Han är absolut inte dum - han är en skicklig affärsman samt kan tala för sig väl - han har oxå uppenbarligen tänkt igenom en hel del saker genom hans liv. Han har dock brister på det personliga området men huruvida han en del gånger spelar en roll egentligen (i affärssyfte sas) är något jag funderat på ibland. Det är ju liksom inte ovanligt att influencers/mfl gör det (ta bara t ex Liver King aka Brian Johnson).
"Etablissemanget" har otroligt svårt för att ta en faktisk debatt när någon liten detalj går emot deras heliga narrativ. Ta en sån person som Jordan Peterson - en lite smått säregen människa imo men en högst intellektuell person som sådan som faktiskt kan argumentera och tala skickligt. Etablissemanget totalflippade ju av någon märklig anledning när han kom in på scenen - man fastnade på små detaljer man ej tyckte om troligen.
Ja, den skitnödiga inställningen från etablissemanget handlar ju givetvis om att hela deras verklighetsbild står på en mycket instabil grund, och man vet mycket väl om detta. Därav oroligheten. Tack för dina inlägg Johnny - de uppskattas!
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-18 kl. 01:15.
Afrikanska män har ju ibland en lite annorlunda strategi när det kommer till familjebildning. De gör vad jag brukar kalla för en "hit and run".
Nu tror jag väl i och för sig att "afrikanerna" som gör femininstcontent är afroamerikaner men även afrikaner i Europa åtminstone verkar använda sig av denna eminenta reproduktionsstrategi.
De afrikanska kvinnorma gillar naturligtvis inte detta. De vill att de svarta männen ska göra som de vita och betala för dem och deras avkommor. Men egentligen är väl det lite anti-feministiskt. Rörelsen gick väl ut på sexuell och ekonomisk frigörelse, något som de afrikanska männen snabbt anpassat sig till i en mycket god feministiskt anda. Så de är kanske mer red-pill? Men de använder falska epitet.
En sak är säker (i brist på övriga kommenterar just nu - funderar över detta å bara svarar generellt). Samhället där nere skiljer sig ganska rejält från vårat här uppe. Alla kulturer har ju sin inre problematik (samt bra egenskaper/sidor) och det är ju knappast sällan att när då olika kulturer möts på något sätt vilket sker mer å mer i samb med generell globalisering - ja, då kan fan problem uppstå.
Andrew Tate. Ja, han är en uppblåst fjant, men om du lyssnar på vad han har att säga så finns faktiskt en hel del av substans.
Hoppar in snabbt bara ang Tate.
Jag ser just den snubben som i princip en typisk affärsman i den högre skalan sas med personlig riktning åt islam. Jag förstår faktiskt inte varför folk hänger upp sig just på honom för hans åsikter och sätt att vara är ganska förutsägbart - finns heller egentligen inget speciellt "chockerande" med tanke på detta. Det skulle väl i så fall vara att han når många yngre influerbara män (kanske oxå den enda egentliga anledningen till varför vissa är så jäkla rädda/oroade för just honom). Lite märklig människa är han dock - växlar ofta från machostil till som sagt att vara på gränsen till en ren clown.
Håller med dig angående Andrew Tate också. En totalt ointressant människa. Som ett modernt fenomen är han dock intressant.
Han har berättat om sin pappa att han var en "gambler" som kom och gick som han ville. Var regelbundet otrogen och försvann långa perioder från familjen. Han har en bror och en syster. AT har berättat att han var rädd för honom (pappan) för att han var aggressiv, hetsig i humöret och för att AT och hans syskon aldrig kunde slappna av omkring honom för helt plötsligt kunde han blixtra till och tappa kontrollen och bestraffa. Mamman var den som steg upp varje dag, gick till jobbet, jobbade häcken av sig för att barnen skulle få bästa möjliga chans i livet, var tryggheten och rutinen. Till slut tröttnade mamman och ställde pappan mot väggen och då bad pappan henne i princip att dra åt helvete, att han inte orkade med en tjatkärring som ställde krav och försvann för gott.
Både AT och hans bror Christian tog pappans parti, söner kan inte identifiera sig med mamman och ska troligen inte göra det heller. Den manliga förebilden som fanns tillgänglig för dem var pappan som var en absolut deadbeat. AT försvarar också sin pappa för varför ska inte en man kunna bete sig så? I hans värld är det helt ok att pappan/mannen behandlar sin familj på det viset. Kvinnan i hans värld ska ta det + allt ansvaret för barnen och familjen. Han fattar att han är ytlig och besatt av status och lyxkonsumtion. Men där slutar hans självinsikt.
Jag har sett honom i intervjuer eller snarare podcasts där han suttit och skrutit om hur han lurar pengarna av unga desperata killar. Systern är framgångsrik advokat tror jag det var och har ingen kontakt med sina bröder. Hon hade en mycket mycket bättre förebild än sina bröder. Att han tar på sig den här macho-masken titt som tätt ser jag som en ren copingmeknism, han började troligen bygga upp den här skyddsmuren redan som liten. Inte visa sig sårbar, inte blotta svagheter, sånt kan straffa sig med en förälder som troligen låg och skvalpade omkring på narcissist skalan.
