Igår, 19:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Utifrån Dicks beskrivning nedanför så låter det som att ni har olika syn på vad som ryms i begreppet ''ovaccinerad''. Du verkar vara av ståndpunkten att det kan vara lämpligt att klassificera någon som ovaccinerad även fast personen har fått vaccin. Dick menar på att det blir fel att kalla någon för ovaccinerad ifall man har fått 1 eller fler doser och att begreppet bör syfta på 0 doser och inget annat.

Med antagandet att detta beskriver era ståndpunkter korrekt, så blir det väldigt konstigt för er att käbbla om huruvida en massa studier rymmer ovaccinerade eller inte, för ni har olika definition av begreppet.

Håller du delvis med Dicks beskrivning nedanför ifall du applicerar hans definition av begreppet? Om du gör det, så finns det ingen saklig meningsskiljaktighet. Det är då redan semantik. Ifall du inte håller med honom, trots samma definition av begreppet som honom, då är det relevant att ta reda på vem som har tänkt fel.

Se inlägget nedanför. Det låter ju onekligen som att du och Dick har olika syn på begreppet:
Nej.
Den ståndpunkten jag representerar är ingen ÅSIKT eller SYN på begreppet. Begreppet är väldokumenterat och styrs av våra regulatoriska regelverk.

Det antivaxxar-patrasken håller på med, är att upprepa en lögn som såddes i en film som hete "An Inconvenient Study, där Del Bigtree, Aaron Siri, och RFK Jr turas om att vräka ur sig följande lögn:

Citat:
"Not a single vaccine on the childhood schedule has ever been through a double blind placebobased trial"
-Del Bigtree

"None of them, not one, has ever been subject to a pre-licensing placebo control trial."
-RFK Jr

"Not a single childhood vaccine [music] is going through a double blind randomized placeboc control trial prior to licensure."
-Del Bigtree

"No vaccine placebo study was ever done"
-Del Bigtree

https://www.aninconvenientstudy.com/

Antivaccin-rörelsen som lobbar stenhårt på det här forumet (sannolikt mot betalning) hävdar egentligen TVÅ saker (varav båda är fel).
1. "Inget barnvaccin har testats mot placebo"
Det här är helt fel. ALLA vacciner har testats mot placebo. ALLA:

Om man ändå går så långt att man tolkar påståendet i betydelsen:
1b. "Inget barnvaccin har testats mot inert placebo"(vi hoppar över trams och påhittade påståenden som "ÄKTA" placebo)
Här blir det också fel eftersom ganska många av barnvaccinerna har testats mot just inert placebo, eller "saltlösning". Men de här personerna är inte beredda att ens förstå en SÅ enkel sak.

2. "Det har inte gjorts några försök där man jämför vaccinerade mot ovaccinerade."
Det här är också fel. Det har gjorts hundratusentals studier där man jämför vaccinerade mot ovaccinerade.

Om man ändå går så långt att man tolkar påståendet som att det som egentligen avses är:
2b. "Det har inte gjorts några försök där man tittat på hälsostatus (infektioner, kroniska sjukdomar, allergier etc.) hos personer som ALDRIG vaccinerats mot personer som vaccinerats i varierande omfattning."
Och tyvärr är det här också fel, eftersom det HAR gjorts sådana undersäkningar (jag har dessutom länkat till ett par av dem).

Problemet, och jag gissar att det är anledningen till att vi har den här diskussionen, är att antivaccin-maffian inte vill erkänna att resultaten i SAMTLIGA dessa studier visar att antivaccin-maffian har fel, och därför hittar man på egna definitioner och menar att man testat FEL. Man har testat för KORT. Man har test på fel DAG. Det är fel PERSON som betalar forskningen Och så vidare.

Alla de argument som dessa personer gör kommer direkt från filmen "An inconvenient study". Det är så de här personerna luras att sprida falsk och lögnaktig information. De tittar på filmer som dessa och TROR att det som sägs är sant. Det är det inte. Det är inte ett problem med något definition eller semantik. Problemet är att antivaxxare ljuger och är ointelligenta nog för att gå på den typen av kvacksalveri och de lögner som Del Bigtree, Aaron Sir och RFK Jr hasplar ur sig. De här falska uppgifterna uppreas sedan av kompletta idioter som inte ens har vett nog att lära sig läsa.

