2026-07-16, 17:18
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vad är "hasbara" och varför påstår du att jag "är det"?

Om nu den pedofile krigsherrens lära och dess koran inte är "våldsam eller hatisk", hur kommer det sig då att så mycket våld begås i dess namn? "Råkar" det vara så att de som tillber läran är mycket mer benägna att begå våldsdåd än andra? Kan dom tänkas hämta "inspiration" i koranen vilken som bekant bl.a. stipulerar avrättning, korsfästning eller stympning för "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära?

"De som kämpar mot Gud och Hans Sändebud och vars strävan det är att störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv skall utan förskoning dödas eller korsfästas eller få hand och fot på motsatta sidor avhuggna eller förvisas från [sitt] land. Denna förnedring skall de utstå i detta liv och i det kommande livet skall de få utstå ett outsägligt lidande"
(Koranen, vers 05:33)
(FB) Richard Jomshof (SD): Jag står för att jag hatar islam som ideologi

Lek inte dum. Du har Google, googla vad hasbara är och sluta dölja det.

Jag har gett dig förklaring till varför några hundratusen av 2 miljarder utför våld och tolkar koranen precis som dig. Genom plocka ut verser och hålla undan verserna innan och efter.

Du och isis har mycket gemensamt.
Citera
2026-07-16, 17:29
Medlem

Om nu den pedofile krigsherrens lära och dess koran inte är "våldsam eller hatisk", hur kommer det sig då att så mycket våld begås i dess namn? "Råkar" det vara så att de som tillber läran är mycket mer benägna att begå våldsdåd än andra? Kan dom tänkas hämta "inspiration" i koranen vilken som bekant bl.a. stipulerar avrättning, korsfästning eller stympning för "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära?

"De som kämpar mot Gud och Hans Sändebud och vars strävan det är att störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv skall utan förskoning dödas eller korsfästas eller få hand och fot på motsatta sidor avhuggna eller förvisas från [sitt] land. Denna förnedring skall de utstå i detta liv och i det kommande livet skall de få utstå ett outsägligt lidande"

Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Lek inte dum. Du har Google, googla vad hasbara är och sluta dölja det.

Jag har gett dig förklaring till varför några hundratusen av 2 miljarder utför våld och tolkar koranen precis som dig. Genom plocka ut verser och hålla undan verserna innan och efter.

Du och isis har mycket gemensamt.

Nej, jag tänker fortfarande inte "leta" bevis på vad du påstår.

"Lek dum"? Dessvärre verkar det som att du inte "leker", utan att du är genuint kognitivt "utmanad".

"Några hundratusen" blodtörstiga mördare hämtar sin "inspiration" i koranen, vilket är föga förvånande då densamma som bekant stipulerar avrättning, korsfästning eller stympning för "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära. VARFÖR ser du dig nödgad att förneka verkligheten?
Citera
2026-07-16, 17:46
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
"bad sharia"??? Nu är du där igen och påstår att jag hävdat att "det är en plikt för muslimer att döda". Jag förstår förvisso att verkligheten är "besvärlig" för dig då den inte stämmer överens med dina fantasier och "tolkningar", men skaver det ändå inte lite att ständigt ljuga för att (för dig själv) berättiga detsamma?

Som tidigare sagt har jag inte påstått att "koranen säger muslimer ska döda icke muslimer utan anledning", det är ditt påhitt i dina desperata försök att "försvara" den pedofile krigsherrens lära.

Jag hävdar att länkade verser ger uttryck för blodtörst vis-a-vis "otrogna". (FB) Richard Jomshof (SD): Jag står för att jag hatar islam som ideologi

DU, å andra sidan, PÅSTÅR att de länkade verserna handlar om någon sorts "försvar", men du kan inte presentera några som helst bevis för dina påståenden...

Jag "försöker säga" att koranen inte bara uppmanar, utan beordrar, "de rättrogna" att "utan förskoning" döda, korsfästa, stympa eller förvisa "de som kämpar mot gud och hens sändebud". Detta innebär dock (tack och lov) inte att ALLA som bekänner sig till den pedofile krigherrens lära ägnar sig åt detsamma.

Du sa ju inte påstår Koranen och islam beordrar muslimer att döda. Nu får du ta och bestämma dig.

Den versen du postar om och om igen har jag redan svarat på i detalj. Det inget konstigt med att Koranen säger dom som med våld bekämpar Islam ska dödas, fängslas eller utvisas.
Citera
2026-07-16, 17:48
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ifrågasätter du att apostater riskerar att bli mördade i Sverige?

Ifrågasätter du att kvinnor som lämnar sina män i Sverige riskerar att bli mördade i Sverige?

