Citat:
Ursprungligen postat av
Elgsadel
EFTER att KM, enligt din teori, börjat följa Helena hem,
vad hände sedan? (enligt din teori)
En detalj om Helenas byxor:
https://sverigesradio.se/images/97/471d83db-28f4-4401-8cdc-8eb1313609b4.jpg
hur ser dom ut egentligen? Vad är det mörka?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Men nu finns det exakt beskrivning av Helenas byxor i media. Ändå bedömmer polisen att ett offentliggörande av brovittnets mycket detaljrika beskrivning på kvinnan på brons byxor skulle försvåra polisens möjlighet att bedriva förundersökningen.
Har du någon förklaring till detta IB du som "vet" att det var Helena brovittnet såg?
Ja, av PW som själv lagt in detta
fotografi av Helena med sina byxor inköpta under den grekiska ö-luffen i detta extramaterial i P4-dok från 2017.
Detta har inget med att polisen lagt ut dessa byxor på bild
utan det är PW själv som lagt ut detta vilket var bra. Det har väl inte ens varit en diskussion eller förfrågan ens om detta att släppa brovittnets utsago i media ? Jag har aldrig sett eller hört talas om detta , nej. Polisen struntar helt i vad privatpersoner har för önskningar på Flashback för övrigt.
Sedan är det så här. Detta brovittne härledde polisen till KM och blev misstänkt för mord av Skövde-Polisen i +20 år och fram till 2019 blev han avskriven för misstänkt för mord först. MEN, han är fortsatt intressant i utredningen. Det var ju så att i denna utsago från brovittnet beskrivs ju både kvinnan och mannen och både dessa signalement stämde
mycket väl in på KM och Helena. Polisen har inte haft intresse att släppa brovittnets vittnesmål då detta för dem är centralt för att härleda KM ända hit med Helena och vad alla fattar hela vägen upp till skogsstigen på Ekuddenvägen via stigen bakom gamla fängelset med Helena.
Det finns en till artikel från SR med Lars Johansson från augusti 2019 måste det vara och där har han en beige kortärmad skjorta där han förklarar bl a att : Ingenting ändras bara för att KMs dna inte fanns på Helenas sandaler dv s han menar att avsaknaden av DNAt från honom FÖRFLYTTAR JU INTE KM RENT FYSISKT BORT FRÅN ATT HA GÅTT PÅ BRON MED HELENA. DET ändrar inte detta FAKTUM. DET ÄR TVÅ HELT SKILDA SAKER OCH SOM JAG SAGT FÖRUT. DEL 1 ändras INTE. Det är DEL 2 vad
som hypotesen tar vid med KM som ensam GM när paret når skogsstigen
som ryker, alltså DEL 2. KM var inte GM MEN var uppe med Helenavid skogsstigen på Ekuddenvägen, när detta hemska hände och det är detta som är ett helvete för honom att kännas vid.
Det hade det varit för vem som helst om man inte kunde rädda Helena.
Lars Johansson säger vidare att "polisiärt" ändras inget att dna ej finns från KM på Helenas skor. Men det gör det och KM hade inte tillgång till bil heller som bekant och hans TIDER blir omöjliga att förena med att ha varit med ens på en tillfällig dumpning av kroppen.
Delen som innefattar Helena och KM tillsammans från Österlånggatan, via bron och vidare tillsammans upp till skogsstigen ändras INTE som sagt. Lars Johansson separerar också väldigt vad åklagaren beslutat att göra och med hans polisenhet...He he , jag märker en viss friktion här givetvis.
Jag hittade denna artikel från SR en gång sedan har jag sökt gång på gång utan att lyckas igen. Försök om ni kan hitta den och lägg gärna upp den.