Om man istället höjer nivån på diskussionen tittar på varför det rent vetenskapligt är ganska meningslöst att göra studier på en grupp som aldrig vaccinerats mot någonting, och ställa resultaten mot en grupp som fått en okänd cocktail av vacciner:
Vad skulle man kunna dra för slutsats om det skulle visa sig vara en skillnad? Ingen. Bortkastade pengar. Man vet redan att det inte är någon skillnad på personer som vaccinerats mot t.ex. MMR och personer som är ovaccinerade (!) mot MMR. Samma med Rota-virus. Samma med HiB (där gjorde man studien mot saltlösning). Och likadant med Gardasil, där man gjorde undersökningen mot inert placebo. Samma resultat med Polio (där studien gjordes mot saltlösning). Och samma med Mässlingsvirus (där studien gjordes mot saltlösning). Och Kikhosta. Och så vidare och så vidare. För SAMTLIGA dessa vacciner han man gjort studier på vaccinerade mot ovaccinerade. Och det är INGEN skillnad i utfall vad gäller hälsostatus.

Så frågan är då om det är sannolikt att det skulle vara en skillnad om man istället för att testa dessa vacciner var och en för sig testade alla i en salig blandning. Att det skulle vara "kombinationen" av att ha vaccinerats mott mässling, polio och HiB, men inte mot Kikhosta, kanske ör det DET som orsakar Autism.

Problemet med den typ av forskning är att det inte längre är forskning, utan ett tramsigt försök att slippa erkänna det vetenskapen redan vet efter att ha testat varje vaccin för sig.

Jag vet EXAKT vad personer likt de som sprider lögner i den här tråden skulle säga om man ändå valde att spendera 50 miljoner på en retrospektiv observationsstudie och resultatet visade att det inte ÄR någon skillnad mellan vaccinerade och ovaccinerade, då skulle ursäkterna direkt låta som följer:

1. "Det var fel färg på etiketten, det är därför studien visar att jag hade fel"
2. "Man gjorde studien på fel dag, det är därför studien visar att jag hade fel"
3. "Det är Bill Gates som betalat för, det är därför studien visar att jag hade fel"
4. "Ni måste ge Zink innan man testar, och det glömde ni, det är därför studien visar att jag hade fel"
5. "Ni testade inte de som vaccinerats mot MMR FÖRST och sedan POLIO, det är därför studien visar att jag hade fel"

Och så vidare, och så vidare.

PS.
Bara för att tydliggöra min poäng. Du kan väl titta på den här sökningen på Flashback där jag filtrerat på ordet "ovaccinerad och avgöra om alla som använder ordet menar att de är "ovaccinerade" i den meningen att de aldrig fått något vaccin.
https://www.flashback.org/sok/?query=ovaccinerade+COVID&search_post=1&sp=1&date_ from=2000-01-01&date_to=2024-07-18&so=pd

Herregud....
Citera
Igår, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej.
Den ståndpunkten jag representerar är ingen ÅSIKT eller SYN på begreppet. Begreppet är väldokumenterat och styrs av våra regulatoriska regelverk.

Jag har fått intrycket av att det är följande polemik mellan er men jag kan ha fel:
Han: ''De där studierna innefattar inte ovaccinerade''.
Du: ''Jo, de innefattar ovaccinerade''.

Och jag har fått intrycket att oenigheten beror helt sonika på att ni lägger in olika saker i begreppet ovaccinerad.

Om detta inte stämmer så kan du ignorera det. Men om det stämmer så är det helt meningslöst att diskutera huruvida en studie innehåller ovaccinerade eller inte om ni inte ens har en gemensam syn på definitionen. Totalt meningslöst och oproduktivt.

Jag anser att människor kan ha sina egna definitioner av begrepp i vissa situationer men jag håller med om att ju mer cementerat begreppet är, desto mer försiktig bör man vara. Jag försöker bara påtala att det finns inget direkt logiskt problem ifall någon har en annan definition än vad du har, förutsatt att Dick använder begreppet konsekvent (jag säger inte att han gör det dock).

Citat:
Bara för att tydliggöra min poäng. Du kan väl titta på den här sökningen på Flashback där jag filtrerat på ordet "ovaccinerad och avgöra om alla som använder ordet menar att de är "ovaccinerade" i den meningen att de aldrig fått något vaccin.
https://www.flashback.org/sok/?query=ovaccinerade+COVID&search_post=1&sp=1&date_ from=2000-01-01&date_to=2024-07-18&so=pd
Herregud....

