Citat:
Ursprungligen postat av
Russinsmurfen
Ok.
Har du lyckats fått nåt jobb? Tar du nåt som helst ansvar där?
Valde du själv att inte skaffa barn eller fanns inget alternativ?
Om nån möjlighet hade funnits, varför avstod du?
Jag är fast anställd. Och har varit i större delen av mitt liv. Är mellan 35-40. Äger min bostad. Har ett motorintresse och ett någorlunda vettigt sparande. Inget utöver det vanliga, men en ekonomisk trygghet.
Jag valde till 100% att inte skaffa barn. Det har aldrig funnits ett intresse för det hos mig. Och kommer aldrig finnas. Nu börjar jag närma mig åldern där det är för sent. Och det gör mig ingenting!
Möjligheter har funnits många gånger. Har haft flera tjejer genom åren, och varit som en bannhund när det gäller preventivmedel. Ratar även tjejer som har barn sedan tidigare. Vill inte vara en plastpappa. Eller ha en familj.
En sak, som jag kan vara ärlig med dock. Det är att om du är i min ålder, och ska hitta ett fruntimmer som inte har barn, så är det extremt svårt. Antingen ligger det psykisk ohälsa bakom, eller något annat. Finns få, väldigt få vettiga normala kvinnor i min ålder som valt samma väg som jag, och inte velat skaffa barn av personliga skäl.
Men lever singel-liv nu. Och kommer nog göra det resten av mitt liv. Jag är färdig med att ränna efter fruntimmer. Så jävla gött är det inte att doppa.
Och kniper det, åker jag över bron till Danmark och pippar. Gratis, eller för pengar.