2026-07-18, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe1986
Du verkar inte ha så bra koll på svartjobb och andra illegala saker. Sällan någon säger åt polisen att dom fått pengar.

Nån typ av hantverkare var de. Dom skulle hjälpa Terje. Med något iaf.

Tror inte på stöld. Bara en känsla.
Har du något bevis på att dom blivit stulna?

De mest troliga är att han gett dom åt någon.
Han kan haft privata skulder. Tex droger el något
LÄS inlägget igen som du besvarar!!!

Ang skulder t ex droger el något som du tror han hade, får du nu rådet att läsa tråden från början, de du tar upp har diskuterats miljoner gånger.

( fanns en annan skribent tidigare i tråden som också var tvungen att köra sin skiva på repeat, precis som du 😁 )
Citera
2026-07-18, 07:21
Medlem
Citat:
Du verkar inte ha så bra koll på svartjobb och andra illegala saker. Sällan någon säger åt polisen att dom fått pengar.

Nån typ av hantverkare var de. Dom skulle hjälpa Terje. Med något iaf.

Tror inte på stöld. Bara en känsla.
Har du något bevis på att dom blivit stulna?

De mest troliga är att han gett dom åt någon.
Han kan haft privata skulder. Tex droger el något
Kan varit såhär också:

Under resans gång stannade Terje utmed vägen, köpte LSD, körde vidare till Täby å införskaffade sig en hund.

Hunden behövde nu göra sina behov och akut var det, han kör till Muskö, han har hört att Muskö är ett bra ställe att rasta hundar på.

Frågar skyddsvakten om bästa rastningsplatsen för hundar på Muskö, drar vidare, kommer fram till en vägbom, tänker, men va fan, tar sats å mejar ner bommen, för nu va det verkligen bråttom. Gasar på för fullt men då han ska bromsa så ligger skorna under pedalen varvid han hamnar rätt ut i terrängen, a ja lika bra det tänker han, närmare för hunden ju.

Så...släpper ut hunden, hinner inte gå långt förrän Terje skriker till...men för fan, det där är ju ingen hund, det är fasiken min motorsåg, lämnar motorsågen mitt i skogen, springer därifrån, lyckas även tappa sin reg-plåt i terrängen som han hade i bakfickan.

Rusar ner till vattnet och får syn på en lite eka, hoppar i och ror som en galning över till Estland för där kan han nu mycket väl befinna sig.

Såhär gick det nog till då Terje försvann som en skugga i natten, eller vad tror du?

( Obs, mycket ironi i inlägget 😁 )
Citera
2026-07-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Sluta röra och lyssna på det Medvetenommycketxx skriver för hen vet faktiskt det här fallet mycket mycket bättre än du...
för det första var de inte hantverkare utan vänner till Terje och de arbetade förmodligen svart, eller för att uttrycka det i fakta fick de betalt av hela eller delar av skrotmetallen de bearbetade...
så den saken är enkel eftersom det inte spelar någon roll i det här fallet om skattemyndigheterna var inblandade eller inte...
Terje hade pengarna på sig när han åkte, vännerna som kom till Terjes hus för att hjälpa Terje och Terje lämnade inga pengar till dem, inte mötte han dem heller på vägen så glöm det...

när jag läser det du skriver tyder absolut allt på att du inte har arbetat svart i en enda timme men dock tycker att det är som i en dålig kriminalroman

för att tillägga att inte heller alla 17 000:- var pengar efter att Terje sålde något utan en del kom från en betalning av andra skäl och det hade du vetat om du läst mer och fantiserat mindre...

Så du menar att det är normalt att stjäla en motorsåg och delvis lämna tillbaka den, men att stjäla alla 17 000 är ologiskt...

Så han kan detta bättre?
De enda är att han gissar att pengar blivit stulna.

Terje har utan problem kunna stanna efter vägen och betalt något.

Finns fortfarande inga bevis på att motorsåg blivit stulen .

Såg en annan som också kommenterade att du inte har några egna teorier. Gnäller bara på andras.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
LÄS inlägget igen som du besvarar!!!

Ang skulder t ex droger el något som du tror han hade, får du nu rådet att läsa tråden från början, de du tar upp har diskuterats miljoner gånger.

