Citat:
Ursprungligen postat av
FearisaMotion
Dina lösningar var väl ok, men fan, kan man göra livet lite enklare och något bättre för de som har det så svårt, varför inte? Jag skulle tro att fler kommer gynnas av den anpassade badplatsen, att ha åtminstone en badplats inom en viss radie tycker jag är rätt väg att gå.
Nu vet jag inte vilken badplats som är tilltänkt att bli anpassad och vilken skribenten vill ska anpassas. Oavsett kommer det att ta tid och det skulle inte förvåna mig om det landade på tio miljoner. Omklädningsrum med lift, duschbrits, parkerad rullstol och hygienstolar tar mer plats än vad man tror om man dessutom ska kunna röra sig ordentligt när man använder dessa hjälpmedel.
Utöver det har omklädningsrummet troligtvis inte möjlighet att ligga på strandkanten och man måste se över gången mellan omklädningsrum och brygga med lift. Jag tror inte heller skribenten kommer nöja sig med en lift utan vill troligtvis hellre ha en hiss som går ner i vattnet för de som vill bada med sin rullstol.
Vi får heller inte glömma bort bussförbindelser som kör flera gånger i timmen för annars lovar jag att någon kommer att börja gnälla över dålig tillgänglighet för de som inte äger en bil. Sedan se så att det finns en bra parkeringsplats med plats för flera handikapparkeringar.
Jag har säkert glömt något som också behövs göras eller överdrivit på någon punkt. Jag tycker att ska man göra en plats anpassad så ska man göra det ordentligt för alla möjliga funktionshinder. Därav får man se hur många personer som kommer gynnas av denna anpassning för att det ska vara ekonomiskt försvarbart.