Intressant läsning men nu pratar jag om Dick specifikt. Hade jag varit du så hade jag haft följande approach:
1) Se till att inte diskussionen landar i semantik.
2) Se till att han använder begreppet ovaccinerad på ett logiskt konsekvent sätt som är i linje med hans definition.
3) Jag tror inte du vinner så mycket på att opponera dig mot att han möjligtvis har en annan definition av begreppet än vad du har. Bättre att fokusera på saklighet i sådana fall.

Blir enklast för mig att avsluta på det här viset tror jag men jag förstår samtidigt din poäng för du verkar mena på att Dick vilseleder med sin ''retorik''.
Citera
Igår, 21:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Intressant läsning men nu pratar jag om Dick specifikt. Hade jag varit du så hade jag haft följande approach:
1) Se till att inte diskussionen landar i semantik.
2) Se till att han använder begreppet ovaccinerad på ett logiskt konsekvent sätt som är i linje med hans definition.
3) Jag tror inte du vinner så mycket på att opponera dig mot att han möjligtvis har en annan definition av begreppet än vad du har. Bättre att fokusera på saklighet i sådana fall.

Blir enklast för mig att avsluta på det här viset tror jag men jag förstår samtidigt din poäng för du verkar mena på att Dick vilseleder med sin ''retorik''.
Du verkar ha PRECIS (och då menar jag PRECIS) lika svårt att förstå... Jag får ta det igen:

1. Diskussionen har inte landat i semantik. Det finns inga semantiska oegentligheter, Jag har dessutom länkat till SAMTLIGA definitioner, regler och riktlinjer som gäller.
2. Skall JAG se till att han använder rätt definition? JAG använder rätt definition, och länkar dessutom till de lagar och regulatoriska riktlinjer som definierar begreppen. Är det verkligen så svårt att fatta?
3. Jag har fokuserat på saklighet. Jag har dessutom länkat till de lagar, riktlinjer och regler som gäller.

Dick-Jerker "vilseleder" inte. Han ljuger, desinformerar och sprider skit. Dessutom helt avsiktligt.

https://www.fda.gov/media/71349/download
Citera
Igår, 21:53
Medlem
Citat:
Jag har fått intrycket av att det är följande polemik mellan er men jag kan ha fel:
Han: ''De där studierna innefattar inte ovaccinerade''.
Du: ''Jo, de innefattar ovaccinerade''.

Och jag har fått intrycket att oenigheten beror helt sonika på att ni lägger in olika saker i begreppet ovaccinerad.
Det här är inte en semantisk oenighet om två likvärdiga definitioner. Det handlar om att ords vardagliga betydelse systematiskt används för att få människor att tro något som inte stämmer. korrektamund0 sprider avsiktligen förvrängd information med uppsåt att vilseleda. Ta ordet placebo t.ex... https://svenska.se/?activeTab=alla&q=placebo&exactMatch=true

Enligt SAOL, Svenska Akademiens ordlista (används för att kolla stavning, pluralformer och sammansättningar. Det är denna blåa bok som fungerar som rättesnöre för det svenska skriftspråket):
placebo [plase´bo] substantiv ~n
preparat av läkemedelstyp utan verksamma beståndsdelar
Enligt SO, Svensk ordbok (används för att förstå ordens exakta innebörd och se exempel på hur de används i vardagliga och formella sammanhang):
placebo placebon
ORDKLASS: substantiv
UTTAL: place´bo
preparat som skenbart är ett läkemedel men som i realiteten inte har någon medicinsk verkan
Problemet uppstår när den regulatoriska specialbetydelsen... där "placebo" kan innehålla aktiva hjälpämnen, används i kommunikation riktad till allmänheten, utan att den skillnaden någonsin förklaras. Mottagaren hör "placebo" och tänker på saltlösning. Avsändaren vet att mottagaren tänker på saltlösning. Det är där vilseledandet sitter.

