2026-07-14, 06:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag konstaterar att användarens 'argument' för att avsluta diskussionen är ett ohederligt sätt att låta påskina att det beror på att jag diskuterar felaktigt, när det istället beror på att denne har fel i sak, men saknar hedern att erkänna det.

Får jag inte skriva det?

Hade du skrivit så från första början hade du antagligen vatit home free men nu drog du istället iväg en tattig onliner mer om användaren än om ämnet. Även om du egentligen menade samma sak så framgår det inte.

Bevisligen kan du ju skriva bättre och mer förklarande inlägg så gör det direkt i trådarna istället så slipper du komma i efterhand och göra det i klagotrådar istället.
2026-07-14, 07:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det diskuterar på vilket sätt användaren skriver inlägget, inte inlägget.

Men skriv det då!!
Skriv inte att TS pekar på användaren.

Zeimine skrev: du diskuterar användaren. och du höll med.

Då dribblar man med sanningen, för man kan tydligt se att så inte var fallet.
Om det finns andra saker i inläggen som varnades är en sak, men det var inte det ni skrev.

/VV
2026-07-14, 07:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Men skriv det då!!
Skriv inte att TS pekar på användaren.

Det är samma sak.
2026-07-14, 07:55
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är samma sak.

Nej, sannerligen inte.
Att du skriver att A = B är riktigt illa.
Det du (ni) skrev tidigare var att TS siktade på användaren.
Detta är en lögn!

Du ger upp igen eftersom du igen saknar goda argument och stöd i den tillgängliga bevisningen.
Jo, jag förstod att det var vad du patetiskt försökte påskina.

Saknar argument.
Försöker påskina.

Det är inte att diskutera användaren. Det är att lyfta fram användarens inlägg eller resonemang i detsamma.
Att du försöker få det till att TS skriver om sin motdebattör är lögnaktigt och falskt.

du diskuterar användaren.

Nej, det gör inte TS.
Det är du/ni som påstår att TS gör det.

Inläggen jag citerade här ovan har med motdebattörens inlägg att göra.
Inte om personen i sig.
Det är inte alls samma sak.

/VV
2026-07-14, 19:45
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, inte alls 'exakt så'.
Exakt INTE så.

Det som påstods av Zeimine var 'du diskuterar användaren'.
Detta håller du med om.

Det är fel!!!

"Jo, jag förstod att det var vad du patetiskt försökte påskina."

Detta diskuterar INTE användaren. Det siktar på dennes inlägg!!
Punkt!!

Att det kanske är kass och för diskussionen åt fel håll må vara, men sitt inte och hitta på saker som är osanna.

/VV
Du är korrekt här.

Det användaren säger med inlägget är att det inte ges något konkret svar på tal.
2026-07-14, 20:49
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Du är korrekt här.

Det användaren säger med inlägget är att det inte ges något konkret svar på tal.

Tack!!
Du fattar detta och att det inte var ett personangrepp från TS på motdebattören.
Pinsamt dåligt av några av de övriga skribenterna i tråden.
Undrar om de ens fortfarande fattar hur illa de skötte sina inlägg.

Vore spännande om moderatorn i fråga kom in och försvarade sitt beslut.
Det kan ju naturligtvis finns andra skäl än de två citerade inläggen som vi inte fått se som inverkat.
Svårt att veta enbart mha TS.

/VV
2026-07-14, 20:58
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Tack!!
Du fattar detta och att det inte var ett personangrepp från TS på motdebattören.
Pinsamt dåligt av några av de övriga skribenterna i tråden.
Undrar om de ens fortfarande fattar hur illa de skötte sina inlägg.

Vore spännande om moderatorn i fråga kom in och försvarade sitt beslut.
Det kan ju naturligtvis finns andra skäl än de två citerade inläggen som vi inte fått se som inverkat.
Svårt att veta enbart mha TS.

/VV
Jag har själv utsatts för klart grövre personattacker än dessa som får stå ostraffat kvar. Nu verkar det antyder mod i TS att det inte bara just gäller dessa två inlägg. Så vi får vänta ut och höra deras version.
Senast redigerad av Ajogen 2026-07-14 kl. 21:14.
2026-07-15, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Jag har själv utsatts för klart grövre personattacker än dessa som får stå ostraffat kvar.
Varav ett antal är anmälda av mig till moderator. Mer om det framöver.

Med det sagt, mina två av moderator citerade inlägg innehåller NOLL personangrepp. De innehåller enbart kritik av vad användaren skriver, inget annat.

