Citat:
Ursprungligen postat av
az0r
Ja, det har blivit mycket mer sopor och skräp som ligger i princip överallt.
Har en granne ovanför mig som är i 70års åldern med ursprung från mellanöstern och vi har sett flera ggr att han kastar ut mat igenom sitt köksfönster.
En gång så kom vi hem och det kastas ut ett fiskhuvud ifrån en lax och landade i rabatten utanför, då blev jag så jävla förbannad att jag bara släppte allt, sprang upp och bankade på hemma hos honom och frågade vafan han håller på med.
Först nekade han, men det var lite svårt då han precis höll på att steka laxen så det luktade ju såklart fisk i hela lägenheten och när jag påtalade det så blev han jävligt ställd och insåg att han inte skulle komma undan, sen gick han ner och plockade upp skiten.
sett liknande saker ofta i utanförskaps områden man går genom, det lockar oftast ditt stora svärmar av fiskmåsar och skator samt kajor som skiter överallt på fönster och bilar.
Idioterna fattar inte att det även lockar dit råttor.
sagt till hyresvärden flera gånger & dom skickar sitt "varningsbrev" som mail till alla i den trapp där det slängdes ut, ibland upphör det men inte alltid , troligen kan dom inte läsa varken Svenska eller engelska så brevet är verkningslöst