2025-12-03, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Frågan är ju dock om hans självmord orsakade några förändringar för hur sådana här domar meddelas?

Sitter man häktad men får en friande dom, då blir man släppt innan domen meddelas.

Är man fri men får en friande dom, då borde man naturligtvis gripas innan domen meddelas.

Men det är klart att det är svårt att förstå för rättsmyndigheter med grav brist på empati.
Få personer lär sörja den sjuka människan, 100% psykopat, bra lösning så staten slipper betala hans livstidsförvaring.
Citera
2025-12-08, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
HD verkar må bra, ät ute på burkjakt typ hela tiden, oklart dock om hon har ngn ny man/pojkvän

Verkar vara en sjuk människa. Hängde med hela den våren kring rättegången. Jävla soppa.
Citera
2025-12-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Verkar vara en sjuk människa. Hängde med hela den våren kring rättegången. Jävla soppa.

Håller med, kan du nämna ngt speciellt du märkte med HD
Citera
2025-12-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Håller med, kan du nämna ngt speciellt du märkte med HD

Obrydd, rentutav dum.
Citera
2025-12-26, 17:41
Medlem
Citat:
Obrydd, rentutav dum.

Det kan jag tänka mig, hörde ngn inspelning från rättegången med henne och alla svar va goddag yxskaft eller minns inte, hennes liv verkar endast kretsa kring det jävla Geochaching, hon lägger upp massa jävla muppiga bilder där
Citera
2025-12-26, 23:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Obrydd, rentutav dum.

Hur menar du med obrydd???? Menar du att hon skulle ha visat känslor över att älskarinnan blivit mördad eller menar du att hon skulle ha visat känslor över att hennes livs kärlek blir dömd för mordet på älskarinnan. HD agerade exakt som vilken människa som fått reda på hur länge kräket var otrogen.

Om det var min fru som var otrogen och kräket blev mördad så skulle jag utan att tveka pissa på fanskapets grav, varje vecka fram till min död,
Citera
2026-02-14, 18:17
Medlem
Är det någon som kan lägga upp Fupen på nytt? Länkarna verkar vara döda.
Citera
2026-05-14, 13:15
Medlem
notknapparens avatar
Idag är det 8 år sedan Lena mördades.

Tänker på henns barn som idag inte längre är så små, men har fått växa upp utan sin mamma. Spåren efter mordet finns där. Så många händelser de fått uppleva utan att ha det stödet och den kärlek som bara en mamma kan ge. Födelsedagar, avslutningar, studenter...nya relationer, sorger och glädjeämnen...

Jag hoppas dock att de kunnat vända sorgen till något som de orkar bära. Kanske till och med till något som de kunnat växa i och dela med sig till andra människor.

Sorgen och smärtan den kommer aldrig att förvinna. Man kan aldrig glömma något sådant. Hoppas dock att det meningslösa mordet och Stefans fruktansvärda sätt att lösa sina problem, kan till slut ses just som något som inte ska få svärta ner något annat, utan att han får bära detta själv helt och hållet och att hatet får stanna där det hör hemma. Hos honom.
Citera
2026-05-18, 05:39
Avstängd
Lenas mord kunde så lätt undvikas….. dock så när jag lyssnar på telefonsamtalen mellan dom så får jag uppfattningen att Lena utpressar dena veka Stefan med att berätta om deras affär .

Så otroligt jävla onödigt.
Citera
2026-05-18, 07:55
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Lenas mord kunde så lätt undvikas….. dock så när jag lyssnar på telefonsamtalen mellan dom så får jag uppfattningen att Lena utpressar dena veka Stefan med att berätta om deras affär .

De hade väll hållhakar på varandra och han kunde leka och pressa henne på sex.
Citera
2026-05-22, 12:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen

Lena blev fast i den destruktiva bindningen som har fått ett namn; traumabindning. Hon insåg det själv, sökte hjälp, men kunde inte helt frigöra sig.

Traumabindning (AI):

"A trauma bond is a powerful, paradoxical emotional attachment to someone who causes you harm or abuse. It develops through cycles of mistreatment alternating with periods of affection, creating a biochemical dependency and deep loyalty that makes leaving the relationship incredibly difficult."

Det börjar med "lovebombing". Det är en period där den utsatta överöses med extremt mycket uppmärksamhet, kärlek. Den som blir utsatt känner sig otroligt sedd och kan uppleva att det är en genuin känsla av intresse om dig som människa.

Så småningom kommer mindre tecken på kränkningar och kontroll. Det kan missuppfattas som ett tecken på kärlek, bevis på att du betyder mycket för personen.

Kräningarna blir allt grövre. Det kan handla om både fysisk och psykisk misshandel. Förövaren kan andvända olika psykologiska knep som t ex gaslighting, isolering från dina vänner, familj, ekonomisk misshandle osv som gör att offret tvivlar på sig själv, sina upplevelser, minnen och självkänslan minskar.

fter en period av misshandel kommer perioder återigen av lovebombing. Förövaren är djpt ångerfull, lovar att det inte ska hända igen osv. Den som är utsatt känner sig otroligt lättad, upplever att förövaren menar allvar. Man kan tro att man älskar sin misshandlare på riktigt, men egentligen har det uppstått en slags kemisk bindning.

Den oförutsägbara tillvaron gör att offret blir alltmer fast i den destruktiva relationen, blir avtrubbad av vad som är normalt i en relation (normaliseringsprocessen), längtar efter de kärleksfulla stunderna.

De omväxlande perioderna mellan att lyftas till "himmelen" från att ha varit i "helvetet", utvecklar denna destruktiva bindning som gör att personer får svårt att lämna.

Det är inte Lenaa fel att hon blev mördad.

Stefan Davidsson dödshotade Lena och henns minderåringa son, visade vid flera olika tillfällen i livet sitt extremt sjukliga tankesätt (t ex ta livet av sin familj), men samtidigt kunde uppfattas som en glad prick, familjefar med ett hyggligt jobb och fritidsintressen.

Jag tror inte att det fanns i Lenas verklighetsuppfattning att hon på riktigt skulle bli mördad, även om hon på det intelekuella planet hade en stor kännedom om destruktiva förhållanden.

I hennes frigörelseprocess upplevde hon på slutet ett strakt behov av upprättelse och ilska över allt hon fått utstå, och känslan av orättvisa att hon under så många år fått ta skulden, medan Stefan fortsatt med sitt liv som inget hade hänt.

Lena kanske inte såg det själv, men jag kan se att hon också forlorade många år, många tillfällen till att kunna få till en fungeranade relation med någon av de män som hon träffade. Hennes känslor blev "kapade" av Stefan och känslorna blev stängda till andra.

Helt obegripligt kan det kännas, då hon hade många uppvaktare som alla kändes som så mycket bättre än Stefan.

Jag tycker att all skuld ligger på Stefan. Att hota Stefan med avslöjande kan kännas onödigt, men naturligtvis ska du inte behöva bli mördad för att du avslöjar ett förhållande, lämnar en relation, vil ha skilsmässa eller träffar någon ny.

Detta är vardagen för många kvinnor i destruktiva relationer och som slutligen blir mördade.
Citera
2026-05-22, 12:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Stefan mördade inte Lena, han hade datoralibi som avfördes på felaktiga grunder enligt loggar som finns i FUP. Den intresserade kan läsa loggarna angående 23.34-aktiviteten (som jag skrivit mycket om). Man nöjde sig med de uppenbart felaktiga slutsatser som levererades av en amatör och sedan kan man naturligtvis inte bortse ifrån det tryck som fanns utifrån om en fällande dom, jämför med da Costa-fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in