Citat:
Ursprungligen postat av
Nationalromantik
Vissa människor kan inte få barn, dessa har min sympati.
Men jag har mina tankar kring vissa som absolut inte vill ha barn. Jag har lite vänner och bektanta, 6-7 stycken som lever storstadslivet och inte vill ha barn.
1 av dessa är gay så den är given på något sätt.
Men de andra är tjejer, nästan alla söker friheten, kunna resa och göra vad de vill etc.
Jag dömer dem inte men ändå? Sånt fattigt liv, jag har också rest, har ett rätt bekvämt liv, men barn gör det 1000 ggr rikare.
Men samtidigt, kanske finns saker som gör att de inte vill ha barn som jsg inte känner till.
En fruktansvärd barndom, eller att de inte kan få barn men inte vill gå ut med det, eller något annat.
Hur gamla är dessa tjejer då? Första gången jag nätdejtade var jag ganska exakt 40 och upptäckte att det åldersspann jag tyckte var mest intressant (runt 35 till runt 40) var fullt av tjejer som hade ungefär samma bakgrundshistoria: De hade rest, bott utomlands pga jobb eller studier några år, satsat på karriären och nu hade de kommit på att de ville bilda familj. Vilket de då också insåg började bli bråttom. Kan tänka mig att det blivit ännu mer av sånt nu (detta var kring skiftet 2000/2010), då folk verkar ha blivit ännu mer självcentrerade och ännu sämre på att lyssna på biologin.
Dessutom ville - helt naturligt - merparten av dessa tjejer bilda en kärnfamilj med en kille i samma ålder. Medan många män av den typ de sökte (ordnad ekonomi, ordnade förhållanden, allmänt stabil) likt mig redan hade gjort undan familjebildningen och därmed inte stämde in på deras kravspec. Många av oss - däribland jag - var förstås också måttligt intresserade att börja om med en ny kull.
Hur det såg ut på killsidan har jag av naturliga skäl dålig koll på. Fanns säkert en del killar med liknande "track record" som tjejerna.