2026-07-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Du pratar som en MAGA-idiot. Kanske för att det är det du är.

Så här säger MAGA-idioterna: "Men Biden, men Biden, glöm inte Biden!"

Fatta att det här valet, det här mellanårsvalet, handlar inte om Biden. Biden är ute ur leken för länge sen. Nu är det Trump som är en skröplig och halvdement gamling som likaväl håller kongressen och Högsta domstolen i ett järngrepp och förmodligen är beredd att ta till vilka olagligheter som helst för att vinna mellanårsvalet.

Tänk er att Kristersson skulle beordra militären att konfiskera valsedlarna i Stockholm, Göteborg och Malmö därför att sossarna kan väntas få flest röster i dessa distrikt. Och anta att Kristersson skulle försvara sitt landsförrädiska beteende genom att säga att han hade bevis för att Kina och Ryssland la sig i det svenska valet och manipulerade röstningen i de tre största städerna - utan att lägga fram några bevis för sina anklagelser. Och just på grund av Kristerssons anklagelser måste Kristersson lägga beslag på valsedlarna från just dessa distrikt för att kontrollera att ingen hade manipulerat dem!

Skulle Sverige acceptera detta? Naturligtvis inte. Alla skulle bli förfärade. Valet skulle ogiltigförklaras och Kristersson skulle fängslas, och valet skulle sedan göras om med jättehög säkerhet runt vallokalerna.

Detta är min poäng. I Sverige skulle Kristersson aldrig kunna stjäla valet. Men risken är faktiskt väldigt stor för att Trump kan komma att stjäla mellanårsvalet i USA. Det blir ruskigt spännande att se hur det går.

Och om Trump med fusk, hot, lögner, utpressning och militärmakt lyckas stjäla mellanårsvalet i USA, vilket han tänker göra allt för att försöka göra, så kommer demokratin i USA att gå under. På riktigt..
Du låter som en MAGA-idiot, är valen i USA inte säkra och kan stjälas alltså?
Citera
2026-07-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Återigen, vilken delstat menar du att folket inte vill införa ID krav vid röstning? Om federala staten gör vad folket vill så inskränker dom deras självbestämmande, säker på det hehe... Låter som du snurrat till det ordentligt.
Nej, det är du som är snurrig och alla som kan läsa ser att du är snurrig.

Om EU frågar svenskar om de tycker att fler bilar borde vara färgglada och 80% svarar ja, så anser du med andra ord att EU ger Sverige ökad autonomi om EU förbjuder svarta, vita och gråa bilar i Sverige.

Det är så efterblivet att man häpnar.
Citera
2026-07-17, 19:56
Medlem
Citat:
Återigen, vilken delstat menar du att folket inte vill införa ID krav vid röstning? Om federala staten gör vad folket vill så inskränker dom deras självbestämmande, säker på det hehe... Låter som du snurrat till det ordentligt.

Vilken opinionsundersökning har visat att befolkningarna i alla delstater i USA vill införa ID-kontroll vid mellanårsvalet?

Ge oss en länk till opinionsundersökningarna som visar alla befolkningarna i alla delstater vill ha ID-kontroll!

Eftersom du påstår att du vet att befolkningarna i alla delstater vill ha detta!
Citera
2026-07-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Nej, det är du som är snurrig och alla som kan läsa ser att du är snurrig.

Om EU frågar svenskar om de tycker att fler bilar borde vara färgglada och 80% svarar ja, så anser du med andra ord att EU ger Sverige ökad autonomi om EU förbjuder svarta, vita och gråa bilar i Sverige.

Det är så efterblivet att man häpnar.
Du vägrar berätta vilken delstat du menar inte har en majoritet som vill införa ID krav vid röstning och pratar istället om färg på bilar? Vettigt...
Citera
2026-07-17, 19:59
Medlem
Citat:
Vilken opinionsundersökning har visat att befolkningarna i alla delstater i USA vill införa ID-kontroll vid mellanårsvalet?

Ge oss en länk till opinionsundersökningarna som visar alla befolkningarna i alla delstater vill ha ID-kontroll!

Eftersom du påstår att du vet att befolkningarna i alla delstater vill ha detta!
Du får chansen att lyfta fram EN delstat du menar inte har en majoritet som vill införa ID krav, jag väntar :*

Och om du kan citera där jag sagt att EN opinionsundersökning har visat att befolkningen i alla delstater i USA vill införa ID-kontroll vid mellanårsvalet så ska jag bemöta det, när du misslyckats är du fri att låtsas som ingenting eller be om ursäkt för att du lägger ord i min mun istället för att argumentera för din sak.
Citera
2026-07-17, 20:01
Medlem
Citat:
Du låter som en MAGA-idiot, är valen i USA inte säkra och kan stjälas alltså?

Jag har ju aldrig sagt att valen i USA kan stjälas så länge vanliga normala regler följs, eftersom valen aldrig har stulits förut!

Men du är ju en Trump-kramare, eller hur? Visst är Trump din gud?

