Igår, 16:39
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Var god och länka till trovärdiga källor som visar tre tillfällen då detta skett! Om "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten" så måste det ju finnas dokument från domstolar och de måste vara återgivna i databaser av olika slag. Var så god och länka!
Svara inte med en massa annat skit än med de länkar jag ber om. Bara posta länkarna så är saken klar.
Opiatskandalen? Tuskege?

10 Biggest Pharmaceutical Settlements in History

Alltså det är en enkel googling. Bevisa för dig? Hur har du missat det här?

Deadly medicines and organised crime

Boken artikeln talar om har allt du behöver.
Senast redigerad av Ajogen Igår kl. 16:41.
Citera
Igår, 16:41
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Jag är absolut ingen antivaxxare men blir störd när läkare och myndigheter försöker indoktrinera folket att i alla lägen ta vaccin, med kampanjer och reklam.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Opiatskandalen? Tuskege?

10 Biggest Pharmaceutical Settlements in History

Alltså det är en enkel googling. Bevisa för dig? Hur har du missat det här?
Det står inget om att de dömts för "brott mot mänskligheten". Har du inte ens läst sidan du länkade? Nytt försök! Länka sida där det framgår att "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten".
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Det står inget om att de dömts för "brott mot mänskligheten". Har du inte ens läst sidan du länkade? Nytt försök! Länka sida där det framgår att "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten".
Du förstår vad de facto innebär?
Citera
Igår, 16:45
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag är absolut ingen antivaxxare men blir störd när läkare och myndigheter försöker indoktrinera folket att i alla lägen ta vaccin, med kampanjer och reklam.
Kan du styrka påståendet att " läkare och myndigheter försöker indoktrinera folket att i alla lägen ta vaccin". Man rekommenderar mig veterligen inte befolkningen i stort att vaccinera sig mot gula febern, japansk encefalit eller pest. Kan du visa att man gör det? Om inte så försöker man ju inte intala folk att "i alla lägen ta vaccin".
Citera
Igår, 16:50
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Du förstår vad de facto innebär?
Ja självklart. Svara på frågan och börja inte skriva en massa skit.
Brott mot mänskligheten definieras i artikel 7 i Romstadgan för Internationella brottmålsdomstolen (ICC). Visa fall när "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten".
Citera
Igår, 16:53
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja självklart. Svara på frågan och börja inte skriva en massa skit.
Brott mot mänskligheten definieras i artikel 7 i Romstadgan för Internationella brottmålsdomstolen (ICC). Visa fall när "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten".
Ok. Jag förstår.

Så här är det, medicinföretagen är de flesta av dem serieförbrytare. Jag har lagt fram underlag för det. Ditt argument hittills är "jag läser inget, så du har fel."

Och så får du göra om du vill.
Citera
Igår, 16:57
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ok. Jag förstår.

Så här är det, medicinföretagen är de flesta av dem serieförbrytare. Jag har lagt fram underlag för det. Ditt argument hittills är "jag läser inget, så du har fel."

Och så får du göra om du vill.

Nej nu skriver du en massa skit igen. Du påstod att "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten". Vi diskuterar inte om huruvida de är serieförbrytare utan om de har fälts för brott mot mänskligheten". Kan du inte se skillnad mellan dessa två påståenden?

Så återigen. Länka stöd för att "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten". Eller tänker du skämma ut dig med att inte kunna presentera stöd för det du påstå?
Citera
Igår, 16:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej nu skriver du en massa skit igen. Du påstod att "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten". Vi duiskuterar inte om huruvida de är serieförbrytare utan om de har fälts för brott mot mänskligheten". Kan du inte se skillnad mellan dessa två påståenden?

Så återigen. Länka stöd för att "medicinföretagen fälts för de facto brott mot mänskligheten". Eller tänker du skämma ut dig med att inte kunna presentera stöd för det du påstå?
Alltså jag kommer inte dra runt det här i den hära snurran.

Du begriper inte ens vad de facto innebär och du läser ju ändå inget av det underlaget jag lägger fram. Så det är helt poänglöst.
Citera
Igår, 17:03
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Alltså jag kommer inte dra runt det här i den hära snurran.

Du begriper inte ens vad de facto innebär och du läser ju ändå inget av det underlaget jag lägger fram. Så det är helt poänglöst.
Om man är dömd för brottet X så innebär det att man är dömd med stöd i en paragraf som behandlar brottet X. Inget annat betyder det.
Jag har ögnat igenom sidan du länkade och det står inget om att läkemedelsföretag bömts för brott mot mänskligheten. Därmed är det irrelevant. En länk som stödjer att sådana domar avkunnats måste naturligtis nämna brott mot mänskligheten. Så presentera stöd för det du påstår eller så får vi konstatera att du är en jajas man inte behöver ta på allvar.
Citera
Igår, 17:03
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Kan du styrka påståendet att " läkare och myndigheter försöker indoktrinera folket att i alla lägen ta vaccin". Man rekommenderar mig veterligen inte befolkningen i stort att vaccinera sig mot gula febern, japansk encefalit eller pest. Kan du visa att man gör det? Om inte så försöker man ju inte intala folk att "i alla lägen ta vaccin".

Information om eventuella biverkningar finns visserligen på folhälsomyndighetens hemsida, OM man letar
men när de bombaderar med sina kampanjer då och då näms inget om detta. Då är det bara frid och fröjd.
Det anser jag vara ett försök till indoktrinering.
Det är inte bara ryssar som pysslar med sådant
Citera
Igår, 17:10
Medlem
Odovacers avatar
Vårat meningsutbyte började med att du skrev:
Citat:
Detta ifrågasatte jag.

Det du skriver här har inte med saken att göra:
Citat:
Information om eventuella biverkningar finns visserligen på folhälsomyndighetens hemsida, OM man letar men när de bombaderar med sina kampanjer då och då näms inget om detta. Då är det bara frid och fröjd.
Det anser jag vara ett försök till indoktrinering.
Det är inte bara ryssar som pysslar med sådant

Du påstår att "läkare och myndigheter försöker indoktrinera folket att i alla lägen ta vaccin". När jag läser rekommendationer om vacciner så återkommer det ständigt att det är grupper som inte rekommenderas att ta vaccin. Påstår du att det inte är så? I så fall försöker man ju inte att "indoktrinera folket att i alla lägen ta vaccin".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in