2026-05-22, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Stefan mördade inte Lena, han hade datoralibi som avfördes på felaktiga grunder enligt loggar som finns i FUP. Den intresserade kan läsa loggarna angående 23.34-aktiviteten (som jag skrivit mycket om). Man nöjde sig med de uppenbart felaktiga slutsatser som levererades av en amatör och sedan kan man naturligtvis inte bortse ifrån det tryck som fanns utifrån om en fällande dom, jämför med da Costa-fallet.

Nej, det finns inget som styrker att Stefan hade alibi.

Du blev överbevisad av @Avel, och dessutom uppmanandes du att skicka in dina "fynd" till utredningen, vilket du ju uppenbarligen inte gjorde.

Om du nu är så övertygad om din sak, och år ut och år in fortsätter att skriva om detta i tråden, förstår jag inte varför du inte gör något åt saken. Det i så fall för att fria honom från misstankar.
Citera
2026-05-22, 19:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Du blev överbevisad av @Avel, och dessutom uppmanandes du att skicka in dina "fynd" till utredningen, vilket du ju uppenbarligen inte gjorde.

Om du nu är så övertygad om din sak, och år ut och år in fortsätter att skriva om detta i tråden, förstår jag inte varför du inte gör något åt saken. Det i så fall för att fria honom från misstankar.

Exakt så tänkte jag när jag läste inlägget, jag kan bara svara för mej själv men om jag satt på bevis som skulle fria Stefan så skulle jag ta kontakt med både Stefans advokat och åklagare inte för att det skulle föra Stefan tillbaka i livet men det skulle hjälpa Stefans barn otroligt mycket att få veta att deras far var oskyldig till mord.
Citera
2026-05-22, 19:55
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Exakt så tänkte jag när jag läste inlägget, jag kan bara svara för mej själv men om jag satt på bevis som skulle fria Stefan så skulle jag ta kontakt med både Stefans advokat och åklagare inte för att det skulle föra Stefan tillbaka i livet men det skulle hjälpa Stefans barn otroligt mycket att få veta att deras far var oskyldig till mord.
Hur väl känner du HD och hennes metoder, Var det inte IVF med slumpmässig pappa och
det var väll vid tiden hon utbildade sig till sjuksköterska sades det, kan det stämma ?

Så, gissningsvis var SD inte pappan ?
Citera
2026-05-23, 09:37
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Ingen har överbevisat mig om nåt, du har försökt med det tidigare men när jag bad om exempel föll det pladask, på samma sätt som när andra försökte då det begav sig.

Angående Avel var det snarare så att vi var eniga om den undermåliga utredningen av 23.34-aktiviteten. Jag hade en teori om att Stefan kanske hade med sig datorn till mordplatsen och att locket gick upp vid mordtillfället. Till stöd hade jag nåt jag sett i loggen som tydde på att datorn tappat kontakten med wifi och sedan återfått den nån timme senare men Avel menade att det var en känd bugg och inget att fästa sig vid.

Det som hände var nog precis det som Stefan skrev i TR-brevet, han fick ett mejl som han notifierades om via mobilen 23.32, med anledning av mejlet öppnade han datorn 23.34 och den öppna fliken i webbläsaren uppdaterades och gav spår i cacheloggen. Det var här IT-tekinkern gick bort sig, han såg ingen synkning till Drive men det blir inget sådant om bara webbläsaren uppdateras via cachen, märk väl att det endast finns två sådana här "händelser" under hela kvällen, 20.29 och 23.34, IT-teknikern gav sken av att det skedde regelbundet under hela kvällen men det var ett falskt och felaktigt påstående, förmodligen grundat på okunskap.

Angående "höra av sig till utredningen", alla (utom mördaren) borde väl ha intresse av att Lenas mördare inte får fortsätta att vara på fri fot? Det man fortfarande kan göra är att vederlägga IT-teknikerns slutsatser eftersom loggarna finns sparade i FUP. Stefan tackade mig för min "utredning" och skrev lite syrligt att min utredning (ang 23.34) bara fick ett par sekunder i HR, tror det var i samband med försvarets slutplädering. Han ansåg att det var åklagarens plikt att genomföra en sådan utredning, det höll till och med åklagaren med om "då det kan ge den misstänkte alibi" men en sådan utredning gjordes aldrig.
Senast redigerad av MrBarnaby 2026-05-23 kl. 10:33.
Citera
2026-05-23, 11:39
Medlem
Är det någon som har möjlighet att ladda upp alla inspelade samtal etc igen? Hittar ingen fungerande länk.
Citera
2026-05-23, 11:51
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyIdentitet
Är det någon som har möjlighet att ladda upp alla inspelade samtal etc igen? Hittar ingen fungerande länk.
LenaW_ljudfiler.zip 680.6 MB
Stefan_Lena_Hanna_Videos.zip 1.4 GB
Vsg
temporär länk
https://gofile.io/d/fh7fwq
Citera
2026-07-09, 21:56
Medlem
Har det fortfarande inte läckt ut något kring hur Stefan tog livet av sig?

