2026-07-16, 19:06
Medlem
M4ltesers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outlaw&Folkhem
Italienska kalvfärsbiffar, Dafgårds.

Varsågod!

Denna är ganska mättande också tycker jag, vilket man inte kan säga om de flesta utav dessa färdigrätter (imo.) Många färdigrätter är ganska små och kalorisnåla.
Citera
2026-07-16, 19:26
Medlem
Sladdarens avatar
Köp en såskanna och fyll den med tetra sås och släng på lite cheddar på rätten så kommer du får en fin såshaka efter varje tugga ;-) och aldrig fundera på nåt torrt på länge
Citera
2026-07-16, 19:28
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Dafgårds wallenbergare och Dr Oaters pizza är helt ok.
Även Felix ost och skinkpaj.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-07-16 kl. 19:30.
Citera
2026-07-16, 19:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Vacuumpacka halva pizzor köpta på pizzeria fungerar - en halv ungefär för en måltid på 500kcal

Skall vara lite kvalitetspizza med mycket köttfärs/oxfile eller möjligtvis räkor
Jo visst men nu är ju hela konceptet med färdigrätter att man inte ska göra nåt. Är nog ganska få som ens kan vacuumförpacka grejer. Har aldrig i hela mitt liv stött på nån som har en sån apparat hemma till att börja med.
Citera
2026-07-16, 19:36
Medlem
Citat:
Vacuumpacka halva pizzor köpta på pizzeria fungerar - en halv ungefär för en måltid på 500kcal

Skall vara lite kvalitetspizza med mycket köttfärs/oxfile eller möjligtvis räkor

Jag köper bara de dyraste pizzorna på premiumpizzaställen - ofta italienska restatuarger
med full annan meny
Citera
2026-07-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Dafgårds wallenbergare och Dr Oaters pizza är helt ok.
Även Felix ost och skinkpaj.

Allt dafgårds är skiiit - bara malet - ingen riktig mat.

Vill inte kasta skit på Dr Oetker men tycker allt allt Dr O är
förhållandevis dyrt
Citera
2026-07-16, 19:40
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Jag köper bara de dyraste pizzorna på premiumpizzaställen - ofta italienska restatuarger
med full annan meny

Ja men även där måste man beställa Premium Premium - alltså extra proteiner om det skall bli ok.

Massa extra köttfärs,oxfile eller räkor - då blir det ok men högt pris - dock blir det gott

Pizza sådan fryst är ok och äta bara just tinad faktist.

Är ju som dagen efter pizza
Citera
2026-07-16, 19:41
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jo visst men nu är ju hela konceptet med färdigrätter att man inte ska göra nåt. Är nog ganska få som ens kan vacuumförpacka grejer. Har aldrig i hela mitt liv stött på nån som har en sån apparat hemma till att börja med.

Alla har en vakuumoackare hemma - goggla Vakuumpackare - du kan köpa den överallt där du kan köpa en kastrull
Citera
2026-07-16, 19:43
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Allt dafgårds är skiiit - bara malet - ingen riktig mat.

Vill inte kasta skit på Dr Oetker men tycker allt allt Dr O är
förhållandevis dyrt
Wallenbergaren smakar i alla fall helt ok och man får vad man betalar för, andra fryspizzor som tex ICAs, där kan man snacka skiiiiiiiiit.
Citera
2026-07-16, 19:52
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forevermore
Köper färdigrätter till morsan som hon gör ibland. Vi har prövat oss igenom hela Findus och Dafgårds sortiment. Hon gillar inte thai och likande så sådant har jag inte köpt.

De hon tycker bäst om är Dafgårds Mannerströms serie. Köttbullarna, plommonhjärpar och dansk sjömansbiff. Även Findus rostad kyckling och Dafgårds Kålpudding och Angusbiff går hem.

Findus är annars generellt sämre än Dafgårds.

Men nu är morsan pensionär och har kanske inte samma smak som du.

Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Wallenbergaren smakar i alla fall helt ok och man får vad man betalar för, andra fryspizzor som tex ICAs, där kan man snacka skiiiiiiiiit.
Otroligt subjektiv åsikt där ämnet är objektivt.
Mao, Wallenbergaren smakar kloak o du har fel....
Citera
2026-07-16, 19:53
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4lteser
Denna är ganska mättande också tycker jag, vilket man inte kan säga om de flesta utav dessa färdigrätter (imo.) Många färdigrätter är ganska små och kalorisnåla.
De bara för den smakar smör och vitlök. Du blir mätt på smaken inte maten
Citera
2026-07-16, 20:07
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Alla har en vakuumoackare hemma - goggla Vakuumpackare - du kan köpa den överallt där du kan köpa en kastrull
Det kan man säkert men har aldrig sett någon faktiskt ha en men kanske är nåt att införskaffa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in