2026-07-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
I många fall gör dom väl som MSM tar upp det dom tycker är relevant (alternativ media) t ex saker som inte MSM tar upp och belyser men låter MSM fortsätta med sin rapportering och det behövs inte hanteras då det redan publicerats för den stora massan.

Nej, håller inte med.

Jag behöver en saklig höger-journalistik och det har jag hittat på senare och Riks har jag slutat följa, rövslickande s.k. journalistik intresserar mig inte.
Citera
2026-07-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Nej, håller inte med.

Jag behöver en saklig höger-journalistik och det har jag hittat på senare och Riks har jag slutat följa, rövslickande s.k. journalistik intresserar mig inte.
Beror nog även på storlek (ekonomi) på redaktionen, kan inte bevaka allt utan får prioritera likt vänster alternativ media;
Citera
2026-07-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Beror nog även på storlek (ekonomi) på redaktionen, kan inte bevaka allt utan får prioritera likt vänster alternativ media;

Spelar ingen roll, mig har de i alla fall tappat som följare på senare. Frihetsnytt har en ännu mindre ekonomi och tar upp båda positiva och negativa saker, det borde även Riks klara av med sin betydligt bättre ekonomi än Frihetsnytt.
Citera
2026-07-17, 15:33
Medlem
Fantens avatar
Alla är ungefär lika lögnaktiga och det är inga som helst nyheter. All nyhetsrapportering är alltid vinklad.
Citera
2026-07-17, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Nej, håller inte med.

Vilken saklig högeraktör har du hittat då, är det Kvartal vi pratar om? Edit: Såg att du nämnde Frihetsnytt i ett tidigare inlägg. Jag kan nog iofs tycka att den är vinklad (och då är jag själv inte vänster).
Citera
2026-07-17, 15:53
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Vad anser Flashback, vilken medieaktör ljuger mest? Ge gärna exempel när ni svarar.

Vi minns ju t.ex Sandviken-rapporten

Eller varför inte allt trams om att ozonlagret spricker? (Det hette iaf så på min tid, nu för tiden verkar de mer köra med att Nordpolen kommer smälta)

Aftonbladet toppar antal fällningar hos MO (medieombudsmannen ) och ME ( Mediernas etiknämnd)

ETC är alltid förekommande hos ME. Den skitblaskan har som modell att mycket sällan ge utrymme för personer som anklagas för ditten eller datten att bemöta beskyllningarna
Citera
2026-07-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Aftonbladet toppar antal fällningar hos MO (medieombudsmannen ) och ME ( Mediernas etiknämnd)

ETC är alltid förekommande hos ME. Den skitblaskan har som modell att mycket sällan ge utrymme för personer som anklagas för ditten eller datten att bemöta beskyllningarna

Eloge till dig för bra inlägg. Har du nån personlig "favoritlögn" som du läst därifrån då?
Citera
2026-07-17, 17:06
Medlem
Vet inte exakt vad som menas med media i sammanhanget men de så kallade tankesmedjorna (kräks på ordet) har ju som uttrycklig uppgift att sprida ensidiga bilder. Samhället bliv verkligen dummare av dem eftersom folk graviterar mot de som står närmast och sedan bara får sin bias bekräftad. Vi borde bli mer ideologiskt sekulära istället.
Citera
2026-07-17, 17:09
Medlem
Kronbefallningsmans avatar
Regimtelevisionen är särskilt sinister, då den inte behöver ta hänsyn till bokslut, aktieägare och sådana mondäna petitesser. Man har en alltid lika given inkomst direkt från din plånbok, för att kunna indoktrinera folket i rödgröna åsikter om klimat, invandring och annat.
Citera
2026-07-17, 17:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Vet inte exakt vad som menas med media i sammanhanget men de så kallade tankesmedjorna (kräks på ordet) har ju som uttrycklig uppgift att sprida ensidiga bilder. Samhället bliv verkligen dummare av dem eftersom folk graviterar mot de som står närmast och sedan bara får sin bias bekräftad. Vi borde bli mer ideologiskt sekulära istället.
Jag hör vad du säger och det är lite därför jag följer en del tankesmedjor i sociala medier - för varje gång jag läser något som dom länkar, så kommer jag cirka halvvägs genom texten innan jag tar mig för pannan och tycker att dom är idioter. Och det är oavsett vem avsändaren är.
Citera
2026-07-17, 17:29
Medlem
Sqrbankens avatar
Jadu, inte räknat lögner (och vinklingar) men tror de två stora kvällsblaskorna med AB-ledaren i spetsen tar priset. All media är dock lögnaktig och far med vinklad osanning.

Bäst är paradoxalt nog SVT-text, paradoxalt eftersom PS överlag är vänstervinklat. Brist på utrymme gör att notiserna där tvingas bli härligt sakliga på nått vis.

"
Trump hävdar Iran brutit överenskommelse efter x, Iran håller inte med pga y, explosion rapporterad norr om Theran 19:00 svensk tid.
"

Lite så. "Grottspråk". Väldigt uppfriskande
Senast redigerad av Sqrbanken 2026-07-17 kl. 17:39.
Citera
2026-07-17, 18:32
Medlem
Rankat från värst till mycket dåligt:
1. Expo
2. Dagens etc
3. Aftonbladet
4. Tv4
5. (S)VT

Expo och dagens etc är ju föga förvånande vänsterextrema. På Aftonbladets är det snarare PK-mentaliteten som råder. Landsförrädaren Anders Lindberg är förmodligen drivande även internt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in