2026-07-11, 09:50
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nejdu. Flertalet av dem röstar givetvis på sossarna. Och sossarna är inte extremvänster. I migrationsfrågan är de lika strama om M. Och i övriga frågor är de strax till vänster åt mitten.

Hade mer än 2/3 delar av 18-30 åriga kvinnor röstat på V eller MP. Så hade V och MP haft betydligt bättre valresultat än vad de har!

Sossarna ÄR extremvänster.

Enda anledningen till att de, på pappret - inte i verkligheten, låtsas vilja se över sin invandringspolitik är att de, korrekt, räknar med att de redan förstört Sverige till en nivå där de redan har sin framtida majoritetsröstboskap på plats.

Det kan du se på Norrland, som nu får se sin välfärd monteras ned, och som sista anhalt tvingas ta emot en skärv blattar själva, då deras idiotiska historiska vänsterröstande inte längre spelar någon roll för S.
Citera
2026-07-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det har vi alla vart. Men det är dagens unga som lever med samtyckeslagen och dess konsekvenser.

Bäde du och jag har troligtvis nog med sexuell erfarenhet och nog med konsekvenstänk för att kunna hantera samtyckeslagen. Och våra könshormoner stormar inte. Sen är synen på vad som är en våldtäkt väldigt varierande i den yngre generationen.

I dagsläget så kan du bli dömd för att du missar signaler. Eller feltolkar motsägelsefulla signaler.
När vi är upphetsade så är det lättare att se de positiva signalerna än de signaler som är negativa.
Det behövs inget våld. Det räcker ibland med att en kvinna / tjej säger att hon blivit utsatt och berättat det för sina vänner. Det kan räcka för en dom.

En tonåring har inte fullt fungerande kapacitet på vissa områden I hjärnan. De är mer känslostyrda och har sämre konsekvenstänk. De vet smvad spmr rätt men lyckas inte alltid agera rätt. Det här är extra tydligt hos unga män / pojkar då deras utveckling verkar gå något långsammare. Killar som har odiagnostisersd autism eller adhd och dåliga uppväxtförhållanden är körda direkt. De kommer troligtvis ha svärt att verka trovärdiga i rätten.

Det är troligtvis rätt uppenbart för de flesta i dagsläget att en inte har sex med någon som har däckat. Tjatsex är än så länge lagligt. Vilket var tanken med lagen. Då samtycke i den här kontexten ska vara något som kan ges och dras tillbaka när som helst. Och I dagsläget kan en dömas för att en har varit oaktsam. Medvetet eller omedvetet oaktsam står det i lagen. En utomstående bedömer om någon borde förstått en signal. Kvinnor som inte ler, stönar tillräckligt eller rör sig på ett sätt som är tydligt samtyckande i varje moment kan innebära att någon blir dömd.

Kan dela några länkar. Det här är något varje vuxen ansvarig som har närstående tonåringar borde veta.

Först en länk där en forskare i neurovetenskap uttalar sig om hur bristfälligt det kan vara att förlita sig på kroppsspråk och miner vad gäller samtycke i sexuella situationer.

https://time.com/5274505/metoo-verbal-nonverbal-consent-cosby-schneiderman/

Här är ett avsnitt i en serie där de diskuterar en tonåring som blivit dömd. Väl värd att lyssna på alla avsnitt.

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/utom-rimligt-tvivel-ord-mot-ord-del-2-3

Här är en video där två advokater berättar om vad som kan krävas för att få någon dömd.

https://youtu.be/2d_t1l64pRM

Och en om hur kriterierna har ändrats.

https://youtu.be/usQF7sjZkis

Du missar poängen, du och jag var nog inte mer erfarna när vi var tonåringar/ungdomar än vad de är idag.

Problemt beror nog till stor del på att synen på sex och kön till viss del blivit skev. Du har den så kallade manosfären med dess influencers. Du har ungdomar som lyssnat på galningar som Andrew Tate och Elliot Rodger och dears vridna ideer. Till det har du viss populärmusik som också flödar av kvinnohat.

I alla fall i de kretsar jag rörde mig i under mina tonårstid/ungdom fanns sundare ideal och det var otänkbart att försöka utnyttja någon som inte ville.

Vi föräldrar har också ett ansvar i arr fostra och tala med med våra barn hur man beter sig mot varandra och hur samspelet människor emellan. Många föräldrar interagerar på tok för lite med sina barn och sitter och tokscrollar på sina telefoner istället.
Citera
2026-07-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag har aldrig påstått att lagstiftningen är kvinnors fel.

Jag skiter i de allra flesta fallen.

