Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Faktiskt inte..... och en annan sak. Har ni som har barn någonsin rannsakat er själva och era egna motiv? Tycker ni inte att det egentligen är rätt egoistiskt att skaffa barn? Ni väljer att tvinga in en helt ny människa i en värld och ett samhälle som de inte ens har bett om att få vara en del av... Ni sätter någon till världen som ska tvingas gå i skolan, slava på ett jobb i 40–50 år, betala skatt och hantera alla livets kriser och existentiella ångest-bara för att ni kände ett sug efter att ha en söt bebis och "det är så livet ska vara?". En sådan tanke kan jag genuint få när jag ser föräldrar med sina barn idag.
Hur många är det inte som skaffar barn av ren och skär existentiell panik? För att de är livrädda för att sitta ensamma på ett ålderdomshem en vacker dag. Man skaffar alltså en annan människa som ett slags emotionell försäkringspolicy för sin egen ålderdom.. egentligen vidrigt att det är så!.
Att skaffa barn gör man i slutändan helt och hållet för sin egen skull men också för man vill försöka passa in i livsmallen och den sociala normen, men också för att tillfredsställa sina egna behov och drifter och inte för barnets skull.
Ja självklart är det egoistiskt att skaffa barn. Vi konsumerar och förökar oss, plågar andra djur och människor för vår egen vinning. Om man har problem med det är det bättre att avsluta livet rent krasst.
Citat:
Ursprungligen postat av
LionQueen88
Nej. Hade dom varit desperata så hade dom inte ställt krav på att umgås utan accepterat bara sex.
Haha och mera hittepå. Min nuvarande har stor släkt och vänner.
Och till skillnad från dom äldre kan dom. Så det är en stor skillnad och därför väljer jag yngre som är i sina bästa år och kan leverera.
Du "råkade" glömma att svara på en fråga: Så den "oimponerade" äldre mannen lät mig träffa hans föräldrar och ville att jag skulle bli sambo med honom, men han var inte imponerad nog för en andra omgång efter två minuter?
Eller ska du erkänna att du bara hittar på saker i ren frustration och därför har trasslat in dig och inte kan ge ett vettigt svar, och hoppades att du skulle komma undan?
1. Jag menar att det är tvärtom. Om killar kan komma undan med att bara knulla, då gör dem det. Om de har svårt att få till det så kommer de försöka spendera så mycket tid som möjligt med kvinnan. Det är helt logiskt.
2. Jag tvivlar på att en populär ung kille har relationer med en tant. Att han är släkt är mycket möjligt, men det är ju lite annorlunda.
3. Det är bara ett cope. Att de sprutar 3,4 eller 15 gånger gör ingen skillnad. Eller dricker du sperman och får superkrafter av den? Förklara logiken här.
4. Ja han ser väl inte poängen i att försöka imponera på dig sexuellt med multipla sprut. Det är liksom barnsligt. Inte för att jag menar att han är nåt kap eller så.
5. Men om du vill ligga runt med unga män som har en massa sperma att spruta, då är det helt okej för mig. Jag tycker bara det låter osannolikt och att det egentliga förklaringen är att du inte kan få en attraktiv man så du copar med att du kan få unga män. Varför försvarar du dig om jag bara svamlar?