Har svårt att släppa det här fallet. Tror "man" att mordet var planerat eller endast ett spurr of the moment? Om det förstnämnda, så fanns väl tanken redan under den kvällen då Stefan istället ringde polisen och berättade (hittade på) om bakhållet från snorungarna.....Men trots att jag knarkade det här fallet så förstod jag aldrig riktigt logiken bakom det där samtalet till polisen. Kan nån här, i detalj, förklara vad den allmänna teorin är bakom Stefans beteende under den kvällen? Samt hur man tror att allt utspelat sig under själva mordkvällen...
Citera
2026-07-10, 01:24
Medlem
Hirdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
LenaW_ljudfiler.zip 680.6 MB
Stefan_Lena_Hanna_Videos.zip 1.4 GB
Vsg
temporär länk
https://gofile.io/d/fh7fwq
Citat:
Ursprungligen postat av EchoBloom
https://gofile.io/d/a5kGdO
Vore tacksam om detta kunde laddas upp igen.
Senast redigerad av Hirdman 2026-07-10 kl. 01:28.
Citera
2026-07-10, 19:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirdman
Vore tacksam om detta kunde laddas upp igen.
Vsg, temporär länk
https://gofile.io/d/q96ySZ
LenaWesström_FUP_Ljud.rar 684.6 MB
LenaWesström_FUP_Video.rar 1.2 GB
LenaWesstrom_FUP.rar 1.1 GB
Finns uppackat i undermappar (Ljud och Video)
Citera
2026-07-10, 20:20
Medlem
Hirdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vsg, temporär länk
https://gofile.io/d/q96ySZ
LenaWesström_FUP_Ljud.rar 684.6 MB
LenaWesström_FUP_Video.rar 1.2 GB
LenaWesstrom_FUP.rar 1.1 GB
Finns uppackat i undermappar (Ljud och Video)
Stort tack!
Citera
2026-07-17, 08:37
Medlem
Kan på ett vis tycka det är märkligt att man förkunnar en dom i hovrätten där den åtalade står fri att befinna sig var helst personen vill. Det är trots allt en överhängande risk för självmordsförsök eller självmord för en individ som döms till 18 år med allt vad det innebär. Att Stefan verkade vara en extremt neurotisk och udda individ råder det inga tvivel om när man läst sig till hur han betett sig inte bara mot henne men även beteendet i grannskapet. Lite av en så tickande bomb.
Hon kan man också verkligen ha åsikter kring. Verkar helt trasig och inte alls som den person hon försökt påvisa sig att vara utåt. Bekräftelsesökande, promiskuös, någon som gillar att leka med elden. Att det skulle gå skevt var väl bara en tidsfråga. Om man adderar att hon inte klarade av att bli lämnad och psykologiskt kopplar det till att hon var adopterad får man en bild av en rätt invecklad person även där.
Citera
2026-07-17, 09:14
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är inte så att jag sitter på något "bevis" på att Stefan är oskyldig. Däremot är det enkelt för vem som helst att konstatera att 23.34-aktiviteten inte har fått någon godtagbar förklaring, annat än den Stefan lämnade i mejlet till tingsrätten. NFC tyckte att det var för krångligt men kunde åtminstone sagt att man inte kunde se motsvarande "aktivitet" enligt loggarna (finns i fup) under hela kvällen, bortsett ifrån 20.29 då Stefan slog igen datorn för hemgång. Stefans förklaring att han öppnade datorn på grund av det inkommande mejlet 23.32 låter rimlig. Tyvärr lyckades Örebropolisens IT-tekniker blanda bort korten med de automatiska bakgrundsaktiviteterna (synkningarna) till Drive som alltså inte har något att göra med webbläsaraktiviteten 23.34. Teoretiskt kan det ju vara så att Stefan hade med sig datorn till mordplatsen och att locket for upp spontant, typ, eller att han öppnade datorn på mordplatsen men det är nog mest teoretiskt och inget som någon på allvar tror på.

Jag tror att HR föll för trycket från den allmänna opinionen (i Örebro) om en fällande dom, jämför med da Costa-fallet.
Senast redigerad av MrBarnaby 2026-07-17 kl. 10:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in