Citat:
Har haft med några barnlösa vuxna människor att gjort på sistone. Att det är nåt fel på dem har man ju alltid vetat men först nu förstod jag vad det var.
De lever ju som en student som kan fokusera helt och hållet bara på sig själva, behöver aldrig planera nåt för att ta hänsyn till eller ta hand om nån annan människa.
Ändå så är det alltid de på en arbetsplats som har barn som ser till att allt funkar. Även för de förvuxna barnen som aldrig fick några barn.
Lyssnar man istället på hur en barnlös upplever situationen så är det alltid att det är de som får anpassa sig och ställa upp för alla de med barn.
Så kan det nog vara på nåt enstaka ställe, men det jag sett så kan man inte ens lägga över ansvaret på dessa förvuxna barn för de har ingen rutin av att ta ansvar och empatin är också oftast på mycket låg nivå.
Frågan är då om dessa vuxna barnlösa människor varit så hela sitt liv och därför har ingen valt att skaffa barn med dem, eller är det så att de blivit förstörda av att inte behöva bry sig om nåt annat än sig själv på sin lediga tid.
Nu är detta Flashback och då brukar det alltid bli svart eller vitt. Självklart finns det de med barn som är helt hopplösa och de utan som är helt fantastiska. Men de faller ur normen.
Tråden handlar inte heller om unga ambitiösa människor som ännu inte skaffat barn.
Det handlar om de vuxna som aldrig behövt bry sig om nån annan än sig själva varenda minut de inte varit på jobbet.
De lever ju som en student som kan fokusera helt och hållet bara på sig själva, behöver aldrig planera nåt för att ta hänsyn till eller ta hand om nån annan människa.
Ändå så är det alltid de på en arbetsplats som har barn som ser till att allt funkar. Även för de förvuxna barnen som aldrig fick några barn.
Lyssnar man istället på hur en barnlös upplever situationen så är det alltid att det är de som får anpassa sig och ställa upp för alla de med barn.
Så kan det nog vara på nåt enstaka ställe, men det jag sett så kan man inte ens lägga över ansvaret på dessa förvuxna barn för de har ingen rutin av att ta ansvar och empatin är också oftast på mycket låg nivå.
Frågan är då om dessa vuxna barnlösa människor varit så hela sitt liv och därför har ingen valt att skaffa barn med dem, eller är det så att de blivit förstörda av att inte behöva bry sig om nåt annat än sig själv på sin lediga tid.
Nu är detta Flashback och då brukar det alltid bli svart eller vitt. Självklart finns det de med barn som är helt hopplösa och de utan som är helt fantastiska. Men de faller ur normen.
Tråden handlar inte heller om unga ambitiösa människor som ännu inte skaffat barn.
Det handlar om de vuxna som aldrig behövt bry sig om nån annan än sig själva varenda minut de inte varit på jobbet.
Du får priset för årets mest efterblivna tråd.
Är det folk som OFRIVILLIGT blivit utan barn du menar, eller klumpar du ihop dem med de som går under begreppet barnFRI? Det är vanligt bland idioter att blanda ihop det nämligen. Varför är det ett enormt mission att försöka konvertera folk, indoktrinera dem i att ett barnfritt/löst liv skulle suga? På min arbetsplats måste JAG täcka upp för kollegor som vabbar i tid och jävla otid, och varför skulle inte omsorg kunna utdelas om man inte har barn i sitt liv?
Bara för att du sprutat i någon och gjort denne dräktig, är man knappast superior. Vet många som har barn som skulle behöva få dem omplacerade, samt att föräldrarna steriliserades för att förhindra att deras skitgener sprids på nytt.
Och denna dumma skit om att "man som barnfri/lös inte har något ansvar för något", är ju bara så hjörndött.. Då skiter jag i att betala räkningar, sköta hemmet och jobba då?
Och för att inte tala om alla klipp som kvinnor delat på internet, där de har barn med en deadbeat father som hon snarare får se som ett extra barn än en försörjare och livskamrat.
Hyggligt att shamea sin partner, och synd om denne själv som inte tänkte en extra gång innan man valde att skaffa barn med någon som är kass.
Senast redigerad av HighwayDelight 2026-07-17 kl. 18:51.
Senast redigerad av HighwayDelight 2026-07-17 kl. 18:51.