Citat:
Ursprungligen postat av
Ma1964
Även jag är enig. Men jag undrar vad han gjorde på Väddö? ( norra Råda). Det finns lite skummisar där. Så visst kan han handlat och levererat knark etc. Även spionterorin funkar.
Lv skytteskola ligger där och skulle kunna vara av intresse för spioneri. Visst det folk som säljer hundar också. Dessutom på en sån liten väg som norra Råda blev mobilen pingad. Mycket förundrad är jag.
Det alternativa scenariot som jag ser det, är att Terje av någon anledning kom ihop med det där tortyrgänget på Norra Råda. Antingen av fri vilja eller att han blev indragen.
Lollan försvinner väl i samband med att Terjes bil hittas på Muskö, dom kanske kände på sig att Lollan inte skulle hålla tyst om Terjes öde.
Men i såna fall har det här gänget troligen inte haft sina mobiler med sig?
Det kan ju även vara så att dom lurade Terje på hans pengar och sedan förvirrade han bort sig.
Alternativt var han utsatt för tortyr i någon stuga på Muskö.
Men vad ska polisen göra, knacka dörr och begära husrannsakan i varenda stuga ute på Kanada.
Den där spionteorin kan ju ha att göra med Deniz Arda som också försvann ute där på öarna, att han skulle sprängt sig själv behöver ju inte vara sant. Detta var i Mars 2021, några månader innan Terje försvann.
En tanke är väl om det finns någon koppling mellan dom 3 fallen, Deniz Arda, Normannen och Lollan och att det har med tortyrgänget att göra.