal om i Kongo, Sydsudan, Burundi eller Mocambique.

Tramsigt, helt orealistisk take men kör på.
Citera
2026-07-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det var är foliehattigt, inte ens ETC vänstern vill egentligen ha brottslighet men de tycker så ofantligt synd om alla brottslingar och skall göra dem till bättre människor. Däremot advokater och jurister lever på brottsligheten till stor del, så visst ett uns sanning finns det i det du skrev. utan brottslingar, dåligt med jobb för försvarsadvokater.

Och nu när man samlat alla olika sort etniciteter inom vården att jobba med varandra, så lär man liksom anpassa sig efter rådande situation, liksom advokaterna gjort inom ekonomin. Det jag syftade på var vilka som lagt själva arkitekturen för den rådande situationen vi har. De med makt.

Är det väljarbasen du åsyftar när du pratar om vänstern? För du tror väl inte att de varit så inflytelserika att ens påverka något inom politiken?

Min poäng jag försöker göra, är att det högern verkar ha fallit offer för - som en motreaktion på vänstermedias narrativ - att benämna allt som vänster. Utan att ens reflektera över att det faktiskt är precis så makten vill och förväntar sig att man ska reagera.

Liksom, biometriskt ID! Fler kameror!

Vad händer om ens motståndare (som man är så emot) får makten nästa gång? Kommer de använda dessa verktyg för att få bort meningsmotståndare?

Vem övervakar övervakaren?
Senast redigerad av delfintanke 2026-07-18 kl. 21:46.
Citera
2026-07-18, 21:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Liksom, biometriskt ID! Fler kameror!

Vad händer om ens motståndare (som man är så emot) får makten nästa gång? Kommer de använda dessa verktyg för att få bort meningsmotståndare?
Alla som är lite smarta lär sig använda teknik för sina egna syften. Klart som fan vänstern har gjort det också.

Allt du någonsin gör, uppfinner och använder kan användas emot dig. Läs om Joseph Guillotin, han klarade sitt huvud med en hårsmån.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-18 kl. 21:55.
Citera
2026-07-18, 21:51
Medlem
Citat:
Alla som är lite smarta lär sig använda teknik för sina egna syften. Klart som fan vänstern har gjort det också.

Allt du någonsin gör, uppfinner och använder kan användas emot dig. Läs om Joseph Guillotin, han klarade sitt huvud med en hårsmån.

Men alla är inte smarta. Om du tror att du ska få ett köttben att gnaga på när detta är färdigt, så lurar du enbart dig själv.

Från en träl till en annan.
Citera
2026-07-18, 21:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Men alla är inte smarta. Om du tror att du ska få ett köttben att gnaga på när detta är färdigt, så lurar du enbart dig själv.

Från en träl till en annan.
Tänk om våra förfäder slutat använda stenyxan och pilbåge för någon blev ihjälslagen/mördad med den. Hur skulle världen sett ut i dag?
Citera
2026-07-18, 21:58
Medlem
Citat:
Tänk om våra förfäder slutat använda stenyxan och pilbåge för någon blev ihjälslagen/mördad med den. Hur skulle världen sett ut i dag?

Du och jag och många andra ska fasas ut. Planen är lagd för längesen. Nu gastar trälarna glåpord på varandra genom ett höger/vänster-tänk, precis så som de av husse förväntas göra. En del förstår tricksen, men förvillar ändå sina medmänniskor, trots att man insett vad som är i görningen.
Citera
2026-07-18, 22:06
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Vad har ditt exempel med lagförslaget att göra?

Kan du redogöra hur lagförslaget skulle ge en sådan person 30 år i fängelse?
Eller har du kanske inte ens läst förslaget?

Mitt exempel har ingenting med lagförslaget att göra eftersom jag inte kommenterade lagförslaget utan ett hypotetiskt exempel på vad ett riktigt avskaffande av mängdrabatter skulle leda till. Vilket borgarna alltså inte vill göra.

Vi skulle få en situation som liknar USA. Till exempel: du har 1 gram kokain och får en månad i fängelse. Du har tusen gram kokain och får tusen månader i fängelse. Inte ens USA har helt och hållet avskaffat mängdrabatter, men ni fattar principen. Det blir inte rimligt. Alla typer av bestraffning kommer att innehålla mängdrabatter, annars är man dum i huvudet.
Citera
2026-07-18, 22:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Du och jag och många andra ska fasas ut. Planen är lagd för längesen. Nu gastar trälarna glåpord på varandra genom ett höger/vänster-tänk, precis så som de av husse förväntas göra. En del förstår tricksen, men förvillar ändå sina medmänniskor, trots att man insett vad som är i görningen.
Mängdrabatten för brott avskaffas. Det lär få bort de flesta av de multi - livstidkriminella från våra gator under en längre tid. När de sitter inne kan de inte leva sin livsstil längre och vanligt folk får vara ifred.

Som jag skrev, visst kan det missbrukas i fel händer. Har väl själv skrivit tillräckligt många "hets mot folkgrupp" för att hålla mig i fängelse i 20 år, men är beredd att ta den risken för att få bort det värsta drägget från gatorna. Hela livet är en risk, man kan dö.
Citera
2026-07-18, 22:15
Medlem
Citat:
Mängdrabatten för brott avskaffas. Det lär få bort de flesta av de multi - livstidkriminella från våra gator under en längre tid. När de sitter inne kan de inte leva sin livsstil längre och vanligt folk får vara ifred.

Som jag skrev, visst kan det missbrukas i fel händer. Har väl själv skrivit tillräckligt många "hets mot folkgrupp" för att hålla mig i fängelse i 20 år, men är beredd att ta den risken för att få bort det värsta drägget från gatorna. Hela livet är en risk, man kan dö.

Intala dig du att Mohammed och hans kumpaner försvinner från våra gator. Den hand som såg till att möjliggöra förflyttningen, kan med lagar och verktyg som tidö ställer sig bakom - göra att dina och mina efterlevande kan bli offer för detta i ett senare skede.
Citera
2026-07-18, 22:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Citat:
Intala dig du att Mohammed och hans kumpaner försvinner från våra gator. Den hand som såg till att möjliggöra förflyttningen, kan med lagar och verktyg som tidö ställer sig bakom - göra att dina och mina efterlevande kan bli offer för detta i ett senare skede.
Alla är inte Muhammed och hans kumpaner även om de allra flesta gängkriminella är. Vi har även pundarLasse och knarkarDaniel som stjäl för att få ihop till sin dagliga dos. DVS. Livsstilskriminella som direkt börjar om på samma kula dagen efter de frigivits från sitt 6 månader - 1 åriga straff för att baxat skit för 95 te gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in