2026-07-17, 18:57
Medlem
guderis avatar
Ok så det är Kinas fel att Trump förlorade, riiight
Citera
2026-07-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Är du lite sär? Varför tror du att det är mitt jobb att ta detta till domstol? Du fick en länk med tusentals vittnesmål under ed, utöver all annan bevisning. Ta en titt och fundera själv på vad som är mest troligt, högsta valdeltagandet i historien på en veritabel grönsak eller valfusk. Eller gör som jag, sitt ner i båten och vänta på som är oundvikligt.
Såklart du inte ska, men det är liksom poängen, fråga dig själv hur det kommer sig att du sitter här i Sverige med alla dessa vattentäta bevis och nu har Trump haft makten i typ två år totalt sen han började skrika om valfusk och ingenting har hänt? Vi pratar ju landsförräderi på högsta nivå, någon deep state som kontrollerar valen och kan byta ut en vinnare av världens högsta politiska position och det här är något Trump bara kör lite på sidan om och ibland tar upp under en presskonferens? En snubbe doppar händerna i reflecting pool och han blir arresterad men här är det fortfarande - 6 år senare - bara snack? Kan det vara så att de här bevisen helt enkelt inte håller - exempelvis de här edsvurna vittnesmål du snackar om. Har du läst dom? Något om en radio som spelar musik i bakgrunden, en om att en valarbetare har en politisk tshirt - fel, ja, men är det verkligen det ni menar är valfusket här?

Kolla igenom och se hur många av de som är relevanta, och igen, fråga dig själv varför de lägger fram tusen vittnesmål som både är högt och lågt på en hemsida istället för att ta ett enda som verkligen verkligen håller till en rättsal? Kan det vara så att inget av dom gör det?
Citera
2026-07-17, 19:05
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Det har ju avhandlats i 60 olika domstolar. Resultatet var noll fusk.

Det är det media vill att du ska tro, men de har inte avhandlats, de fick avslag pga ”lack of standing”, domstolarna har alltså inte tittat på bevisen.

Om man tror att det inte fanns något valfusk efter att man tittat på bevisen är man godtrogen, om man tror att det inte fanns något valfusk utan att titta på bevisen är man korkad.
Citera
2026-07-17, 19:07
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Såklart du inte ska, men det är liksom poängen, fråga dig själv hur det kommer sig att du sitter här i Sverige med alla dessa vattentäta bevis och nu har Trump haft makten i typ två år totalt sen han började skrika om valfusk och ingenting har hänt? Vi pratar ju landsförräderi på högsta nivå, någon deep state som kontrollerar valen och kan byta ut en vinnare av världens högsta politiska position och det här är något Trump bara kör lite på sidan om och ibland tar upp under en presskonferens? En snubbe doppar händerna i reflecting pool och han blir arresterad men här är det fortfarande - 6 år senare - bara snack? Kan det vara så att de här bevisen helt enkelt inte håller - exempelvis de här edsvurna vittnesmål du snackar om. Har du läst dom? Något om en radio som spelar musik i bakgrunden, en om att en valarbetare har en politisk tshirt - fel, ja, men är det verkligen det ni menar är valfusket här?

Kolla igenom och se hur många av de som är relevanta, och igen, fråga dig själv varför de lägger fram tusen vittnesmål som både är högt och lågt på en hemsida istället för att ta ett enda som verkligen verkligen håller till en rättsal? Kan det vara så att inget av dom gör det?

Du får väl titta på dom och bilda dig din egen uppfattning, eller göra som jag sitta lugnt i båten och vänta in vad som händer. Men du har helt rätt i att det är landsförräderi.
Citera
2026-07-17, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Efter eget Godtycke? en klar majoritet av dom som röstar vill att det ska vara ID krav på att rösta, att inte införa det vore att ledaren kör på efter eget tycke, du förstår det va?
Ja men då så, då är det ju bara att gå den normala parlamentariska vägen istället för att stå och lipa och gapa konspirationsteorier och lögner?

Men jag är tveksam till att en klar majoritet vill minska staternas självbestämmande, ha krav på nationella id och liknande. Men så ställs sällan frågan när Maga-tards får luft.
Citera
2026-07-17, 19:15
Medlem
Vita huset förbereder ett avslöjande som kan skaka USA?

Jaha ja. Skakar det ännu?
Citera
2026-07-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Det är det media vill att du ska tro, men de har inte avhandlats, de fick avslag pga ”lack of standing”, domstolarna har alltså inte tittat på bevisen.

Om man tror att det inte fanns något valfusk efter att man tittat på bevisen är man godtrogen, om man tror att det inte fanns något valfusk utan att titta på bevisen är man korkad.
:LOL:

Eller, hear me out här, så är du ett lättlurat får som tror på allt din kultledare säger?
Citera
2026-07-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Ja men då så, då är det ju bara att gå den normala parlamentariska vägen istället för att stå och lipa och gapa konspirationsteorier och lögner?

Men jag är tveksam till att en klar majoritet vill minska staternas självbestämmande, ha krav på nationella id och liknande. Men så ställs sällan frågan när Maga-tards får luft.
Jag sa inte att en klar majoritet vill minska staternas självbestämmande, hur är det med läsförståelsen? Jag sa att en majoritet vill ha ID krav vid röstning. Är det svårt att argumentera ärligt för dig?
Citera
2026-07-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Nej.

Men Trumptards gråter igen.
Citera
2026-07-17, 19:18
Medlem
Det rapporteras att någon i Tennessee fått ett raseriutbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar

Citera
2026-07-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
:LOL:

Eller, hear me out här, så är du ett lättlurat får som tror på allt din kultledare säger?
Du tänker att han är som en demokrat? "Nej Biden är inte för gammal, det är en konspirationsteori" "Biden ska inte göra några framträdanden under primary, men han är så pigg och fräsch" "Oj, det alla med öron och ögon kunde förstå stämde, han är för gammal, vi sätter fram en kandidat ingen har röstat på"

Kommer du ihåg all kritik demokraterna fick för att ha lurat deras röstare att Biden inte var för gammal för att sen kunna sätta in en kandidat ingen röstat för, nej inte jag heller för kultledarna tyckte det var OK.
Citera
2026-07-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag sa inte att en klar majoritet vill minska staternas självbestämmande, hur är det med läsförståelsen. Jag sa att en majoritet vill ha ID krav vid röstning. Är det svårt att argumentera ärligt för dig?
Jag förstår att du är efterbliven, så jag skall förklara:

Stater har stort självbestämmande:

The Tenth Amendment prescribes that the federal government has only those powers delegated to it by the Constitution, and that all other powers not forbidden to the states by the Constitution are reserved to each state, or to the people.

Stater har stor frihet i hur de organiserar val.

Om man skall införa nationellt krav på ID så minskar man staternas självbestämmande.

Att du inte begriper det förvånar mig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in