2026-07-17, 15:05
Avstängd
Hade vi någon förklaring från moderator till hur denne 'tänkte' när hen raderade mina två inlägg och dessutom gav mig en varning?

För att jag diskuterade med motparten om betydelsen av det han hen skrev i korresponderande inlägg? Och om hur en diskussion i någon av forumets trådar i så fall ska kunna föras om det här är ett regelbrott?

Att samtliga diskussioner måste föras av användare som, håller med varandra i precis allt som 'diskuteras'?

Och om ingen förklaring, varför då?

Vänligen
o.
2026-07-17, 15:40
Medlem
Zeimines avatar
De kanske håller på att diskutera och en förklaring kommer. Du får lära dig vänta och inte gråta som en femåring som tappat sin glass
2026-07-17, 17:28
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, det framgår ju tydligt att det rör sig om fler inlägg än de två som redovisas.

"Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar är både trams och OT, därav varningen för 0.03."

Två inlägg är inte "upprepade" inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Ja, så jag skulle vilja se lite mer än just "Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar är både trams och OT, därav varningen för 0.03."

Men det låter ju som att det inte handlar specifikt om just de två inläggen i TS

Jag tittade på Onoponos raderade inlägg. I den aktuella tråden är det en hel drös inlägg som vid en snabb blick är helt OT som raderats utan varning. Jag gick tillbaka till den 15:e och där var 15 raderade inlägg på den tiden. Alla helt uppenbart OT, de flesta av de handlade om motdebattören och inte om topic.
Senast redigerad av Maviel 2026-07-17 kl. 17:31.
2026-07-17, 17:46
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag tittade på Onoponos raderade inlägg. I den aktuella tråden är det en hel drös inlägg som vid en snabb blick är helt OT som raderats utan varning. Jag gick tillbaka till den 15:e och där var 15 raderade inlägg på den tiden. Alla helt uppenbart OT, de flesta av de handlade om motdebattören och inte om topic.
Det låter då som snarare att det var just droppen som fick bägaren att rinna över än själva inläggen då.

TS sköt sig själv i foten med ett annat KoK TS som korgades.
2026-07-17, 19:28
Medlem
Citat:
Vilken månad? Om du menar 15:e juli så kan inte dessa inlägg ha påverkat beslutet om en varning.
2026-07-17, 19:50
Avstängd
Citat:
Om det nu stämmer, varför varnades jag i så fall inte för något av dem. Varför varnades jag istället för inlägg som bevisligen inte är OT eller handlar om "den andre användaren"?

Har jag missat någon esoterisk logik här?

Och varför svarar inte den moderator som faktist gjorde interventionen?
2026-07-17, 19:53
Avstängd
Citat:
Det låter då som snarare att det var just droppen som fick bägaren att rinna över än själva inläggen då.
Om det nu stämmer, ja. Men att "droppen" inte innehåller något regelbrott.

Citat:
TS sköt sig själv i foten med ett annat KoK TS som korgades.
Oklart vad du menar här.
2026-07-17, 19:55
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om det nu stämmer, ja. Men att "droppen" inte innehåller något regelbrott.

Oklart vad du menar här.
(FB) En fråga till redaktionen.

den här tråden.
2026-07-17, 20:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Vilken månad? Om du menar 15:e juli så kan inte dessa inlägg ha påverkat beslutet om en varning.

Nej, jag missade ju att klagomålet gäller ett äldre inlägg. Det finns troligen flera inlägg raderade innan den varningen. Jag bläddrade i nutid, och där är en hög andel raderade inlägg av dessa i den aktuella tråden.
2026-07-18, 17:38
Avstängd
Citat:
Nej, jag missade ju att klagomålet gäller ett äldre inlägg. Det finns troligen flera inlägg raderade innan den varningen. Jag bläddrade i nutid, och där är en hög andel raderade inlägg av dessa i den aktuella tråden.
Du menar således att de två inläggen i fråga raderades och att jag varnades för på grund av helt andra inlägg som jag tidigare har postat?

Allvar?
2026-07-18, 17:39
Avstängd
Citat:
(FB) En fråga till redaktionen.

den här tråden.
Sorry, men jag förstår fortfarande inte vad du menar?
2026-07-18, 17:41
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du menar således att de två inläggen i fråga raderades och att jag varnades för på grund av helt andra inlägg som jag tidigare har postat?

Allvar?

Skämtar du med mig nu? Så här skriver moderatorn till dig när du ifrågasätter varningen. Ur din egen trådstart:

Citat:
Hej,

Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar som du önskar är både trams och OT, därav varningen för 0.03.

Om du vill diskutera varningen ytterligare kan du starta en tråd i Klagomål och kritik.

mvh fb /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in