2026-07-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är väl nån ducklipstjej som lånat sin pojkväns muskelhund som hon inte kunde hantera helt enkelt.
Borde dömas som grov misshandel el liknande.

Hur vet du det ? Så många som spekulerar och ventilerar här så…va du också på plats som ett fabricerat vittne ?
Citera
2026-07-16, 10:39
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är väl nån ducklipstjej som lånat sin pojkväns muskelhund som hon inte kunde hantera helt enkelt.
Borde dömas som grov misshandel el liknande.
Tror du är rätt nära sanningen här. Har joggat mycket i just Hagaparken och 95% av hundägarna sköter sig bra, men så finns de där andra fem procenten... som låter hunden springa lös, eller som inte klarar av att hantera den stora hund de har med sig. Och ja, hundar ska vara kopplade i Hagaparken året runt!
Citera
2026-07-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Statistiken på vad?

Antalet sjukvård för hundbett? För där leder
Blandras samt tätt följd av golden retriever däremot de som mest beskrivs i hundattacker ute handlar ofta om större hundar som amerikansk bulldog/bully xl eller cane Corso m.m

Så beror på vilken statistik det handlar om

Visst, men läser man statistiken klarnar bilden än mer. Golden ligger i topp för att det är den vanligaste hundrasen. Bryter man ner det på % av antalet hundar leder kamphundar stort. Dessutom blir skadorna mycket värre med kamphundar.
Citera
2026-07-16, 11:44
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Så kan det gå. Kanske dags att hålla koll på ungen. Förmodligen sett hunden lös och sprang fram i mot den med händerna i luften skrikandes ''klappa''.

Skämtar du eller är du helt dum i huvudet bara?
Citera
2026-07-16, 11:50
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Skämtar du eller är du helt dum i huvudet bara?

Why not both?
Citera
2026-07-16, 12:06
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Tror du är rätt nära sanningen här. Har joggat mycket i just Hagaparken och 95% av hundägarna sköter sig bra, men så finns de där andra fem procenten... som låter hunden springa lös, eller som inte klarar av att hantera den stora hund de har med sig. Och ja, hundar ska vara kopplade i Hagaparken året runt!
Hunden VAR ju kopplad,
men,slet sig.
Citera
2026-07-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Jag gissar att 100% av de fem procenten kör med ursäkten att ”hunden slet sig”.

Det visar ju dock på två fel:
1-Du kan inte hantera din hund själv och
2-din hund saknad helt disciplin, inte bara genom att slita sig/rymma från dig utan oxå genom att attackera andra människor.
Citera
2026-07-16, 12:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Hunden VAR ju kopplad,
men,slet sig.
Jo, jag vet, men jag skrev ju också att en del har hundar med sig som de inte klarar av att hantera...
Citera
2026-07-16, 12:10
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Hunden VAR ju kopplad,
men,slet sig.
Hur slet den sig? Höll inte ägaren ordentligt i kopplet? Isåfall skall ägaren dömas och hunden måste avlivas omedelbums.
Citera
2026-07-16, 12:22
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Why not both?

Kanske troligast ja.
Citera
2026-07-16, 12:36
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Hur slet den sig? Höll inte ägaren ordentligt i kopplet? Isåfall skall ägaren dömas och hunden måste avlivas omedelbums.
Inte 17 vet jag det!!!!
Det jag kan tänka mig är att barnet i fråga
retade hunden som blev arg???

Det ska ju vara tvärtom!
Ägaren ska avlivas och hunden ska få hjälp!!!
Citera
2026-07-16, 12:43
Medlem
Citat:
Hunden VAR ju kopplad,
men,slet sig.
Varför slet den sig?

Hur gammal var barnet? Hur kommer det sig att hunden bet barnet? Var barnet helt oskyldigt dvs hunden attackerade barnet trots att barnet inte hade gjort nåt för att reta hunden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in