2026-07-09, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
På tal om kontanter, då han betalat med kort i Sverige antar jag att det var 17000:- nok han hade med sig. Jag har inte läst något annat iaf. Åtminstone hade han med sig detta belopp i kontanter enligt grannen. Det har ju diskuterats tidigare om dessa skulle gå till ett hundköp med mera i Sverige. Men hur många skulle ta emot nok i en eventuell affär i Sverige?
Kanske var det en trygghet för Terje att ha tillgång till kontanter och han hade ingen annan tanke med pengarna. Han kan såklart ha besökt ett växlingskontor/bank men det borde väl polisen kunna kolla upp iom att han måste uppvisa leg?
Några större kontantuttag i Sverige verkar han iaf inte ha gjort enligt vad som framkommit.
Dom där 17k ha han lika gärna kunnat ge bort är någon släkting.

Gränsbutiker(sve/Norge)går de att betala med norsk valuta.
Annars är de nog ingen som tar emot dessa
Citera
2026-07-09, 12:50
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe1986
Dom där 17k ha han lika gärna kunnat ge bort är någon släkting.

Gränsbutiker(sve/Norge)går de att betala med norsk valuta.
Annars är de nog ingen som tar emot dessa
Han gav inte bort de 17k i kontanter till ngn släkting. Det borde framkommit vid detta laget.

Terje skulle vara borta max 12 dgr & han kunde ha handlat med dessa när han var vid huset i Årviksand där han planerat att vara ngn vecka, hälsa på kompisar som bodde i Skjervøy osv.
Citera
2026-07-09, 14:00
Medlem
Min känsla är att han finns någonstans runt Estland,Polen eller liknande
Citera
2026-07-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Han gav inte bort de 17k i kontanter till ngn släkting. Det borde framkommit vid detta laget.

Terje skulle vara borta max 12 dgr & han kunde ha handlat med dessa när han var vid huset i Årviksand där han planerat att vara ngn vecka, hälsa på kompisar som bodde i Skjervøy osv.
Jovisst. Men lutar mot att han gett dom åt någon
Citera
2026-07-12, 15:46
Medlem
Såg på YT den norska versionen av "Nordmannen som försvann" som är drygt dubbel så lång som den svenska versionen. Har inte följt detta fallet tidigare än när det var aktuellt då 2021.
Så kanske jag upprepar något i denna tråd, - inte en gång nämns någon hästkvinna i den mycket täckande dokumentären, undrar varför?

Det kunde utläsas på bommens system att någon (Terje?) gjort 2 försök med fel kod att öppna, då borde väl rimligen det gå att utläsa vilka tidigare lyckade försök bommen öppnades o på så sätt veta om någon dessförinnan passerat, hur många öppningar o när i tid - kunde ju vara intressant ur flera aspekter.

Hans beteende var förändrat enl flickan Janne som han hade ovanligt täta tf-samtal med dagarna innan försvinnandet samt att han givit henne 35.000 NOK liksom till två andra flickor/släktingar(?) som fick samma belopp, ett förskott till arvet som han hade sagt. Det tyder på att han både var klar i knoppen men samtidigt kanske mycket deprimerad, det kanske kom i skov och även uppträdde som orationella infall. Norge har många fall som kommit till min kännedom där försvinnanden blivit stora mysterier, se bara på fallet Odin 2018, där självmord (genom förvirring) tycks vara fallet, tror mental ohälsa, depression och förvirring även blev Terjes död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in