2026-07-16, 15:15
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattleKing
GM bodde i Uppsala innan Mora. Kanske inte uppdaterat bostadsort.
Var får du den infon ifrån?
Citera
2026-07-16, 18:15
Medlem
oldandborings avatar
Kvinnan är nu häktad på sannolika skäl misstänkt för försök till mord, alternativt försök till barnadråp. Hon nekar till brott.
Citera
2026-07-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Var får du den infon ifrån?
Historiska adresser på mrkoll

På bilden på facebook finns det en adress på kuverten, den finns däremot inte med bland de historiska adresser. Men en av de taggade personerna har koppling till Mora, det finns också ett kuvert med Läkare utan gränser tryckt på.
Bilderna i profilen har också en del hundar i sig, av jakttyp, något familjen har flera av.
Jag tror det är rätt Ann* som länkats.
Senast redigerad av CattleKing 2026-07-16 kl. 18:59.
Citera
2026-07-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Den där bor ju i Uppsala

GM bor tillsammans med en Magnus Sune Falk.
Tillsammans har de flertalet hundar på adressen.

https://mrkoll.se/person/boende-med-Anna-Schultze/kyqRaQuerAkyqRaQbTAQmcYfrcYfrpuhQcYfrkyqRaQdYQamUx auerA

Hundarna stämmer väl överens med hundarna på hennes bilder på Facebook.

På GM's mrkoll-sida kan du också se att hon tidigare bott i Uppsala.

Om du kollar likes på hennes bilder på Facebook ser du flertalet personer med efternamnet Falk.

Utifrån den begränsade aktiviteten på hennes Facebook är min gissning att hon helt enkelt inte uppdaterat sin folkbokföringsort.
Citera
2026-07-16, 19:47
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Har då! 👍
Ok var rädd att det avlidit.
Citera
2026-07-16, 19:51
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderClara
GM bor tillsammans med en Magnus Sune Falk.
Tillsammans har de flertalet hundar på adressen.

https://mrkoll.se/person/boende-med-Anna-Schultze/kyqRaQuerAkyqRaQbTAQmcYfrcYfrpuhQcYfrkyqRaQdYQamUx auerA

Hundarna stämmer väl överens med hundarna på hennes bilder på Facebook.

På GM's mrkoll-sida kan du också se att hon tidigare bott i Uppsala.

Om du kollar likes på hennes bilder på Facebook ser du flertalet personer med efternamnet Falk.

Utifrån den begränsade aktiviteten på hennes Facebook är min gissning att hon helt enkelt inte uppdaterat sin folkbokföringsort.
Hon finns på Instagram.
Citera
2026-07-16, 19:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldandboring
Kvinnan är nu häktad på sannolika skäl misstänkt för försök till mord, alternativt försök till barnadråp. Hon nekar till brott.
Tur att mannen upptäckte det i tid. Antar jag. Blir intressant Fup.
Citera
2026-07-16, 20:22
Medlem
Valties avatar
Kan bekräfta enligt säkra källor att kvinnan i fråga drabbats av förlossningspsykos. Hon har försökt dränka nyfödda barnet samt även skjutit sambon i benet med hans egna vapen.

En ofattbar tragedi i lilla Mora.
Citera
2026-07-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtie
Kan bekräfta enligt säkra källor att kvinnan i fråga drabbats av förlossningspsykos. Hon har försökt dränka nyfödda barnet samt även skjutit sambon i benet med hans egna vapen.

Kan bekräfta detta. Folk som var på plats säger samma.
Citera
2026-07-16, 20:48
Medlem
Hur gammalt är spädbarnet?
Citera
2026-07-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Vården kan GM glömma för all framtid. Både som läkare, SSK samt USKA. Socialstyrelsen kommer få vetskap om domen när den väl vinner laga kraft och dra in licensen.

Dessutom kommer GM, beroende på straff, i minst 10 år framöver förekomma i belastningsregistret vilket försvårar ytterligare att ens få ett vanligt städjobb. De stora CSN-skulderna efter omfattande läkarstudier ses som en bagatell i jämförelse.

Sen adderar vi den kopiösa ångesten när GM inser att denne försökt ta livet av sitt egna barn och även skjutit sin sambo i benet.

Jag tippar på rättpsykiatrisk vård och då kan vi kallt räkna med minst 10 år för att sedan genomgå en ny utredning. När personen i fråga väl kommer ut så kommer livet bli väldigt tufft oavsett.

Jag lider något oerhört med barnen då jag själv är förälder.

Har någon annan andra åsikter om förmodad dom osv så vill jag gärna höra.

Nejdå. Detta var en klockren förlossningspsykos och därmed kommer hon inte att kunna dömas till annat än tvångsvård. Dessa psykoser brukar kunna vända ganska snabbt och därmed upphör tvångsvården.
Senast redigerad av TalebsBlackSwan 2026-07-16 kl. 20:52.
Citera
2026-07-17, 00:17
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtie

Fast nu hände det inte i Mora, utan i tätorten Våmhus (Mora kommun), som ligger runt 15 km från Mora tätort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in