Så vad är din poäng? Är det alltid bättre med delad vårdnad? Även i de fallen när det förekommer misshandel? Missbruk?
Citera
2026-07-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Då ber jag om ursäkt, det är ovanligt att stöta på en man som är genuint intresserad av jämställdhetsfrågor och som nått insikt i att det kan ligga kvar gamla förlegade fördomar och attityder som försvårar för båda könen (fast gällande olika saker)

Önskar du hade fler män med dig.

Ingen fara. Men tack för att du är en välvillig debattör
Problemet i den här typan av frågor är att folk dras åt extrema håll.

Vår syn på könen är det som skapar de största problemen vad gäller jämställdhet. I alla fall i Sverige.

Problemet enligt mig vad gäller det här är att våra politiker är för långsamma på bollen. Och att de sista tio åren blivit mer populistiska. Och inte lyssnar på experter.

Att feminister kommer med mer eller mindre bra idéer är naturligt. Och att det i perioder blir mindre vettigt i en rörelse är naturligt.

Men när politiker inte lyssnar på experter som lagrådet så blir det problematiskt.

Samma sak när ingen nämner det orealistiska i att en kvinna som våldtas har samma möjlighet att få sin förövare dömd för våldtäkt som en man som blir misshandlad. Trots att mannen ofta blir misshandlad på publik plats och det oftast finns mer fysiska bevis.

Problemet med våra feministiska lagar är att våra politiker inte har lyssnat på experter. Och att de inte ser till att korrigera det som blivit fel.
Citera
2026-07-11, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Sossarna ÄR extremvänster.

Enda anledningen till att de, på pappret - inte i verkligheten, låtsas vilja se över sin invandringspolitik är att de, korrekt, räknar med att de redan förstört Sverige till en nivå där de redan har sin framtida majoritetsröstboskap på plats.

Det kan du se på Norrland, som nu får se sin välfärd monteras ned, och som sista anhalt tvingas ta emot en skärv blattar själva, då deras idiotiska historiska vänsterröstande inte längre spelar någon roll för S.
Är det verkligen extremvänster att tillåta vinster i skola och omsorg?
Citera
2026-07-11, 10:56
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Är det verkligen extremvänster att tillåta vinster i skola och omsorg?

Det här med vänster och höger är rätt underligt och urvattnat i Sverige
Mindre polariserat.

Men ja, S vill ha vänsterdiktatur, skenbart förklädd som demokrati.
De de inte fattar är att deras kärnväljare vill ha en islamisk republik, och använder S för det syftet.
Citera
2026-07-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ingen fara. Men tack för att du är en välvillig debattör
Problemet i den här typan av frågor är att folk dras åt extrema håll.

Vår syn på könen är det som skapar de största problemen vad gäller jämställdhet. I alla fall i Sverige.

Problemet enligt mig vad gäller det här är att våra politiker är för långsamma på bollen. Och att de sista tio åren blivit mer populistiska. Och inte lyssnar på experter.

Att feminister kommer med mer eller mindre bra idéer är naturligt. Och att det i perioder blir mindre vettigt i en rörelse är naturligt.

Men när politiker inte lyssnar på experter som lagrådet så blir det problematiskt.

Samma sak när ingen nämner det orealistiska i att en kvinna som våldtas har samma möjlighet att få sin förövare dömd för våldtäkt som en man som blir misshandlad. Trots att mannen ofta blir misshandlad på publik plats och det oftast finns mer fysiska bevis.

Problemet med våra feministiska lagar är att våra politiker inte har lyssnat på experter. Och att de inte ser till att korrigera det som blivit fel.
Intressant att det just idag i DN är några experter som skriver om våldtäkt och samtyckeslagen. De skriver att av 100 anmälningar om våldtäkt leder 6 till fällande dom. Jag tycker inte att det skriker att det finns mängder av män oskyldigt dömda för våldtäkt precis.
Citera
2026-07-11, 11:25
Medlem
Citat:
Lagen funkar inte på det sättet för män.

Män har både före och eftet samtyckeslagens införande haft ungefär hälften så stor möjlighet att få sin förövare åtalad för våldtäkt om en jämför med kvinnnor

Det finns till och med jurister som talar om att de tror att domare och nämndemän är rädda för att inte tro alla kvinnor.

Vilket låter logiskt när en ser på hur låga siffrornar för våldtagna män är.

Och hur siffrorna gått upl vad gäller domar efter samtyckeslagen vad gäller kvinnor.

Talar för att det finns en bias mot män som blir våldtagna.

300-400 män anmäler att de har blivit våldtagna per år. Oftast av manliga förövare, oerhört sällan av kvinnliga förövare. Man måste anmäla för att ha en chans att ens få det att gå till åtal.

