2026-07-18, 13:33
Medlem
Drettans avatar
Nån som känner igen detta från sina egna områden?

Jag kan berätta att mitt område börjar se likadant ut, kom exakt i takt med att utomeuropéer flyttade in
Numera ligger det sopor överallt, buskar, gator, brevid soptunnor, dom orkar inte ens lyfta locket fast dom går hemma på bidrag hela dagarna

https://youtu.be/7sr4liKZaBE?si=H2LJHNKFYkOD3JAb&t=184
Citera
2026-07-18, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan

Jag kan berätta att mitt område börjar se likadant ut, kom exakt i takt med att utomeuropéer flyttade in
Numera ligger det sopor överallt, buskar, gator, brevid soptunnor, dom orkar inte ens lyfta locket fast dom går hemma på bidrag hela dagarna

Just england är konstigt att jämföra med i och med att deras avfallshantering och återvinning är sjukt eftersatt jämfört med sveriges. Sophämtning och renhållning i städerna varierar grovt i regelbundenhet. Källsortering existerar knappt på många platser och det finns inte ens ett pant-system för flaskor och burkar. Att påstå att England var mindre skräpigt och handskades bättre med sitt avfall när det fanns färre invandrare tror jag inte ens Nigel Farage skulle våga hävda.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-07-18 kl. 14:19.
Citera
2026-07-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Just england är konstigt att jämföra med i och med att deras avfallshantering och återvinning är sjukt eftersatt jämfört med sveriges. Sophämtning och renhållning i städerna varierar grovt i regelbundenhet. Källsortering existerar knappt på många platser och det finns inte ens ett pant-system för flaskor och burkar. Att påstå att England var mindre skräpigt och handskades bättre med sitt avfall när det fanns färre invandrare tror jag inte ens Nigel Farage skulle våga hävda.

Så kvarlämnade engångrillar på stränder mm är bara inbillning?
Bra att veta

Sluta lev i förnekelse
Citera
2026-07-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikarna
Så kvarlämnade engångrillar på stränder mm är bara inbillning?
Bra att veta

Sluta lev i förnekelse

Engångsgrillar är ju förbjudna och säljs inte längre sedan ett antal år tillbaka, så att det skulle förekomma någon ökning av kvarlämnade engångsgrillar jämfört med hur det var för 10-20 år sedan är nog inbillning, ja.

Däremot påstår jag inte att det inte förekommer nedskräpning på badstränder. Jag påpekade bara att videon TS länkade haltar som jämförelse pga. englands allmänt eftersatta renhållning jämfört sveriges dito.
Citera
2026-07-18, 14:35
Medlem
Johnblends avatar
Håll Sverige Rent är en icke-vinstinriktad stiftelse, bildad 12 oktober 1983 av Naturvårdsverket och Returpack, men................ Tyvärr har man havererat och kört i diket. De globala målen är viktigare att uppfylla än vår miljö.
Citera
2026-07-18, 14:38
Medlem
ansluts avatar
Detta är ett miljöproblem som MP och V är väldigt tysta om.
Citera
2026-07-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Engångsgrillar är ju förbjudna och säljs inte längre sedan ett antal år tillbaka, så att det skulle förekomma någon ökning av kvarlämnade engångsgrillar jämfört med hur det var för 10-20 år sedan är nog inbillning, ja.

Däremot påstår jag inte att det inte förekommer nedskräpning på badstränder. Jag påpekade bara att videon TS länkade haltar som jämförelse pga. englands allmänt eftersatta renhållning jämfört sveriges dito.

Hen sa att det Är Påväg Dåtåt

Så du har inte sett ökad nersrkäpning i takt med invällning ?

Vi hade bara svenskar på vår gård fram till 2015, SÅ FORT två arabfamiljer flyttade in blev det förändrade betenden i soprummet, sen kom fler och nu ligger det glasspapper o godispapper i varenda buske! Utanför den lokala butiken ser ut som en soptipp! Ca 30- 40 godispåsar på bara uppfarten.

Sett likadant över hela stan
Citera
2026-07-18, 14:57
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
För invandrarna signalerar det status när man kastar skräp på marken.
Sen kommer det en svensk gubbe iklädd reflexkläder och städar upp efter en.
För Indier är nedskräpning en religiös rit för att uppnå välsignelse och ära s.k (izzat).
I Kanada skickar Indierna ut hopsnickrade religiösa symboler i naturreservatens älvar.
Det låter galet men det är sant.
Låg intelligens begränsar deras slutledningsförmåga, man förstår inte att nedskräpning är något skadligt för miljön. (Deras egna levnadsmiljö)
Man gör så i sina egna hemländer, västerländska länder har man ingen förståelse eller kärlek till.
Så här gör man lite som man vill deras beteenden skyddas och godkänns av statsmakterna som har bjudit in dem.

När Ulf Kristersson bjuder in Modi och Eu-Ursula till presskonferens, då förstår man att makthavarna vill förvandla Sverige till en soptipp.
Citera
2026-07-18, 15:04
Medlem
Ja, det har blivit mycket mer sopor och skräp som ligger i princip överallt.

Har en granne ovanför mig som är i 70års åldern med ursprung från mellanöstern och vi har sett flera ggr att han kastar ut mat igenom sitt köksfönster.
En gång så kom vi hem och det kastas ut ett fiskhuvud ifrån en lax och landade i rabatten utanför, då blev jag så jävla förbannad att jag bara släppte allt, sprang upp och bankade på hemma hos honom och frågade vafan han håller på med.
Först nekade han, men det var lite svårt då han precis höll på att steka laxen så det luktade ju såklart fisk i hela lägenheten och när jag påtalade det så blev han jävligt ställd och insåg att han inte skulle komma undan, sen gick han ner och plockade upp skiten.
Citera
2026-07-18, 15:08
Medlem
Citat:
Hen sa att det Är Påväg Dåtåt
Och jag har förklarat varför det inte stämmer.

Citat:
Så du har inte sett ökad nersrkäpning i takt med invällning ?

Vi hade bara svenskar på vår gård fram till 2015, SÅ FORT två arabfamiljer flyttade in blev det förändrade betenden i soprummet, sen kom fler och nu ligger det glasspapper o godispapper i varenda buske! Utanför den lokala butiken ser ut som en soptipp! Ca 30- 40 godispåsar på bara uppfarten.

Sett likadant över hela stan
Jag har inte sett någon sådan trend, nej. Tvärt om tycker jag att det är mindre nedskräpning på de större kommunala badplatserna som jag återkommande besökt de senaste decennierna. Skälet är gissningsvis att man vid den ena har en återvinningsstation och att kommunen anlitar fler renhållare (bl.a för att handskas med skiten från sjöfåglar, men även med skräpplock och regelbunden soptömning), samt att färre ungdomar samlas och super där på sommarkvällarna jämfört med för 10-15 år sedan.

Men visst finns det fortfarande folk som skräpar ned och beter sig som svin. Trist för dig att det har blivit skräpigare där du bor.
Senast redigerad av BrotherClark 2026-07-18 kl. 15:18.
Citera
2026-07-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan

Svar ja.
Kan intyga på att utanför Europa ser det ut som en soptipp i väldigt många länder, stränder helt fulla med plast, det är världens största miljö problem, inte koldioxid.
Dessa männskor bryr sig bara om pengar, status, knulla och festa.

Har även märkt att Svenskar börjat skräpa ner mera också även fast det är betydligt mindre än invandrarna.
Citera
2026-07-18, 15:34
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Som sagt, bjuder man in tredje världen så får man ochså tredje världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in