Bara för några gör det betyder inte att lagen uppmanar till det eller att alla gör det.
Citera
2026-07-16, 17:50
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:

Nej, jag tänker fortfarande inte "leta" bevis på vad du påstår.

"Lek dum"? Dessvärre verkar det som att du inte "leker", utan att du är genuint kognitivt "utmanad".

"Några hundratusen" blodtörstiga mördare hämtar sin "inspiration" i koranen, vilket är föga förvånande då densamma som bekant stipulerar avrättning, korsfästning eller stympning för "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära. VARFÖR ser du dig nödgad att förneka verkligheten?
Nej brottet som Koranen talar om är att med våld kämpa mot islam och muslimer eller utför korruption i strid med lagen.

Sluta ljuga, alla här som inte är hasbara troll kan se hur du om och om igen ljuger.
Citera
2026-07-16, 17:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ifrågasätter du att kvinnor som lämnar sina män i Sverige riskerar att bli mördade i Sverige?

Bara för några gör det betyder inte att lagen uppmanar till det eller att alla gör det.

Inte i någon statistiskt märkbar betydelse i sammanhanget. Alla exmuslimer i väst behöver beskydd. 100%. Om du som svensk kvinna lägger upp en video på Youtube där du skriver att du lämnat din man behöver du generellt inte oroa dig över någonting om ditt ex inte är en våldsam person. Om du gör det som muslim så kommer du behöva beskydd från myndigheterna, även i Sverige.
Citera
2026-07-16, 18:04
Medlem
Citat:
Jaha så du menar européer riskerar dö ut pågrund av sjukdomar?

Du fattar väl uppenbara motsägelserna i ditt inlägg?
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Hade de stått upp mot europeisk migration så kanske de skulle ha ett eget land idag.
Citat:
Ursprungligen postat av NgnJohn
Islam spred sig ju till Oceanien på samma sätt som den sprids till Sverige idag, under sken av "fredlig" migration. Men när de väl får tillräckligt med politisk makt så PANG, tar de över staten och inför sharia lag.
Läsa är svårt.
Citera
2026-07-17, 07:09
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du har fel i vad sekulär innebär. Sekulär har inget med hur troende man är. Det innebär endast att man inte blandar in religionen i politik.

Så du kan ju börja lära dig det grundläggande som man lär sig i grundskolan innan du försöker dig på djupare diskussion.
Du blandar ihop sekulära samhällen med sekulära människor och försöker använda det som en sidodebatt för att slippa diskutera det övriga jag skrev, vilket du nog har stora problem med. Ska vi anse att jag har ställt dig nu och du har inget mer försvar mot det jag säger?

Att islam inte alls är en god religion, sett med dagens moral?
Att den visst har ett visst politiks inflytande här?
Att vänstern visst är hatiska? Faktiskt därför man pratar om skrikvänstern. Man skriker alltid ut sitt hat.
Att Mohammed inte alls handlade som en god människa utan mördade och krigade?
Att det är muslimers hat mot judar som tilltalar dig utifrån dagens politiska situation?
Att du inte bryr dig om människor som förtrycks och mördas i religionens namn?
Senast redigerad av EnCarte 2026-07-17 kl. 07:12.
Citera
2026-07-17, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelato33
Khazarer, låg ovanför dagens Turkiet mellan Svarta havet och Kaspiska havet. Sen flyttade dom till dagens Ukraina, Ryssland, Polen, Rumänien Tyskland, USA, Israel osv.

https://www.svd.se/a/e1rb1R/sa-gick-khazarernas-imperium-under
När det gäller Historia är Dick Harrison alltid inblandad.
Citera
2026-07-17, 12:29
Medlem
Citat:
"bad sharia"??? Nu är du där igen och påstår att jag hävdat att "det är en plikt för muslimer att döda". Jag förstår förvisso att verkligheten är "besvärlig" för dig då den inte stämmer överens med dina fantasier och "tolkningar", men skaver det ändå inte lite att ständigt ljuga för att (för dig själv) berättiga detsamma?

Som tidigare sagt har jag inte påstått att "koranen säger muslimer ska döda icke muslimer utan anledning", det är ditt påhitt i dina desperata försök att "försvara" den pedofile krigsherrens lära.

Jag hävdar att länkade verser ger uttryck för blodtörst vis-a-vis "otrogna". (FB) Richard Jomshof (SD): Jag står för att jag hatar islam som ideologi

DU, å andra sidan, PÅSTÅR att de länkade verserna handlar om någon sorts "försvar", men du kan inte presentera några som helst bevis för dina påståenden...

Jag "försöker säga" att koranen inte bara uppmanar, utan beordrar, "de rättrogna" att "utan förskoning" döda, korsfästa, stympa eller förvisa "de som kämpar mot gud och hens sändebud". Detta innebär dock (tack och lov) inte att ALLA som bekänner sig till den pedofile krigherrens lära ägnar sig åt detsamma.