Att kalla en aluminium- och antibiotikacocktail för "placebo" i en diskussion med lekmän, utan att förklara att ordet används i en specialbetydelse som går på tvärs mot vad SAOL och SO säger, är inte en definitionsfråga. Det är ett sätt att få människor att tro att barnvacciner har genomgått den typ av prövning mot inaktiv substans som gemene man föreställer sig när de hör ordet. Och det har de inte.
Citera
Igår, 22:52
Medlem
Citat:
Du verkar ha PRECIS (och då menar jag PRECIS) lika svårt att förstå... Jag får ta det igen:

1. Diskussionen har inte landat i semantik. Det finns inga semantiska oegentligheter, Jag har dessutom länkat till SAMTLIGA definitioner, regler och riktlinjer som gäller.
2. Skall JAG se till att han använder rätt definition? JAG använder rätt definition, och länkar dessutom till de lagar och regulatoriska riktlinjer som definierar begreppen. Är det verkligen så svårt att fatta?
3. Jag har fokuserat på saklighet. Jag har dessutom länkat till de lagar, riktlinjer och regler som gäller.

Dick-Jerker "vilseleder" inte. Han ljuger, desinformerar och sprider skit. Dessutom helt avsiktligt.

Jag skrev: "Se till att inte diskussionen landar i semantik''. Det är i sig inte ett påstående om att diskussionen redan har landat i semantik. Jag gav enbart en välvillig rekommendation. Jag har inte följt alla era backs and forths.

Du håller fast vid din definition, och han håller fast vid sin. Jag anser att beroende på kontexten, så kan båda definitionerna vara hjälpsamma.

Problemet är att ni båda är på dagisnivå då ni båda envisas med att just er definition är den rätta. Men definitioner är inte testbara påståenden på det sättet som är sanna eller falska. De kan fylla olika funktioner i olika kontexter.

Sanningen är att de olika definitionerna kan vara hjälpsamma i olika situationer. Men jag håller med om att Dicks definition är väldigt snäv: https://www.logicallyfallacious.com/logicalfallacies/Appeal-to-Definition

Jag förstår alldeles utmärkt.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Det här är inte en semantisk oenighet om två likvärdiga definitioner. Det handlar om att ords vardagliga betydelse systematiskt används för att få människor att tro något som inte stämmer. korrektamund0 sprider avsiktligen förvrängd information med uppsåt att vilseleda. Ta ordet placebo t.ex... https://svenska.se/?activeTab=alla&q=placebo&exactMatch=true

Enligt SAOL, Svenska Akademiens ordlista (används för att kolla stavning, pluralformer och sammansättningar. Det är denna blåa bok som fungerar som rättesnöre för det svenska skriftspråket):
Enligt SO, Svensk ordbok (används för att förstå ordens exakta innebörd och se exempel på hur de används i vardagliga och formella sammanhang):
placebo placebon
preparat som skenbart är ett läkemedel men som i realiteten inte har någon medicinsk verkan
Problemet uppstår när den regulatoriska specialbetydelsen... där "placebo" kan innehålla aktiva hjälpämnen, används i kommunikation riktad till allmänheten, utan att den skillnaden någonsin förklaras. Mottagaren hör "placebo" och tänker på saltlösning. Avsändaren vet att mottagaren tänker på saltlösning. Det är där vilseledandet sitter.

Att kalla en aluminium- och antibiotikacocktail för "placebo" i en diskussion med lekmän, utan att förklara att ordet används i en specialbetydelse som går på tvärs mot vad SAOL och SO säger, är inte en definitionsfråga. Det är ett sätt att få människor att tro att barnvacciner har genomgått den typ av prövning mot inaktiv substans som gemene man föreställer sig när de hör ordet. Och det har de inte.

Såhär står det på följande länk:

''It should also be noted that not all placebos are completely inactive. For example, some vehicle controls used in studies of topical skin preparations may have beneficial activity. This does not impair the ability of the design to measure the specific effect of the test agent. Special problems arise when the chosen vehicle control may have harmful effects. In this case a no treatment arm would allow the measurement of the total effect of the test agent plus its vehicle'' (sida 14).

Du hakar upp dig lite på textboksdefinitionen kan jag tycka: https://www.logicallyfallacious.com/logicalfallacies/Appeal-to-Definition
Senast redigerad av Pellefant775 Igår kl. 22:58.
Citera
Igår, 22:56
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

placebo placebon
Nej, din jävla pappskalle. LÖGNEN består i att du sitter påstår att vacciner aldrig testats mot placebo. Det spelar ingen roll att du lindar in dina vidriga lögner i form av länkar till SAOB. Vad har SAOB med saken att göra.