Jag vet i övrigt några domar, där det är en man eller en kille som är offer. Och tjej eller kvinna som är förövare. Alla utom ett har lett till fällande dom. Jag har beskrivit de ärendena i denna tråd.
Citera
2026-07-11, 11:36
Medlem
Citat:
Jag skulle inte ha något emot ett sådant samarbete.
Men det är en principsak hos S att avstå ett dylikt samarbete, vilket i slutändan kommer resultera i att en förvånad partiledning (i bästa fall) avpolletteras av blattarna.

Jag, och rätt många med mig, skulle aldrig skaffa barn med en kvinna som uppvisar självskadebeteende och som dessutom överför det beteendet till sina barn, som ofrivilligt tvingas bli drabbade.

Dvs en kvinna som aktivt röstar för möjligheten att barnet drabbas av våld, inklusive sexuellt våld, samt kraftigt försämrade ekonomiska möjligheter.

Allt för att kvinnan själv behöver kommunal/statlig hjälp till en anställning.

Att rösta på sossarna är inte självskadebeteende. Det är fortsatt EU etc. som toppstyr migrationen. Men ett samarbete mellan SD och sossarna hade ändå förbättrat det som Sverige kan förbättra, även om vi till stor del är toppstyrda av EU vad gäller migrationsfrågan.
Citera
2026-07-11, 12:20
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Att rösta på sossarna är inte självskadebeteende. Det är fortsatt EU etc. som toppstyr migrationen. Men ett samarbete mellan SD och sossarna hade ändå förbättrat det som Sverige kan förbättra, även om vi till stor del är toppstyrda av EU vad gäller migrationsfrågan.

Man kan, likt Visegrad-länderna, bestrida EUs hållning.

Att rösta på ett parti, likt S, och deras hållning, är självskadebeteende hos en etnisk Svensk.
Och igen, OnT, vilken Svensk man vill ha en dylik som partner och framtida moder till sina barn?

Allt färre.

Etniska Svenska kvinnor har lydigt lärt sig att avsky den Svenska livspartnern men tar den skattefinansierade välfärden för given vilken genereras till avgörande del av delen de avskyr.

Vilket givetvis i förlängningen kommer innebära betydligt mindre välfärd åt deras avkommor.
Precis som vi ser idag.

Så, låt oss kalla det för indirekt självskadebeteende, då en etnisk Svensk kvinna av idag gärna byter sin avkommas framtid för mindre omedelbara fördelar än vad hon själv skulle haft på sikt.
Citera
2026-07-11, 12:30
Medlem
Citat:
Man kan, likt Visegrad-länderna, bestrida EUs hållning.

Att rösta på ett parti, likt S, och deras hållning, är självskadebeteende hos en etnisk Svensk.
Och igen, OnT, vilken Svensk man vill ha en dylik som partner och framtida moder till sina barn?

Allt färre.

Etniska Svenska kvinnor har lydigt lärt sig att avsky den Svenska livspartnern men tar den skattefinansierade välfärden för given vilken genereras till avgörande del av delen de avskyr.

Vilket givetvis i förlängningen kommer innebära betydligt mindre välfärd åt deras avkommor.
Precis som vi ser idag.

Så, låt oss kalla det för indirekt självskadebeteende, då en etnisk Svensk kvinna av idag gärna byter sin avkommas framtid för mindre omedelbara fördelar än vad hon själv skulle haft på sikt.

Att rösta blått är också i så fall ett självskadebeteende. De har tömt ut skattkistan. Gör det bättre för de rika och försämrar för vanligt folk. SD samarbetar tyvärr med de blå.

Som jag skriver; ett samarbete mellan sossarna och SD hade varit klokast för samhället. Men båda partierna har samarbetspartners som försämrar samhället på olika vis.

Så vad man än röstar på är väl i så fall ett självskadebeteende.

Själv röstar jag blankt. Och kommer så nog göra även detta val. Men ska kika på Örebropartiets partiprogram när det kommer. Ser det ok ut, kanske jag lägger en röst där.
Citera
2026-07-11, 12:48
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Att rösta blått är också i så fall ett självskadebeteende. De har tömt ut skattkistan. Gör det bättre för de rika och försämrar för vanligt folk. SD samarbetar tyvärr med de blå.

Som jag skriver; ett samarbete mellan sossarna och SD hade varit klokast för samhället. Men båda partierna har samarbetspartners som försämrar samhället på olika vis.

Så vad man än röstar på är väl i så fall ett självskadebeteende.

Själv röstar jag blankt. Och kommer så nog göra även detta val. Men ska kika på Örebropartiets partiprogram när det kommer. Ser det ok ut, kanske jag lägger en röst där.

Samma här.
Men jag kan nog inte leva med en partiledare som tidigare intensivt arbetat för kommunismen.
Synd.

Men ja, SD är inget alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in