( fanns en annan skribent tidigare i tråden som också var tvungen att köra sin skiva på repeat, precis som du 😁 )
Har läst igenom allt.
Framkommer egentligen inget. Mer än teorier.

Hur kan du vara så säker på att han inte betalt något?
Senast redigerad av Jeppe1986 2026-07-18 kl. 11:04.
Citera
2026-07-18, 11:49
Medlem
Övriga funderingar som inte riktigt passade i förra inlägget.

17000kr norska. Är runt 15000kr idag. Vet ej kursen när Terje försvann.

Summan är ganska rimlig som handpenning på mindre grävmaskin, båt eller liknande.

Sedan hur mycket kontanter han egentligen hade med sig när han reste.De är svårt att veta. Då han verkade hålla på med affärer där man använder kontanter mestadels.

Gubben hade nyligen köpt bil och hus upp i norr.
Förmodligen på lån. Ej bekräftat någonstans vad jag sett.
Så de i sig behöver inte betyda något kriminellt.

Men stoppen han påstås gjort runt fjollträsk området kan ju tyda på drog leverans eller leverans av något annat.

Snabb googling om dna är att den kan sitta kvar långtid.
Så Terje bör varit ensam. Då de inte hittades något annat dna.

Min egna teori är att han finns någonstans runt Estland och Polen.
Sedan om han är död eller levande är svårt att säga.
Senast redigerad av Jeppe1986 2026-07-18 kl. 11:52.
Citera
2026-07-18, 14:08
Medlem
Citat:

Summan är ganska rimlig som handpenning på mindre grävmaskin, båt eller liknande.

Sedan hur mycket kontanter han egentligen hade med sig när han reste.De är svårt att veta. Då han verkade hålla på med affärer där man använder kontanter mestadels.

Men stoppen han påstås gjort runt fjollträsk området kan ju tyda på drog leverans eller leverans av något annat.

Den här meningen du skriver säger allt och lite till att du inte har någon koll överhuvudtaget i Terjes försvinnande, hade du hängt med så borde du vetat att detta är verifierat och bevisat!

Din mening lyder såhär:

Förmodligen på lån. Ej bekräftat någonstans vad jag sett//

Så se nu för fasiken till att kolla upp allt du skriver flera gånger om det är verifierat.

Du postar teorier om och om igen som redan är avhandlade och bevisade.

( sen har du ingen aning om hur mycket jag vet i detta fall, och hur jag vet det, vet mer än vad som postas här! )
Citera
2026-07-18, 16:17
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Så han kan detta bättre?
De enda är att han gissar att pengar blivit stulna.

Terje har utan problem kunna stanna efter vägen och betalt något.

Finns fortfarande inga bevis på att motorsåg blivit stulen .

Såg en annan som också kommenterade att du inte har några egna teorier. Gnäller bara på andras.

Har läst igenom allt.
Framkommer egentligen inget. Mer än teorier.

Hur kan du vara så säker på att han inte betalt något?

Citat:

Och du bevisar du att du inte har läst hela tråden än...

Citat:
Den här meningen du skriver säger allt och lite till att du inte har någon koll överhuvudtaget i Terjes försvinnande, hade du hängt med så borde du vetat att detta är verifierat och bevisat!

Din mening lyder såhär:

Så se nu för fasiken till att kolla upp allt du skriver flera gånger om det är verifierat.

( sen har du ingen aning om hur mycket jag vet i detta fall, och hur jag vet det, vet mer än vad som postas här! )
Jag håller med dig och det är jo faktiskt inte roligt att läsa när helt nya användare kommer in och skriver en massa av samma saker som tidigare nya användare har skrivit i tråden som inte heller har läst allt.
Citera
2026-07-18, 17:11
Medlem
Citat:

Din mening lyder såhär:

Finns inte bekräftat någonstans i tråden. Någon skrev något liknande. Men blivit trådsanning efter de.

De är inte många teorier jag haft.

Ganska kul att bara vissa teorier är ok att skriva utan påhopp.

Förmodligen vet du inte mkt.
De är inte många vettiga rader du skrivit i denna tråd

Citat:
Och du bevisar du att du inte har läst hela tråden än...