Citat:
Du sa ju inte påstår Koranen och islam beordrar muslimer att döda. Nu får du ta och bestämma dig.

Den versen du postar om och om igen har jag redan svarat på i detalj. Det inget konstigt med att Koranen säger dom som med våld bekämpar Islam ska dödas, fängslas eller utvisas.

Ja, du har "svarat" att dina stackars skyddslingar som tillber den pedofile krigsherrens lära "bara försvarar" sig... Som tidigare sagt så innebär "att med våld bekämpa islam" ("waging war against Allah and His Messenger") att inte underkasta sig den blodtörstiga läran. VARFÖR tycker du att de som INTE tillber läran skall avrättas, korsfästas, lemlästas eller tvingas i exil?

"In Islamic tradition, "waging war against Allah and His Messenger" refers to serious acts of rebellion, violence, or corruption that oppose Islamic law and the Prophet's teachings, with Quran 5:33 specifying punishments such as execution, crucifixion, amputation, or exile for such crimes."

På temat dina "skyddslingar" så vore det väl, analogt med dina "tolkningar", även lämpligt att avrätta, korsfästa, lemlästa eller tvinga de som "för krig mot Sverige" i exil, eller hur? Det vore väl "inget konstigt"?
Citera
2026-07-17, 12:32
Medlem
Citat:
Nej brottet som Koranen talar om är att med våld kämpa mot islam och muslimer eller utför korruption i strid med lagen.

Sluta ljuga, alla här som inte är hasbara troll kan se hur du om och om igen ljuger.

Nej, "brottet" som "koranen talar om" är "waging war against Allah and His Messenger" vilket som mången gång förklarat inbegriper att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära...

"In Islamic tradition, "waging war against Allah and His Messenger" refers to serious acts of rebellion, violence, or corruption that oppose Islamic law and the Prophet's teachings, with Quran 5:33 specifying punishments such as execution, crucifixion, amputation, or exile for such crimes."

Lögnerna är det du som står för i din desperata strävan att "försvara" den pedofile krigsherrens lära och de som tillber densamma.
Citera
2026-07-17, 15:02
Medlem
Citat:
"Finns inget tvång i religionen" är en vers I Koranen och inget jag hittat på.
2:256
Let there be no compulsion in religion, for the truth stands out clearly from falsehood.

Så propagandan du har fallit för stämmer inte överens med original källan.
Vers 2:256 (Surah Al-Baqarah) används flitigt av inte bara de som inte förstår sig på koranen utan även lögnhalsar precis som 5:32 (Surah Al-Ma'idah) att "om man dödar en person så vore det som att man dödade hela mänskligheten"...

Även om meningen och betydelsen av 2:256 går att ifrågasätta i sig så är Naskh eller abrogation/supersession en central mekanism inom islamisk rättslära där tidigare verser absolut kan upphävas av senare. 2:256 uppdagades under Meckaperioden innan profeten Muhammad hade stärkt sin ställning och uppnått kontroll i Medina så senare uppenbarelser/verser/hadither upphäver 2:256...

Men versen i sig ger inte ett heltäckande eller ens explicit förbud mot tvång...

2:256: "Let there be no compulsion in religion, for the truth stands out clearly from falsehood. So whoever renounces false gods and believes in Allah has certainly grasped the firmest, unfailing hand-hold. And Allah is All-Hearing, All-Knowing."

Det står "Låt/Må det inte finnas något tvång i religionen..." eftersom rätt handlande nu är klart från fel och synd. Den som förnekar de onda makterna och som tror på Allah, har sannerligen vunnit ett säkert fäste som aldrig ger vika. Allah hör allt, vet allt...

Ungefär som att det finns en uppmaning om att inte LÅTA där finnas något tvång, FÖR (KVALIFIKATIONEN följer) är att den rätta vägen har utstakats... Kan knappast betraktas som ett starkt förbud!

Qur'an 9:3 –

"A declaration from Allah and His Messenger is made to all people on the day of the greater pilgrimage that Allah and His Messenger are free of the polytheists. So if you pagans repent, it will be better for you. But if you turn away, then know that you will have no escape from Allah. And give good news O Prophet to the disbelievers of a painful punishment."

Qur’an 9:5 –

“Then, when the sacred months have passed, kill the polytheists wherever you find them…”

Qur’an 9:29 –

“Fight those who do not believe in Allah… until they pay the jizya with willing submission and feel themselves subdued.”

Sahih Bukhari 6922 –

“Whoever changes his religion, kill him.”
Senast redigerad av social.newbie 2026-07-17 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in