Är AT en bra förebild för unga killar? Nej.
En människa utan självinsikt och själslig närvaro är troligen den sista unga killar behöver idag. Så jävla sorgligt egentligen att vuxna män inte kan producera bättre förebilder än så åt unga killar och pojkar. Han har kanske någon poäng om nånting men han är totalt oinspirerande för vuxna människor som nått en viss nivå av mognad. Det kan inte vara så att en ganska trasig och obearbetad människa med fattig självinsikt ska tjäna som förebild.
Att han konverterade till islam, en av de mest människofientliga ideologierna nånsin, blev droppen för min del. Jävla pajas.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-18 kl. 03:10.
"Etablissemanget" har otroligt svårt för att ta en faktisk debatt när någon liten detalj går emot deras heliga narrativ. Ta en sån person som Jordan Peterson - en lite smått säregen människa imo men en högst intellektuell person som sådan som faktiskt kan argumentera och tala skickligt. Etablissemanget totalflippade ju av någon märklig anledning när han kom in på scenen - man fastnade på små detaljer man ej tyckte om troligen.
Jordan Peterson och hans älskade fru har känt varandra nästan hela livet och har två barn tillsammans. För några år sen drabbades hon av cancer och blev väldigt väldigt sjuk. Jag tror det var i den vevan han fastnade i benso(?)beroende. Som blev svårt och har för mig att han försattes i koma som del i att tillfriskna. Frun överlevde trots att det såg mörkt ut och tror han är ren nu. Han blev nyfrälst efter allt det här också. Han har nått insikter som få människor har förmåga att nå efter såna här trauman och livskriser. Gillar honom mer nu än innan. Upplevde att han innan allt detta började säga saker för att chocka mer än att försöka lära ut, men låter det vara osagt, mer en känsla jag fick.
Nu övedriver du. Det finns absolut en lika intelligensbefriad motsvarighet till feminismen inom manosfären. Jag antar att du tänker på typer som Andrew Tate. Ja, han är en uppblåst fjant, men om du lyssnar på vad han har att säga så finns faktiskt en hel del av substans. Inte min idol dock. Du får betrakta det som en del av manosfären som riktar sig till mindre bildade män. Det behövs likafullt. Det du helt missar är att det rådande paradigmet är extrem vänsterfeminism. Du kan således inte hävda att det handlar om två lika starka parter som tävlar om narrativet, utan om att både politik, stat och mainstream media står på vänterfeminismens sida. Män med olika bakgrund och olika preferenser måste med andra ord kroka arm för att kunna ändra narrativet.
Nja, det är väldigt splittrat idag. Det blåser höger/nykonservativa- vindar över hela Europa + USA. Det enda vi kan hoppas på är det inte blir lika perverserat som i USA. De har ju tappat all rim och reson, precis som tyskarna gjorde.
Nja, det är väldigt splittrat idag. Det blåser höger/nykonservativa- vindar över hela Europa + USA. Det enda vi kan hoppas på är det inte blir lika perverserat som i USA. De har ju tappat all rim och reson, precis som tyskarna gjorde.
Ja, men du glömmer en viktig sak. Det som du kallar högerextrema vindar är ett direkt resultat av decennier av en woke-politik som de flesta normalt fungerande individer inte känner igen sig i. Att politiken dessutom riskerar vår ekonomi, energiförsörjning, och sociala stabilitet är dessutom avgörande för många familjer som stretar med sin ekonomi. Den riktiga högern går en lysande framtid till mötes inom EU, eftersom dagens politiker saknar både demokratisk förankring och ett öra att lyssna på vanligt folk. De har ingen backväxel. Du borde förstå att du springer storkapitalets ärenden.
Ja, men du glömmer en viktig sak. Det som du kallar högerextrema vindar är ett direkt resultat av decennier av en woke-politik som de flesta normalt fungerande individer inte känner igen sig i. Att politiken dessutom riskerar vår ekonomi, energiförsörjning, och sociala stabilitet är dessutom avgörande för många familjer som stretar med sin ekonomi. Den riktiga högern går en lysande framtid till mötes inom EU, eftersom dagens politiker saknar både demokratisk förankring och ett öra att lyssna på vanligt folk. De har ingen backväxel. Du borde förstå att du springer storkapitalets ärenden.
Vi sitter där vi sitter idag pga en ansvarslös, naiv och i förlängningen cynisk invandrings- och integrationspolitik från både högern och vänstern. Håller med om att de flesta av "våra" politiker har låg verklighetsförankring, lyhördhet och engagemang..
Hur springer jag storkapitalets ärenden?
Storkapitalet är varken höger eller vänster.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-18 kl. 04:14.
Vi sitter där vi sitter idag pga en ansvarslös, naiv och i förlängningen cynisk invandrings- och integrationspolitik från både högern och vänstern. Håller med om att de flesta av "våra" politiker har låg verklighetsförankring, lyhördhet och engagemang..
