2026-07-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Tack!!
Äntligen en som kan medge det uppenbara.
Bra gjort!!
(De andra borde skämmas)

Visst förstår man att detta kan vara, eller troligen är, två inlägg i en större diskussion.
Men detta framgår ju inte av PM-konversationen med moderatorn.
Denne skriver ju:

Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar...

Dessa 'upprepade inlägg'(?) kan ju vi som läser TS inte se.
Vi kan ju bara se de två inläggen som varnats.

Du som moderator kan väl troligen(?) se betydligt mer av dessa 'upprepade' inlägg.

Detta gör ju tråden här i K&K ganska meningslös om varningen är en del av något större som inte syns i TS.

Det känns ibland konstigt om man 'samlar ihop' till en varning.
Man vet inte om att så är fallet och så till sist blir man varnad för vad man tycker är en skitsak.
-:"Denna har du samlat ihop till..." känns då som galet.

/VV
Det är bara att gå till respektive profil och sedan "Hitta inlägg av X".
2026-07-16, 00:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Det är bara att gå till respektive profil och sedan "Hitta inlägg av X".
Det handlar snarare om varför mod har tolkat beteendet som regelbrott.
2026-07-16, 09:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ingen åsikt om topic, inget argument. Bara att den andre är pinsam och snackar skit, översatt till ren svenska. Vad kan nån svara på det mer än ge tillbaka samma. Och så är det igång - "Din mamma!", "Nej, DIN mamma!".

"Handlar om den andre användaren" är en delmängd av "intern uppgörelse". Men alla/de flesta interna uppgörelser är ointressanta för alla utom möjligen för dom som vill börja bråka och tjafsa.

Jag tycker mods bör försöka stoppa sånt. Med raderingar eller varningar, beror på.

Precis så.

Det är definitivt ingen som behöver skämmas här, däremot kan man konstatera att det jagas semantik.

"Om användaren", "till användaren", "hur användaren skriver" osv. är sak samma, det är och förblir off topic.
2026-07-16, 09:29
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Precis så.

Det är definitivt ingen som behöver skämmas här, däremot kan man konstatera att det jagas semantik.

"Om användaren", "till användaren", "hur användaren skriver" osv. är sak samma, det är och förblir off topic.
Kanske, men vad jag ser skrivet i TS går långt under ribban av vad som tillåts skrivas av väldigt många andra i trådar mod modererar.

Därför vill jag gärna höra deras version, det låter som måttet vart rågat här i meddelandet till TS.
2026-07-16, 09:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Kanske, men vad jag ser skrivet i TS går långt under ribban av vad som tillåts skrivas av väldigt många andra i trådar mod modererar.

Därför vill jag gärna höra deras version, det låter som måttet vart rågat här i meddelandet till TS.

Ja, det framgår ju tydligt att det rör sig om fler inlägg än de två som redovisas.

"Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar är både trams och OT, därav varningen för 0.03."

Två inlägg är inte "upprepade" inlägg.
2026-07-16, 09:39
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ja, det framgår ju tydligt att det rör sig om fler inlägg än de två som redovisas.

"Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar är både trams och OT, därav varningen för 0.03."

Ja, så jag skulle vilja se lite mer än just "Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar är både trams och OT, därav varningen för 0.03."

Men det låter ju som att det inte handlar specifikt om just de två inläggen i TS
2026-07-16, 12:43
Avstängd
Citat:
Precis så.

Och hur tänker du dig att en diskussion ska gå till om deltagarna inte får diskutera det motparten skriver?
2026-07-16, 12:46
Avstängd
Citat:

"Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar [inte håller med om det andra användare skriver] är både trams och OT, därav varningen för 0.03."

Du fattar fortfarande inte implikationerna för varje diskussionsforum värt namnet?
2026-07-16, 13:34
Medlem
Jag sökte i tråden och det verkar vara runt 2 veckor mellan de raderade inläggen och tidigare inlägg från 1:a juli och längre tillbaka i tiden.

Tjafset verkar handla om en video är fejkad och jag ser ungefär lika mycket upprepningar från motdebattörerna.
2026-07-16, 14:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag sökte i tråden och det verkar vara runt 2 veckor mellan de raderade inläggen och tidigare inlägg från 1:a juli och längre tillbaka i tiden.

Tjafset verkar handla om en video är fejkad och jag ser ungefär lika mycket upprepningar från motdebattörerna.

Du ser ju inte vad som är raderat och/eller vad som eventuellt är varnat för.
2026-07-16, 14:12
Medlem
Citat:
Inläggen syns när någon har citerat dem.
2026-07-16, 15:13
Avstängd
Citat:
Du menar således att raderingen av de två inläggen samt min varning motiverades med något jag skrivit någon annanstans, oklart var eller vad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in