Skulle jag börja lista alla dina inlägg där du vräker ur dig lögner skulla jag få sitta veckor.

Citat:
Den vidriga lögnen här består i att DU inte avslöjar att antibotikan och aluminiumsaltet redan är testat och konstaterat vara helt ofarligt.

Men din plan är att sprida lögner och skit, så du väljer att dölja sådana enkla uppgifter, och hoppas på att en lekman inte skall kolla om dina lögner är sanna eller ej. Nu hade du dock otur att jag läste en skvätt här, så jag kommer stoppa dina lögner genom att exponera dem genom att helt enkelt hänvisa till fakta. Som här, där det framgår ganska klart vad som utgör placebo. Att DU vill att det skall betyda något annat, eller som Del Bigtree och de andra idioterna som du ser upp till påstår att man inte testat vaccinerna och därför inte har koll på riskerna, det fattar nog alla vid det här laget, men fakta tar inte hänsyn till din psykopatiska villfarelser: vaccinerna är testade mot placebo och man har extremt bra koll på riskerna - just därför tat man testat alla komponenter, vacciner och övriga ämnen som ingår i MASSVIS med försök, många av dem dessutom mot inert placebo.

Citat:
II. DETAILED CONSIDERATION OF TYPES OF CONTROL (2.0) A. Placebo Control (2.1) 1. Description (See Section 1.3.1) (2.1.1) In a placebo-controlled trial, subjects are assigned, almost always by randomization, to either a test treatment or to a placebo. A placebo is a dummy treatment that appears as identical as possible to the test treatment with respect to physical characteristics such as color, weight, taste and smell, but that does not contain the test drug. Some trials may study more than one dose of the test treatment or include both an active control and placebo. In these cases, it may be easier for the investigator to use more than one placebo (double-dummy) than to try to make all treatments look the same. The use of placebo facilitates, and is almost always accompanied by, double-blinding (or double-masking). The difference in outcome between the active treatment and placebo groups is the measure of treatment effect under the conditions of the trial. Within this general description there are a wide variety of designs that can be used successfully: Parallel or crossover designs (see ICH E9), single fixed dose or titration in the active drug group, several fixed doses. Several designs meriting special attention will be described below. Note that not every study that includes a placebo is a placebo-controlled study. For example, an active control study could use a placebo for each drug (double-dummy) to facilitate blinding; this is still an active control trial, not a placebo-controlled trial. A placebo-controlled trial is one in which treatment with a placebo is compared with treatment with a test drug. It should also be noted that not all placebos are completely inactive. For example, some vehicle controls used in studies of topical skin preparations may have beneficial activity. This does not impair the ability of the design to measure the specific effect of the test agent. Special problems arise when the chosen vehicle control may have harmful effects. In this case a no treatment arm would allow the measurement of the total effect of the test agent plus its vehicle.

Alla ämnen och komponenter som ingår i ett vaccin är redan testat och avfört. Du har lyssnat för mycket på lögnarna Del Bigtree, Aaron Siri och pappskallen RFK Jr. Sluta häng på ChildrensHealthDefense och sluta svälj lögnerna de pumpar ut därifrån. Du är hjärntvättad, du behöver avprogrammering.

Aluminiumadjuvanserna är testade.
Antibiotikan är testade.
Tidigare vaccinvarianter är testade.
Nya vacciner är testade.
ALLT är testat.

Du vill inte vaccinera dig eller dina barn? Kör på. Vem bryr sig.

Herregud...
Citera
Igår, 23:32
Medlem
Citat:
Såhär står det på följande länk:

''It should also be noted that not all placebos are completely inactive.
Exakt, den meningen bevisar min poäng. Varför måste FDA notera det? Jo, därför att det avviker från vad ordet normalt betyder. Hade placebo i sin grundbetydelse inkluderat aktiva ämnen hade meningen varit överflödig.
Det är själva kärnan: den som inte slår upp FDA-dokumentet utan går på svenska språket så som SAOL och SO definierar det, hör "placebo" och tänker på saltlösning. Avsändaren vet det. Och rättar det aldrig.

Det är inte en definitionsfråga. Det är ett sätt att få folk att tro att barnvacciner testats på ett sätt de inte testas.
Citera
Igår, 23:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Exakt, den meningen bevisar min poäng. Varför måste FDA notera det? Jo, därför att det avviker från vad ordet normalt betyder. Hade placebo i sin grundbetydelse inkluderat aktiva ämnen hade meningen varit överflödig.
Det är själva kärnan: den som inte slår upp FDA-dokumentet utan går på svenska språket så som SAOL och SO definierar det, hör "placebo" och tänker på saltlösning. Avsändaren vet det. Och rättar det aldrig.

