2026-07-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja något "paelstina" kan ju inte finnas utifrån din beskrivning

Hur tänker du där? Finns inte Krim då heller?
Citera
2026-07-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Hur tänker du där?
det du beskrev låter ju inte som något som kan kallas för "stat" enligt 1933 Montevideo konventionen.

Inte för att det någonsin funnits något Palestina...

Citat:

Finns inte Krim då heller?

Har du kollat på google maps?
Citera
2026-07-17, 13:33
Medlem
Citat:
det du beskrev låter ju inte som något som kan kallas för "stat" enligt 1933 Montevideo konventionen.

Inte för att det någonsin funnits något Palestina...

Har du kollat på google maps?

Släpper dig och ditt tramsande nu.
Citera
2026-07-17, 13:35
Medlem
Citat:
Släpper dig och ditt tramsande nu.

Så varför shitpostar du när du låtsas att Palestina finns, du säger ju själv att det inte gör det?
Citera
2026-07-17, 13:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja. Jordanien. Pakistan är ett annat exempel även om det inte var ett mandat. Pakistan är en förkortning av tre regioner.
Nu nämnde jag mandat i regionen.

Jordanien baserades på https://en.wikipedia.org/wiki/Transjordan_memorandum. Så alla brittiska och franska mandat följde namnet. Det fanns aldrig något brittiskt mandat av Israel. Palestina var namnet.
Citera
2026-07-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab-lingonskalle

Kolla på de israeliska soldaternas uniformer (närmare bestämt på ärmen). Där är en karta över Storisrael (mellan Nilen och Eufrates).

Detta är en lögn.

En israelisk soldat får på sin uniform enligt reglementet bara ha patchar med israeliska flaggan, sitt namn och förbandets officiella emblem.

Den soldat som bär andra patchar, tex den du har sett, bryter mot reglerna och riskerar fängelse. När Eyal Zamir såg en soldat med Messiaspatch på patrull i Judéen och Samarien nu i år dömdes soldaten till 30 dagars militärfängelse och förlorade all ersättning för tjänsten på livstid, plutonchefen blev avstängd och kompanichefen fick en reprimand.

När förre IDF-chefen Halevi på inspektion i södra Libanon såg en soldat med ett otillåtet märke drog han loss det och stoppade det i soldatens bröstficka och klargjorde mycket skarpt att det inte hörde hemma på den officiella uniformen.

Du gör det klassiska misstaget att tolka enskilda soldaters misstag som officiell israelisk politik.
Citera
2026-07-17, 13:43
Medlem
Ursprungligen postat av Bobbyboi
På temat 7:de oktober, vad tror DU att hamas-daddeltramparna ville/trodde att de skulle kunna åstadkomma med att slakta/våldta/tillfångata oskyldiga kvinnor och barn? Trodde de/du att judarna skulle dra upp sina tältpinnar och genast lämna Israel? Nu är förvisso bristande kognitiv förmåga en förutsättning för att tillbe den pedofile krigsherrens lära, men även dessa idioter BORDE väl kunnat räkna ut att det ENDA resultatet av deras terroraktion är och förblir lidande för det "palestinska" folket?

Citat:
Det var ingen brist på lidande för det palestinska folket innan 7e oktober heller men jag vet inte vad barnamördande monster tänker när de mördar barn. Det får du fråga Petronius.

Att varken Hamas eller Israel har nåt emot att gå lös på civila kam vi iaf konstatera. Hamas dödade typ 700 civila och Israel typ 70000, varav 20+ tusen barn. Som att de tävlar om vem som kan mörda flest oskyldiga och att Israel vinner med hästlängder.

Daddel-tramparna i hamas mördade väl ca. 1,195 individer snarare än 700?
https://en.wikipedia.org/wiki/October_7_attacks

Frågan var dock vad du och daddel-tramparna trodde att de skulle "uppnå" genom sin terroraktion och massmord, om inte än mer lidande för det "palestinska" folket?
Citera
Medlem
Citat:
Så varför shitpostar du när du låtsas att Palestina finns, du säger ju själv att det inte gör det?

