2026-07-16, 21:38
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Eller så lär du dig laga mat? Karins Lasagne är ok. Det får du leva på "IT"-killen.
Tycker du själv att det där var ett bra svar på TS fråga? Jag är kock och har trots det alltid några frysrätter i frysen.
Citera
2026-07-16, 22:12
Medlem
Alltså jag gillar Mannerströms spaghetti och köttfärssås
Smakar som min
Citera
2026-07-16, 22:53
Medlem
norther1s avatar
Ett par Gorbys eller mini-grandiosor. Allt är skräpmat ändå, så man kan ju ändå ta något som faktiskt micras snabbt och är gott. Hoppas innerligt att ingen äter sånt här till vardags dock.
Citera
2026-07-16, 23:00
Medlem
Färdig paj
Citera
2026-07-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Den bästa frysta maträtten tycker jag var Werners grillbit från dafgårds https://imgur.com/a/9wOt12N
Tyvärr finns den inte kvar men när den fanns var den jättegod
Annars är ju thai kuberna helt ok men väldig små 340g? krävs 2 för att bli mätt.

Har ätit alla thaikuberna och de är helt okej. Men det är ett antal år sedan, har inte ätit dem på länge. Men boxarna är för små, det är riktigt. Några är för starkt kryddade.
Men med en skvätt grädde så mildrar man hettan hos kryddorna.

Tar dock ut innehållet ur boxen och värmer på en djup tallrik istället.
Bra kvalitet på riset. Dock så somliga kuber som ska innehålla kyckling innehåller bara
små bitar. Andra kan det vara rätt så mycket kyckling i.

De skulle nog kunna utöka sortimentet till kinesiska/indiska kuber. Större sortiment av rätter.
Praktiska att stuva i frysen.
Annars typisk studentmat skulle jag tro ?
Citera
2026-07-16, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Daggårds anser att deras lasagne är den mest sålda, frysrätten, så något lär de ha gjort rätt i normalprissegmentet.

https://share.google/dxj0rQ94XvaGwaOKv

Fem kronor till så kan det bli lite lax.

https://www.coop.se/handla/varor/frys/portionsratter/fisk/fusilli-lax-spenat-7340011466970
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De få gånger jag inte orkar göra något, efter en resa, lång biltur eller något annat jobbigt har jag nästan alltid ett par frysrätter i frysen. Karins lasagne, kalvfärsbiffarna Kitchen Joy thaikuber funkar för mig i stället för ett donkenmål eller turkpizza.

Är ju en smaksak vad man gillar, väldigt sällan jag äter färdigrätter och ännu mer sällan jag äter donken/MAX.
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Eller så lär du dig laga mat? Karins Lasagne är ok. Det får du leva på "IT"-killen.
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Dafgårds (Mannerströms-serien) Lyxlasagne.

Den är den absolut bästa!
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ah! Frysta rätter. Flashbackarens basföda!

FB har sen gammalt enats om att Karins lasagne är godast.

Läs olika betyg här (FB) Betygsätt frysta rätter (Dafgård, Viktväktarna, Findus, Billys, Ica, Coop, med flera)
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfascist
Dafgård lyxlasagne av den där kocken köper jag alltid
Många på flashback rekommenderar Dafgårds lasagne, men har en enda av er någonsin ätit lasagne på en italiensk restaurang? I så fall skulle ni inte ge Dafgårds ett bra betyg.

Eller har någon av er någonsin gjort en egen lasagne? Även om man inte är en bra hemmakock, så blir det svårt att göra en lasagne som inte är bättre än Dafgårds.

Jag vill egentligen inte provocera och jag vet att flashbacks åsikt som regel är att Karins lasagne är bäst, men den är faktiskt riktigt uselt tillagad, lös och helt smaklös.
Citera
2026-07-17, 00:19
Medlem
Marry me chicken från dafgård, skulle lätt kunna äta den flera gånger i veckan. Godaste frys rätten!
Citera
2026-07-17, 00:26
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Många på flashback rekommenderar Dafgårds lasagne, men har en enda av er någonsin ätit lasagne på en italiensk restaurang? I så fall skulle ni inte ge Dafgårds ett bra betyg.

Eller har någon av er någonsin gjort en egen lasagne? Även om man inte är en bra hemmakock, så blir det svårt att göra en lasagne som inte är bättre än Dafgårds.

Jag vill egentligen inte provocera och jag vet att flashbacks åsikt som regel är att Karins lasagne är bäst, men den är faktiskt riktigt uselt tillagad, lös och helt smaklös.
Klart att lasagne på en italiensk restaurang är godare. Men i fryshelvetet är Karin den mest framstående drottningen!
Citera
2026-07-17, 00:36
Medlem
Felix tacopaj, alltid
Citera
2026-07-17, 01:03
Medlem
Zoologens avatar
Någon av Felix matpajer. Det finns ju många att välja på, alltid hittar man någon god.

Synd bara att de slutade med laxvarianten med det frasiga skalet. Minns inte vad den hette, men väl värd pengarna var den.
Citera
2026-07-17, 01:05
Medlem
Hoffmeastros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Dafgårds Italienska Kalvfärsbiffar är riktigt bra. Bästa frysta färdigrätten, i mitt tycke.

håller helt med, den är riktigt banger. Allt annat smakar skit, när denna ledstjärna smakar mumsfillibabba.
Citera
2026-07-17, 01:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur

Ja på båda. Jag har ätit på italiensk (och svensk) restaurang och gör även själv lasagne (köpesplattor)

Trådens fråga var inte vilken som var godast mat man gör själv utan vilken färdigmat som rekommenderas (är ätbar) Då tycker jag Dafgårds lasagne kvalar in. ingen kulinarisk upplevelse, men den går ned och kostar mindre än en femtedel av vad en turkpizza kostar och är godare än två varmkorvar på Statoil (ja, vet de bytt namn men samma skit). Kommer jag hem efter att ha suttit i bilen 8 timmar ids jag helt enkelt inte göra egen lasagne. Ta det för vad det är, nödmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in