Det är inte en definitionsfråga. Det är ett sätt att få folk att tro att barnvacciner testats på ett sätt de inte testas.
Nej, det är du som suttit och formligen masturberat till alla lögner som pumpats ut via ChildrensHealthDefense. Här är just de lögner som du sitter och upprepar som den duktiga idiot du är. Man kan dessutom kolla när filmen släpptes så korrelerar det EXAKT med när du satte igång detta vidriga desinformerande. Du är verkligen en riktigt häftig liten vaccin-krigare! HÄFTIGA KILLEN!!!

Allt du ljuger om kan härledas till senaste alstret från någon av de dominerande antivaxxar-patraskens desinformationscentraler.

Det sjuka är att du verkligen TROR att idioterna har rätt när de sitter och spyr ur sig sina lögner.

Citat:
Vaccines should be tested like other medicines. They should be safety tested. And unfortunately, vaccines are not safety tested. Of the 72 vaccine doses now mandated, essentially mandated, they're recommended, but they're really mandated...our American children...none of them, not one, has ever been subject to a pre-licicensing placebo control trial.
https://youtu.be/mvEuMMAafF8?t=1149

Health and Human Services Secretary Robert Kennedy Jr. has been torn apart by mainstream media for saying that there's no placebo trials being done for vaccines. But he's right. It's exactly what we found in our lawsuits against the government. Not a single childhood vaccine is going through a double blind randomized placebo ccontrol trial prior to licensure.
https://youtu.be/mvEuMMAafF8?t=1178

That's the gold standard of safety testing for all pharmaceutical products, but is being skipped for vaccines.
https://youtu.be/mvEuMMAafF8?t=1183

In case you forgot how a double blind placebased trial worked, as we discussed it back in high school science class, let me remind you, we break up a group of kids into two groups. One group is going to get the vaccine. The other group is going to get a placebo which is a product that has no effect on the human body. When it comes to an injectable like vaccines, that is a saline injection.
https://youtu.be/mvEuMMAafF8?t=1214

Only one problem. Not a single vaccine on the childhood schedule has ever been through a double blind placebo based trial. Therefore, they cannot say the vaccines are safe based on science.
https://youtu.be/mvEuMMAafF8?t=1300

He likes to go around and say, "Well, we can't always do placebo trials, especially if there's already a vaccine that covers that disease." So, he'll use an example like Prevnar 13. Prevnar 13 in its safety trial was tested against Prevnar 7, the earlier version of the vaccine. And he'll say, "You cannot test Prevnar 13 against a saline placebo because it would be unethical. you'd be denying children access to a vaccine that is already on the market and that's not fair to them. But what he leaves out is that Prevnar 7 was never tested against a saline placebo. So we don't know if it's safe. So we're testing one product we don't know the safety profile on with another product we don't know the safety profile on. And this is how the entire vaccine schedule works
https://youtu.be/mvEuMMAafF8?t=1361

Just like no vaccine placebo study was ever done.
https://youtu.be/mvEuMMAafF8?t=1489

But I want you to focus on section 6.1. This is where they talk about the clinical trial they relied upon to establish safety. It's always 6.1 on every single vaccine, so you can look at all of them. But in this one, you'll see that there was only 147 children in the entire trial. And they were only monitored for 5 days after each dose. 5 days. So think about it. Would you take any drug that was only monitored for safety for 5 days? If your child dies on day six, it wasn't captured by this trial

https://youtu.be/mvEuMMAafF8?t=1537

Jag skulle kunna fortsätta i flera timmar och peka ut rena lögner. ALLT som påstås i den filmen är lögn ALLT! Och du går på skiten!? Haha....

Va, det är väl inget att skämmas för att du sitter och hänger på ChildrensHealthDefense hela dagarna. Va!? Kom igen nu, du är ju en riktig vaccin-krigare!!!
Senast redigerad av korrektamund0 Igår kl. 23:51.
Citera
Idag, 00:13
Medlem
Citat:
Den vidriga lögnen här består i att DU inte avslöjar att antibotikan och aluminiumsaltet redan är testat och konstaterat vara helt ofarligt.
/.../
Aluminiumadjuvanserna är testade.
Antibiotikan är testade.
Tidigare vaccinvarianter är testade.
Nya vacciner är testade.
ALLT är testat.
Hehe... du fattar att du gynnar min sida va?

