2026-07-16, 17:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker du jag verkar skämmas?

Ja, absolut.
Citera
2026-07-16, 17:57
Medlem
Citat:
Vilket trams. Det är män som värderar kvinnligt body count. Hade män inte gjort det hade det bara varit en neutral siffra.

Det fetade:

Det är ju exakt det jag syftar på! Att sitta på en dejt eller med vänner/bekanta och prata om sitt bodycount, är ju något osäkra killar gör. Det är liksom inte en kvinnlig egenskap att sitta och hävda sig genom sitt bodycount. Utan en manlig egenskap. Eller "killig" egenskap.
Citera
2026-07-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja, absolut.
Haha.
Citera
2026-07-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du är verkligen ute på djupt vatten här. Vad mer är det som inte är kvinnligt enligt dig? Att jobba? Träna på gym? Köra bil?

Att berätta om sitt bodycount är varken manligt eller kvinnligt. Det är ett könsneutralt beteende.

Att hävda sig genom sitt bodycount är typiskt manligt, eller "killigt", något osäkra killar gör. En tjej/kvinna som sitter på en dejt, med bekanta eller vänner och hävdar sig genom sitt bodycount = inte kvinnlig!

1. Att jobba är könsneutralt.
2. Att köra bil är könsneutralt.
3. Att träna på gym är könsneutralt.
4. Att ligga och njuta av sex är könsneutralt.

5. Att skryta om sitt CV är dock inte kvinnligt.
6. Att hävda sig genom att ha en dyr sportbil och köra den snabbt, är inte kvinnligt.
7. Att fläska på rejält på gymmet och lägga på massiva tyngder och spänna sig med sina muskler är inte kvinnligt.
8. Att sitta och prata om sitt höga bodycount (skryta) för dejt/vänner eller bekanta, är inte kvinnligt.

Och 5, 6, 7 och 8 är det i övrigt inte många män heller som hänger sig åt! Utan snarare killar.
Citera
2026-07-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
4-5
Va? För en vuxen person?

Ska iofs inte säga att jag vet eftersom jag aldrig skulle fråga. Men det känns lågt, om jag hade brytt mig.
Citera
2026-07-16, 18:09
Medlem
Citat:
Haha.

Jag tycker inte du verkar skämmas. Och finns inget att skämmas över heller. Sex är fint.
Citera
2026-07-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det fetade:

Det är ju exakt det jag syftar på! Att sitta på en dejt eller med vänner/bekanta och prata om sitt bodycount, är ju något osäkra killar gör. Det är liksom inte en kvinnlig egenskap att sitta och hävda sig genom sitt bodycount. Utan en manlig egenskap. Eller "killig" egenskap.

Inte konstigt att du får kvinnorna emot dig när du slänger ur dig en massa misogyna påståenden.

Prata om sitt bodycount är varken manligt eller kvinnligt. Och det är inte heller en egenskap. Vissa män gör det, andra män gör det inte. Vissa kvinnor gör det, andra kvinnor gör det inte. Det är bara löjligt att sätta etiketterna "manligt" och "kvinnligt" på saker så som du gör. Trams, som Bimbodeluxe korrekt påpekade för dig.
Citera
2026-07-16, 18:14
Avslutad
Citat:
Bisexuell kallas det för. Och är inte så udda, faktiskt. Även om det är vanligare med heterosexualitet.
Det i sig är inte udda, men du är ju vad jag förstår gift med barn så ja det är lite udda att böga runt då. Du verkar inte förstå sociala koder riktigt.
Citera
2026-07-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Strafflängden vad gäller att ha sex med någon under åldern vad gäller byxmyndigjet. Har för mig att de kikade på antalet aborter på 14-16 åriga tjejer. Det minskade antalet aborter.

Vetenskap funkar inte så. En ser inte på en faktor och säger att det inte ger effekt.

En ser på de faktorer som är relevanta för att.se vilken effekt en lag får.

Likheten är att striktare lagstiftning påverkar det sexuella beteendet.

Ungefär som med samtyckeslagen så minskar liggandet. Fast i sverige så verkar det vara män som inte vill ta sexuella risker som slutar ligga. Vilket ger en negativ effekt.

Vet du vad du skriver?
Citera
2026-07-16, 18:27
Medlem
Citat:
Att hävda sig genom sitt bodycount är typiskt manligt, eller "killigt", något osäkra killar gör. En tjej/kvinna som sitter på en dejt, med bekanta eller vänner och hävdar sig genom sitt bodycount = inte kvinnlig!

1. Att jobba är könsneutralt.
2. Att köra bil är könsneutralt.
3. Att träna på gym är könsneutralt.
4. Att ligga och njuta av sex är könsneutralt.

5. Att skryta om sitt CV är dock inte kvinnligt.
6. Att hävda sig genom att ha en dyr sportbil och köra den snabbt, är inte kvinnligt.
7. Att fläska på rejält på gymmet och lägga på massiva tyngder och spänna sig med sina muskler är inte kvinnligt.
8. Att sitta och prata om sitt höga bodycount (skryta) för dejt/vänner eller bekanta, är inte kvinnligt.

Och 5, 6, 7 och 8 är det i övrigt inte många män heller som hänger sig åt! Utan snarare killar.

Ojojoj. Var är genuspedagog Merapi när man behöver henne? Herregud vilken dynga du slänger ur dig. Och du lyckas med konststycket att vara extremt sexistisk mot både män och kvinnor med detta inlägg.

Du hävdar att det inte är kvinnligt att lyfta tungt på gymmet och flexa sina muskler. Prova att gå in på någon kvinnlig fitnessinfluencers kommentarsfält och släng ur dig det påståendet så kommer du få veta att du lever

Samma sak med att köra sportbil snabbt. Varför skulle inte kvinnor kunna göra det?

Sen när du målar upp dessa beteenden 5-8 som negativa/dåliga beteenden och klistrar etiketten "manligt" på dem är det ju ren och skär misandri du ägnar dig åt.

Att berätta sitt bodycount är inte nödvändigtvis detsamma som att "skryta", för övrigt. Det kan väl göras i flera olika typer av kontexter.

Nej du. Stenåldern ringde och ville ha tillbaka sina könsroller.
Citera
2026-07-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Nej det är det inte oavsett vad du tror och hur mycket du än hatar kvinnor.

Det är jätteovanligt att tjejer ligger med 20-40 stycken innan 20 års åldern. Det finns sannolikt ett fåtal som gör det men vanligt är det inte.

Och det skulle vara kul med lite statistik, sålänge den inte kommer från bro-university
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-16 kl. 18:33.
Citera
2026-07-16, 18:36
Medlem
Citat:
Jag tycker inte du verkar skämmas. Och finns inget att skämmas över heller. Sex är fint.
Samt gratis, miljövänligt och alla inblandade blir glada!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in