Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Du sover märker jag, och har inte alls hängt med i utvecklingen. Dagens unga svenska kvinnor är i princip omöjliga att ha att göra med. Är själv 60 bast. Jag har två söner och en dotter. Till sönerna ger jag rådet att söka efter en partner utanför Sverige.
Trevligt att se att det fortfarande finns andra svenska män med samma tankesätt som en själv, men det kan väl bero på att 60-talare är väldigt olika dagens 20-40-åringar. Valde själv efter 12 års ”singelfiesta” i Latam en latinamerikansk fru, sju år yngre, smart, företagsekonomiutbildad, vacker, väldigt feminin, timglasformad, ljushyad, brunhårig, icke-religiös kvinna med bra sko- och klädsmak. Resultatet är en blond bäst-i-klassen-dotter som frågar om hon kan titta på The quest for the Holy Grail med pappa för 23:e gången. Tankarna om svensk fru försvann snabbt efter många långa tjänsteresor till slaviska och latinamerikanska länder. Trodde som ung i min enfald att svenska blondiner var planetens bästa kvinnor.
Självförtroendet som byggs upp efter ett par år i Latinamerika eller ex-jugoslaviska länder gör det otroligt mycket lättare att gå fram till kaxiga tjejer i nordiska länder enligt egen erfarenhet. När man är van att tjejerna kommer fram till ”utlänningar” som sitter ignorant vid bardisken så stiger självförtroendet i en rasande fart. Svårt att bygga upp det i Sverige om man inte är en tatuerad gymråtta på 185+ cm.