Varje gång du tvingas citera FDA-dokument för att "motbevisa" mig, gör du i själva verket mitt jobb åt mig... du visar läsarna och lär dem att:

1️⃣ "Placebo" i vaccinsammanhang kan betyda en cocktail med aluminium och antibiotika... inte saltlösning.

2️⃣ "Ovaccinerad" kan betyda att du fått fyra av fem sprutor men inte den femte

3️⃣ "Händelser" i bipacksedlar kan betyda biverkningar som är så väletablerade att ingen längre förnekar dem... men att ordet "biverkning" ändå inte används

Du tror att du gynnar branschen. Men du är branschens sämsta PR-agent... DU visar läsarna exakt hur språket används för att luras! 🫵😂
Citera
Idag, 00:32
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

1️⃣ "Placebo" i vaccinsammanhang kan betyda en cocktail med aluminium och antibiotika... inte saltlösning.
Nej, din dumma jävla gås. Placebo betyder i vaccinsammanhang en intervention som saknar den specifika aktiva komponent vars effekt ska utvärderas, men som så långt som möjligt liknar den aktiva behandlingen för att bibehålla blindning och därmed möjliggöra en korrekt bedömning av den aktiva komponentens säkerhet och effekt.

"buuuhuuuu,.....men de sade ju på CHildrensHealthDefense att......buuuhuu....det var saltlösning som var plcebo....buuuhuuuu.....dumma Del Bigtree....han har ju lurat mig......han SADE ju det ju......buuuhuuuu!

Citat:
2️⃣ "Ovaccinerad" kan betyda att du fått fyra av fem sprutor men inte den femte
Ja, det kan betyda att du fått ingen, en, två, tre eller hur många sprutor som helst. Det är sammanhanget som avgör vad som avses. Som tur är har det gjorts studier på i princip alla dessa kombinationer. Även i situationer där den "ovaccinerade" gruppen ALDRIG fått några vacciner. Här får du ett par länkar till typ 140 studier som du kan titta igenom.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3057555/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18266826/
https://publications.aap.org/pediatrics/article-abstract/125/6/1134/72509/On-time-Vaccine-Receipt-in-the-First-Year-Does-Not?redirectedFrom=fulltext%3Fautologincheck%3Dred irected
https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD004407.pub4/full
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M18-2101
https://publications.aap.org/pediatrics/article-abstract/120/5/e1269/71094/Is-Childhood-Vaccination-Associated-With-Asthma-A?redirectedFrom=fulltext%3Fautologincheck%3Dredir ected?autologincheck=redirected
Citat:
3️⃣ "Händelser" i bipacksedlar kan betyda biverkningar som är så väletablerade att ingen längre förnekar dem... men att ordet "biverkning" ändå inte används[/b]
Nej, din dumma jävla pappskalle. Medicinska händelser är händelser som INTE har någon kausal koppling till vaccinet. Har händelsen en kausal koppling till vaccinet är det en biverkning. Du verkar inte kunna sluta ljuga hur mycket fakta man än stoppar ner i halsen på dig? Mytomani? Här kommer EUs lag i detta avseende igen:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SV/TXT/PDF/?uri=CELEX:32001L0083
NOTERA ATT DU FÅTT EN LÄNK TILL KÄLLAN

SJUNKER DET IN I LILLA DUMHUVUDET?

Citat:
Du tror att du gynnar branschen. Men du är branschens sämsta PR-agent... DU visar läsarna exakt hur språket används för att luras! 🫵😂
Absolut, jag gynnar branschen. Problemet är att du inte fattat på vilket sätt eller vilken bransch. Du är en idiot, helt enkelt.

Shit vad jobbigt det måste vara för dig att du inte får sitta och vräka ur dig lögner och skit helt ostört.

Och allt är orsakat av att du helt okritiskt gick på lögnerna som pumpades ut via ChildrensHealthDefense...? Och nu måste du hitta ett sätt att slippa erkänna att du hade fel, nu när du insett att ALLA vacciner är testade mot placebo? Haha, vilken jävla pappskalle du är...

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 Idag kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in