Citat:
Ursprungligen postat av
M4lteser
Nää det är inte bara därför, 650 kcal är ovanligt mycket för att vara en frysrätt från Dafgårds / Findus
https://www.dafgards.se/sv/Mat-f%C3%B6r-en/K%C3%B6ttbullar-och-biffar/Biffar/Italienska-kalvf%C3%A4rsbiffar/p/4419
Flera av dessa rätter kommer inte ens upp i 500 kcal.. Det räcker inte som måltid för en vuxen man.
500kcal räcker ofta gott och väl för en vuxen man som en lunch. Speciellt ifall man har ett icke-fysiskt arbete. Man behöver inte äta sig proppmätt på en måltid, då blir man ju bara slö i någon timme. Sen spelar kalorierna roll också, om det är potatis och protein känner man sig mätt längre, men ja, under 500kcal kan vara för lite.
Äter man en bra frukost, sen en frysrätt till lunch och någon frukt eller choklad eller något annan mellanmål på eftermiddagen klarar man sig galant till middagen på kvällen.
Mitt förslag är Karins familjelasagne 1,2kg om man kan planera. Gör den som middag på kvällen sedan kan du göra matlådor 2 portioner och ha med till jobbet. Tycker att den är mycket godare än de små Karins lasagne som mest blir en flytande sörja.
Pasta Alfredo, Jennys kåldolmar och Thai box tycker jag också är goda.
Men eftersom jag ändå lagar middag hemma på kvällen så är det enklaste och godaste att göra så det blir matlådor, alltså laga 4-5 portioner. Beroende på hur mycket man bryr sig om pengar kan man göra det väldigt billigt också, men jag landar nog på ungefär samma pris per matlåda som en frysrätt.