Jag håller med dig och det är jo faktiskt inte roligt att läsa när helt nya användare kommer in och skriver en massa av samma saker som tidigare nya användare har skrivit i tråden som inte heller har läst allt.
Har som sagt läs allt och har lagt märke till att du bara klagar på andras teorier.
Själv har du inga.

Står mycket i tråden. Men tyvärr är de inte mycket som är bekräftat
Citera
2026-07-18, 17:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Finns inte bekräftat någonstans i tråden. Någon skrev något liknande. Men blivit trådsanning efter de.

Har som sagt läs allt och har lagt märke till att du bara klagar på andras teorier.
Själv har du inga.

Du är lite rolig också med allt struntprat du skriver...

även om jag har haft flera teorier i detta fallet så kommenterar jag mest när nya användare kommer in som påstår att de har läst allt och uppenbarligen inte har det...

säg mig varifrån resten av pengarna Terje hade med sig som inte kom från en försäljning kom ifrån?
Citera
2026-07-18, 17:58
Medlem
Citat:
Du är lite rolig också med allt struntprat du skriver...

även om jag har haft flera teorier i detta fallet så kommenterar jag mest när nya användare kommer in som påstår att de har läst allt och uppenbarligen inte har det...

säg mig varifrån resten av pengarna Terje hade med sig som inte kom från en försäljning kom ifrån?
De är inte mkt till teorier du haft. När man kollar bakåt i de du skrivit.

Att Terje kan ha haft mer pengar? Ja va fan tidigare ved försäljning, maskin försäljning? Ja du vet. Där de används kontanter. Terjes kompis nämnde att han hade 17k med sig.
Terje kan lika gärna kunnat ha 30,50 eller till och med 100k på fickan.

Jag personligen brukar ha 30k i fickan när jag åker på semester och inte brukar jag berätta de är vänner
Senast redigerad av Jeppe1986 2026-07-18 kl. 18:01.
Citera
2026-07-18, 18:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
De är inte mkt till teorier du haft. När man kollar bakåt i de du skrivit.

Att Terje kan ha haft mer pengar? Ja va fan tidigare ved försäljning, maskin försäljning? Ja du vet. Där de används kontanter. Terjes kompis nämnde att han hade 17k med sig.
Terje kan lika gärna kunnat ha 30,50 eller till och med 100k på fickan.

Jag personligen brukar ha 30k i fickan när jag åker på semester och inte brukar jag berätta de är vänner
så där bevisade du att du saknar läsförståelse, jag skrev aldrig att Terje hade mer än 17 000,- om du hade läst tråden och förstått vad du läste hade du vetat att de 17 000,- kom huvudsakligen från 2 saker men fortsätt bara skriva skitsnack för nu har du bevisat att det är det du vill göra så
Citera
2026-07-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Angående Terjes gps som diskurerats av och till..
I ett inslag jag tror var från Efterlyst så kunde man se att det var inlagt en position i eller omkring Haparanda. Där syntes även att han lagt till stugan han skulle åka till. Är det någon som sett några uppgifter om vilken adress han lagt till runt Haparanda?
Kom de någonsin fram någon adress?
Inga inlägg i tråden dock

Citat:
Ursprungligen postat av President89
Fick en något galen fundering.

Kan Terje tillverkat amfetamin eller odla cannabis?
Sedan passar på och tömma lagret i sthlm trakterna för att få pengarna till nya stugan.

Känns ändå rimligt.
Något som fick fel vid leverans.

De skulle förklara varför han åkte runt i fjollträsk området
Citera
2026-07-18, 19:19
Medlem
Citat:

Själv har du inga.

Som sagt!! Hade du följt detta fall från den dagen Terje reste hemifrån till nu, så hade du vetat att,

Polis, vänner och bekanta har verifierat och bevisat var pengarna till bilköp och husköpet som skulle genomföras kom ifrån!!

Så än en gång,

Pengarna till köp av bil, hus, husvagn kom via banklån med Gården till Terje som pant!!!

Noll koll har du 😂

( Ps, Terje hade även köpt husvagn 😁 )
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2026-07-18 kl. 19:34. Anledning: Tillagt mening
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in