Lyssnar du inte på vad din gud säger? Hör du inte att han tjatar och tjatar och tjatar om valet 2020 blev stulet, och att mellanårsvalet också riskerar att stjälas?

Och att han just därför måste göra allt för att mellanårsvalet inte ska bli stulet - vilket alltså betyder att han tänker göra allt för att stjäla det!
Citera
2026-07-17, 20:01
Medlem
Citat:
Jag har ju aldrig sagt att valen i USA kan stjälas så länge vanliga normala regler följs, eftersom valen aldrig har stulits förut!
Du får gärna bevisa dina påståenden, annars är dom just bara det, påståenden.
Citera
2026-07-17, 20:03
Medlem
Citat:
Du vägrar berätta vilken delstat du menar inte har en majoritet som vill införa ID krav vid röstning och pratar istället om färg på bilar? Vettigt...
Jag har inte sagt något om någon vilja så jag "vägrar inget".

Alltså, jag citerar mig själv istället för att skriva samma saker:

Citat:
Stater har stort självbestämmande:

The Tenth Amendment prescribes that the federal government has only those powers delegated to it by the Constitution, and that all other powers not forbidden to the states by the Constitution are reserved to each state, or to the people.

Stater har stor frihet i hur de organiserar val.

Om man skall införa nationellt krav på ID så minskar man staternas självbestämmande.

Att du inte begriper det förvånar mig inte.
Citat:
Jag menar att det bryter mot konstitutionen att tvinga stater att införa ID, och vill man ändra det så är det en process, inte presidentens godtycke.

När den federala staten tar ifrån stater deras självbestämmande gällande ID så minskar man deras självbestämmande.

Åter: Stater har stort självbestämmande. De bestämmer själva. Man kan inte köra över dem och bryta mot konstitutionen genom att säga "Enligt en undersökning, hö hö!"

Förstår du? Nej, du förstår alltså inte.

Herregud, detta har nog blivit det mest efterblivna på hela månaden!

Jag hade rätt från början:
Citat:
Begriper du inte det så kan du lika gärna gå om dagis.
Citera
2026-07-17, 20:04
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt något om någon vilja så jag "vägrar inget".

Alltså, jag citerar mig själv istället för att skriva samma saker:

Åter: Stater har stort självbestämmande. De bestämmer själva. Man kan inte köra över dem och bryta mot konstitutionen genom att säga "Enligt en undersökning, hö hö!"

Förstår du? Nej, du förstår alltså inte.

Herregud, detta har nog blivit det mest efterblivna på hela månaden!

Jag hade rätt från början:
Nej jag förstår inte vilken stat du menar skulle bli överkörd av ID krav vid röstning, du har ju inte lyckats peka på en delstat där majoriteten inte vill ha ID krav, Hur blir dom överkörda när dom får sin vilja igenom?

Det är väl bättre att du avslöjar vilken delstat du syftar på, varför hålla det hemligt?
Citera
2026-07-17, 20:05
Medlem
Citat:
Du får chansen att lyfta fram EN delstat du menar inte har en majoritet som vill införa ID krav, jag väntar :*

Och om du kan citera där jag sagt att EN opinionsundersökning har visat att befolkningen i alla delstater i USA vill införa ID-kontroll vid mellanårsvalet så ska jag bemöta det, när du misslyckats är du fri att låtsas som ingenting eller be om ursäkt för att du lägger ord i min mun istället för att argumentera för din sak.
´

Hallå! Det är du som påstår att befolkningarna i alla delstater vill ha ID-kontroll vid mellanårsvalet. Därför är det du som måste bevisa, med en källa, att du har rätt i vad du säger.

Du inbillar dig väl inte att du kan kasta ur dig ett påstående utan någon källa, och sedan kräva källa av mig när jag vill att du ska styrka ditt påstående med en källa?
Citera
2026-07-17, 20:07
Medlem
Citat:
´

Hallå! Det är du som påstår att befolkningarna i alla delstater vill ha ID-kontroll vid mellanårsvalet. Därför är det du som måste bevisa, med en källa, att du har rätt i vad du säger.

Du inbillar dig väl inte att du kan kasta ur dig ett påstående utan någon källa, och sedan kräva källa av mig när jag vill att du ska styrka ditt påstående med en källa?
Du ber mig att styrka saker jag inte sagt med källa, där har du problemet. Om du menar att det finns en delstat där majoriteten inte vill ha ID-krav så är du fri att argumentera för det.
Citera
2026-07-17, 20:07
Medlem
Citat:
Nej jag förstår inte vilken stat du menar skulle bli överkörd av ID krav vid röstning, du har ju inte lyckats peka på en delstat där majoriteten inte vill ha ID krav, Hur blir dom överkörda när dom får sin vilja igenom?
Jag vet att du inte förstår, det behöver du inte skriva.

De flesta andra som läser här begriper säkert också att du inte förstår. Kanske till och med vissa av de mer intelligenta Trumptardsen har fattat det.

Ska se om jag kan förklara enklare för dig:

Opinionsundersökningar är inte val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in