There shall be included in this law provisions framed so as to facilitate the acquisition of Palestinian citizenship by Jews who take up their permanent residence in Palestine.
Citera
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Eftersom palestinierna som bor på Västbanken lyder under PA, lyder de under en myndighet som är bunden av Osloavtalens icke-våldsprincip.

PA skapades specifikt genom Osloavtalen. Det är en temporär administrativ och polisiär myndighet vars hela existens, mandat och befogenheter vilar på just de avtalen. Ett av de mest centrala villkoren i Osloavtalen (och i den brevväxling som föregick dem) var att ledarskapet tog avstånd från terrorism och våld, samt åtog sig att lösa framtida tvister med Israel genom fredliga förhandlingar. Detta inkluderar även ett formellt säkerhetssamarbete mellan PA och Israel på Västbanken.

Det är märkligt hur ni loserdårar ständigt försöker vrida och vända på allt för att ge araben rätt att mörda judar. Om icke-våldsprincipen i Osloavtalen inte längre respekteras av PA och dess invånare, ja då behöver Israel heller inte respektera PA utan kan ta full kontroll över hela Judéen och Samarien, inklusive område A och B.

Jag är fullt medveten om att ni rasistiska Palestinadårar inte erkänner Israel eller juden rätten till en åsikt, ett land eller en kultur. Men jag lever i den anständiga världen och förbehåller mig rätten att ta del av och njuta av den rika israeliska kulturen.
Om du hade någon koll på Israels historia eller ens visste vad Oslo-avtalet handlade om skulle du aldrig kalla mig för en "rasistisk Palestinadårar inte erkänner Israel eller juden rätten till en åsikt, ett land eller en kultur". Annars hade du listat ut vem jag har som profilbild. Pajas.
Citera
2026-07-17, 13:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
På temat 7:de oktober, vad tror DU att hamas-daddeltramparna ville/trodde att de skulle kunna åstadkomma med att slakta/våldta/tillfångata oskyldiga kvinnor och barn? Trodde de/du att judarna skulle dra upp sina tältpinnar och genast lämna Israel? Nu är förvisso bristande kognitiv förmåga en förutsättning för att tillbe den pedofile krigsherrens lära, men även dessa idioter BORDE väl kunnat räkna ut att det ENDA resultatet av deras terroraktion är och förblir lidande för det "palestinska" folket?

Daddel-tramparna i hamas mördade väl ca. 1,195 individer snarare än 700?
https://en.wikipedia.org/wiki/October_7_attacks

Frågan var dock vad du och daddel-tramparna trodde att de skulle "uppnå" genom sin terroraktion och massmord, om inte än mer lidande för det "palestinska" folket?
Israel begick terrordåd, våldtäkter, fördrivningar, och summariska avrättningar av fångar under 1948-kriget.

https://www.youtube.com/shorts/Lz9DiXQ_7uY
Citera
2026-07-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Om du hade någon koll på Israels historia eller ens visste vad Oslo-avtalet handlade om skulle du aldrig kalla mig för en "rasistisk Palestinadårar inte erkänner Israel eller juden rätten till en åsikt, ett land eller en kultur". Annars hade du listat ut vem jag har som profilbild. Pajas.

Jag går efter det du skriver, för några profilbilder ser jag inte om jag inte klickar fram dom. Och det du skriver rimmar mycket väl med arketypen för okunnig rasistisk palestinadåre.
Citera
2026-07-17, 13:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag går efter det du skriver, för några profilbilder ser jag inte om jag inte klickar fram dom. Och det du skriver rimmar mycket väl med arketypen för okunnig rasistisk palestinadåre.
Vad är det som jag har påstått som är så extremt rasistiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in