Citat:
Ursprungligen postat av
Arraksbollen.
Haha ja du har helt rätt, väldigt vågat av mig att föda två barn åt hennes son. Borde rådfrågat henne om det var rätt tillfälle. Tror damen upplever det som väldigt jobbigt att inte bli prioriterad och stå i centrum.
Meeeen så du vet så var min förra svärmor helt underbar! Kanske är så det funkar? Bra svärmor - Dålig man. Dålig svärmor - Bra man 😂🤷♀️
Eller inkluderad?
Det är nog rätt tråkigt för en mamma om hennes son gifter sig och hans fru inte tycker om en och aldrig bjuder dit en. Man får ändå tänka på att den mamman har tagit hand om den där bebisen sedan födseln och det är nog inte så kul att nästan aldrig få träffa honom igen pga frun han har valt.
Man behöver låta personen få kunna ha en fortsatt relation till sin familj trots att man skapat en ny familj tillsammans. Och hur kan man hata sin mans mamma? Alltså hon är anledningen till att du har din man. Man ska känna sig tacksam och älska sina svärföräldrar som om dom vore ens egna, trots deras brister och detsamma ska dom göra tillbaka annars får ni reda ut era konflikter för det här tramset är inte normalt och ändå händer det. Kan det handla om två kvinnors stora egon? Ditt ego och hans mammas ego.
Om hon har skrivit det där brevet så är hon djupt sårad och känner att du manipulerat hennes son och vänt honom emot henne och så kan hon ju bara känna om du är empatilös mot henne och inte har visat någon som helst respekt eller omtänksamhet. Eller så är hon alkis och då ger jag dig alla rätt. Dina barn kommer också växa upp en dag, hur hade du känt om du blev hatad av deras respektive? Är inte det hemskt?
Du tycker att hon ska tacka dig för att du har fött två barn åt hennes son men du ska inte tacka henne för att hon fick sin son så att du kunde få dina två barn som du har idag?

intressant!
Måste vara skitjobbigt för dig också att leva i en relation där du känner att hans familj inte accepterar dig. Ni har säkert bråkat jättemycket över det här?