2026-07-16, 20:10
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Wallenbergaren smakar i alla fall helt ok och man får vad man betalar för, andra fryspizzor som tex ICAs, där kan man snacka skiiiiiiiiit.
Måste säga att just Icas pizzor om man inte köper doktorns är helt ok, vet inte alls vad som gör de sämre än några andra. Kebabpizzan och den vegetariska är riktigt bra för det priset faktiskt. Dra på någon egen sås sen så funkar det absolut.
Citera
2026-07-16, 20:17
Medlem
M4ltesers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
De bara för den smakar smör och vitlök. Du blir mätt på smaken inte maten

Nää det är inte bara därför, 650 kcal är ovanligt mycket för att vara en frysrätt från Dafgårds / Findus

https://www.dafgards.se/sv/Mat-f%C3%B6r-en/K%C3%B6ttbullar-och-biffar/Biffar/Italienska-kalvf%C3%A4rsbiffar/p/4419

Flera av dessa rätter kommer inte ens upp i 500 kcal.. Det räcker inte som måltid för en vuxen man.
Citera
2026-07-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja men även där måste man beställa Premium Premium - alltså extra proteiner om det skall bli ok.

Massa extra köttfärs,oxfile eller räkor - då blir det ok men högt pris - dock blir det gott

Pizza sådan fryst är ok och äta bara just tinad faktist.

Är ju som dagen efter pizza

Äter inte köttfärs inte korv malet skit - betalar för riktiga produkter o mat
ser vad som finns på mina premiumpizzor
Citera
2026-07-16, 20:25
Medlem
israelisinnocents avatar
Karens lasagne
Citera
2026-07-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevermore
Köper färdigrätter till morsan som hon gör ibland. Vi har prövat oss igenom hela Findus och Dafgårds sortiment. Hon gillar inte thai och likande så sådant har jag inte köpt.

De hon tycker bäst om är Dafgårds Mannerströms serie. Köttbullarna, plommonhjärpar och dansk sjömansbiff. Även Findus rostad kyckling och Dafgårds Kålpudding och Angusbiff går hem.

Findus är annars generellt sämre än Dafgårds.

Men nu är morsan pensionär och har kanske inte samma smak som du.

Det har jag också gjort - men skulle aldrig äta den skiten själv.

Nu till vettigt lååågpriiis - Lidls pizzor som t ex vegetariska som man förstärker med Schwartzwaldskinka eller bresaola - riktigt bra gärna lite tomat o gurka också
Citera
2026-07-16, 20:26
Medlem
israelisinnocents avatar
Går väldigt bra att mikra stekta/strålade ägg, lite salt och en tomat

gärna direkt på mikroplattan, brukar finnas lite matrester där
Citera
2026-07-16, 20:27
Medlem
Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Nää det är inte bara därför, 650 kcal är ovanligt mycket för att vara en frysrätt från Dafgårds / Findus

https://www.dafgards.se/sv/Mat-f%C3%B6r-en/K%C3%B6ttbullar-och-biffar/Biffar/Italienska-kalvf%C3%A4rsbiffar/p/4419

Flera av dessa rätter kommer inte ens upp i 500 kcal.. Det räcker inte som måltid för en vuxen man.

500kcal räcker ofta gott och väl för en vuxen man som en lunch. Speciellt ifall man har ett icke-fysiskt arbete. Man behöver inte äta sig proppmätt på en måltid, då blir man ju bara slö i någon timme. Sen spelar kalorierna roll också, om det är potatis och protein känner man sig mätt längre, men ja, under 500kcal kan vara för lite.

Äter man en bra frukost, sen en frysrätt till lunch och någon frukt eller choklad eller något annan mellanmål på eftermiddagen klarar man sig galant till middagen på kvällen.

Mitt förslag är Karins familjelasagne 1,2kg om man kan planera. Gör den som middag på kvällen sedan kan du göra matlådor 2 portioner och ha med till jobbet. Tycker att den är mycket godare än de små Karins lasagne som mest blir en flytande sörja.
Pasta Alfredo, Jennys kåldolmar och Thai box tycker jag också är goda.

Men eftersom jag ändå lagar middag hemma på kvällen så är det enklaste och godaste att göra så det blir matlådor, alltså laga 4-5 portioner. Beroende på hur mycket man bryr sig om pengar kan man göra det väldigt billigt också, men jag landar nog på ungefär samma pris per matlåda som en frysrätt.
Citera
2026-07-16, 20:35
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Eller så lär du dig laga mat? Karins Lasagne är ok. Det får du leva på "IT"-killen.
Så jävla knäpp kommentar. Det här är ett diskussionsforum. Nån vill diskutera vilken frysmat som är godast. Din input är "du ska laga maten själv och inte köpa färdigt", som att det inte kan finnas ett egenvärde i att diskutera frysmat.
Citera
2026-07-16, 21:23
Medlem
PimPimOriginals avatar
Lidl's fryspizzor är rätt bra. Och billiga.
Citera
2026-07-16, 21:27
Medlem
Felix Penne Picante eller något sånt heter den. Pasta med skinka, mozarella och paprikasås. Otroligt god
Citera
2026-07-16, 21:35
Medlem
Karins lasagne
Citera
2026-07-16, 21:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-
Mitt förslag är Karins familjelasagne 1,2kg om man kan planera

Tycker Lidls familjelasagne är rätt mycket godare. Felix risotto brukar vara poppis, men inte något jag äter. Av de frysta asiatiska tycker jag bäst om Asia box sweet chili chicken teriyaki för den har stora bitar grönsaker, känns vettigare mat än de andra boxarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in