Ja, båda blocken och mainstream media är ansvariga för den ofördelaktiga position vi hamnat i. Det finns ingen höger i svensk politik heller. Inte för att jag tror att utpräglade nationalister skulle lösa några som helst problem. Sveriges problem handlar mera om att landet fastnar i ideologiska paradigm som är ohållbara. Det måste vara ett nationellt drag som en "blatte" som jag absolut inte kan förstå.
Storkapitalet vill ha lågbetald arbetskraft, en modern form av slaveri, och att skattebetalarna tar de ekonomiska riskerna för dåraktiga projekt, samt att kapitalisterna skördar vinsterna. Fundera ett varv till är du hygglig. Även du kan se att fyrkanten aldrig kan forma en cirkel....
Du menar som det är i Sydkorea och Japan där det snart inte föds några barn? Eller Ryssland som går mot mer eller mindre en demografisk katastrof? Hur har feminismen orsakat det? Det är själva moderniteten som är orsaken, om man ska dra till med extrem förenkling.
Ja, båda blocken och mainstream media är ansvariga för den ofördelaktiga position vi hamnat i. Det finns ingen höger i svensk politik heller. Inte för att jag tror att utpräglade nationalister skulle lösa några som helst problem. Sveriges problem handlar mera om att landet fastnar i ideologiska paradigm som är ohållbara. Det måste vara ett nationellt drag som en "blatte" som jag absolut inte kan förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Storkapitalet vill ha lågbetald arbetskraft, en modern form av slaveri, och att skattebetalarna tar de ekonomiska riskerna för dåraktiga projekt, samt att kapitalisterna skördar vinsterna. Fundera ett varv till är du hygglig. Även du kan se att fyrkanten aldrig kan forma en cirkel....
Detta behöver jag inte fundera ett varv till på då jag varit en av få som ett bra tag nu upprepade gånger påpekat storkapitalets begär efter lågbetald arbetskraft.
+ Allt det andra.
Nej jag tror inte heller att ultra- höger/nationalister kan lösa ett dugg. Många gånger är de inte ett dugg bättre än islamisterna. Islamisterna är också helt urspårade idealister.
Polariseringen mellan olika grupper är väldigt påtaglig just nu, inte bara i Sverige. Folk måste bli smartare.
Som ett exempel. Bara några dagar efter palestiniernas attack den 7e oktober 2023 satte pro-palestine demonstrationerna igång. Liken i Israel hade knappt slocknat, blodet hade knappt hunnit torka innan plakaten, sångerna, slagorden, demonstrationsvakterna, utdelningen av dryck vid demonstrationerna - redan sattes i verket. Resten av världen hade knappt fattat omfattningen av vad som hänt - men pro-palestine folket hade redan allt klart för sig och var ute på gatorna och protesterade. Många unga.
Unga måste fan börja tänka.
Själv var jag helt konfunderad "vänta här nu, var det inte Israel som blev attackerat?"
Resten av arabländerna vill inte ha med palestinierna att göra, de vill inte ta i dem med tång ens, de vill inte ha ett nytt IS innanför sina gränser. Palestinierna är fruktansvärt radikaliserade. Läs på om när de försökte störta Jordaniens kung på 60 talet. Osv
Men här i väst stod unga medelklass ungar och skrek Hamas budskap/slagord och kallade dem för "frihetskämpar". Killen från Brasilien och den svenska mannen som man ofta såg på vardera sida om Greta Thunberg när det begav sig var båda på en högt uppsatt Hizbollah medlems begravning och höjde honom till skyarna. Han låg bakom många attentat i väst och på andra ställen och otaliga människors död.
Nyttiga idioter. De finns inte bara inom woke och vänstern, de finns överallt. Folk har helt enkelt fördummats i rask takt sen globaliserinen på 90-talet och definitivt sen sociala medier slog igenom. Människan ska leva i smågrupper på högst 150 medlemmar. Vi ska inte leva i den här globala piss-flockmentaliteten. Våra hjärnor är för "små" för det.
För att inte tala om Putin och ryssarna och den otroliga skadan de gjort på världen. Trump behöver inte ens nämnas. Saudierna behöver inte ens nämnas osv osv osv.
Men ska jag välja nåt så väljer jag klassisk vänsterpolitik, minus den globala uppsättningen.
Ska se om jag hittar namnen på svennen, brasilianaren och kuk-terroristen.
Thiago Avila
Hassan Nasrallah, en av grundarna av Hizbollah
Hittar inte namnet på svensken
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-18 kl. 10:32.
Nej jag tror inte heller att ultra- höger/nationalister kan lösa ett dugg. Många gånger är de inte ett dugg bättre än islamisterna. Islamisterna är också helt urspårade idealister.
Men var finns dom i Sverige? Kan du peka på något destruktivt som svenska ultra-höger/nationlister gjort i Sverige de senaste 30 åren?
Det enda jag kommer på är aktivklubb-snubbarna som drog runt på stan och slog ner invandrare för något år sedan.