Citat:
Nu verkar det antyder mod i TS att det inte bara just gäller dessa två inlägg.
Oklart, ja.

Citat:
Så vi får vänta ut och höra deras version.
Ja, jag utgår ifrån att så kommer ske asap.

Varför annars en tråd tillägnad klagomål på moderatorers interventioner?
2026-07-15, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Varav ett antal är anmälda av mig till moderator. Mer om det framöver.

Med det sagt, mina två av moderator citerade inlägg innehåller NOLL personangrepp. De innehåller enbart kritik av vad användaren skriver, inget annat.

Oklart, ja.

Ja, jag utgår ifrån att så kommer ske asap.

Varför annars en tråd tillägnad klagomål på moderatorers interventioner?
Hade vi något svar från ansvarig moderator här?
2026-07-15, 19:52
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Det fetade. Det finns INGENTING som handlar om den andre användaren.
INGENTING!!!

Så kommer det in tre personer varav en moderator som inte begriper sig på vårt vackra språk.

GreffueAnthonius: Hur kan du med gott samvete påstå att inläggen handlar om den andre användaren?

Läs denna mening igen, tack! " Jo, jag förstod att det var vad du patetiskt försökte påskina."

En gång till. Gärna högt för dig själv.
Det finns INGENTING om den andre användaren här.
Det finns ett påstående av TS som säger att denne förstår vad motparten försöker påskina.

Att inlägget som sådant kanske är kass och varningsvärt är en sak.
Men skriv det då.
Skriv inte att det handlar om motparten, för det gör det inte.
Ditt inlägg är fel!!! Skärpning ombedes!!

/VV
Jag får ge dig rätt att det inte direkt handlar om den andre användaren, men det är helt internt riktat till den andre användaren. Ingen åsikt om topic, inget argument. Bara att den andre är pinsam och snackar skit, översatt till ren svenska. Vad kan nån svara på det mer än ge tillbaka samma. Och så är det igång - "Din mamma!", "Nej, DIN mamma!".

"Handlar om den andre användaren" är en delmängd av "intern uppgörelse". Men alla/de flesta interna uppgörelser är ointressanta för alla utom möjligen för dom som vill börja bråka och tjafsa.

Jag tycker mods bör försöka stoppa sånt. Med raderingar eller varningar, beror på.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-07-15 kl. 20:03.
2026-07-15, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag får ge dig rätt att det inte direkt handlar om den andre användaren,
Ser man på.

Citat:
men det är helt internt riktat till den andre användaren. Ingen åsikt om topic, inget argument. Bara att den andre är pinsam och snackar skit, översatt till ren svenska. Vad kan nån svara på det mer än ge tillbaka samma. Och så är det igång - "Din mamma!", "Nej, DIN mamma!".
Om du läser diskussionen i sin helhet så ser du att det ingalunda är fallet.
1. Fanten hävdar något som varandes sant.

2. Jag hävdar då motsatsen SAMT bevisar varför jag har rätt.

3. Diskussionen går fram och tillbaka utan att Fanten presenterar några bevis för att det i stället är hen som har rätt.

4. Fanten säger att hen avslutar diskussionen för att jag diskuterar på ett felaktigt sätt men utan att förklara hur detta felaktiga sätt i så fall specifikt tar sig uttryck.

5. Jag konstaterar därmed att hen istället avslutar diskussionen för att hen inte har ryggrad nog att erkänna att hen har fel i sak och därför låter påskina att skälet är sagda påhittade skäl.
Klara och tydliga argument i en diskussion som var och en som är intresserad kunde följa och själva bedöma värdet av.

Dvs, innan mina avslutande inlägg regelvidrigt raderades (och att jag därpå dessutom fick en lika regelvidrig varning).

Citat:
"Handlar om den andre användaren" är en delmängd av "intern uppgörelse". Men alla/de flesta interna uppgörelser är ointressanta för alla utom möjligen för dom som vill börja bråka och tjafsa.

Jag tycker mods bör försöka stoppa sånt. Med raderingar eller varningar, beror på.
Se ovan.

Mvh
o.
2026-07-15, 23:03
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag får ge dig rätt att det inte direkt handlar om den andre användaren,
Tack!!
Äntligen en som kan medge det uppenbara.
Bra gjort!!
(De andra borde skämmas)

Citat:
men det är helt internt riktat till den andre användaren. Ingen åsikt om topic, inget argument. Bara att den andre är pinsam och snackar skit, översatt till ren svenska. Vad kan nån svara på det mer än ge tillbaka samma. Och så är det igång - "Din mamma!", "Nej, DIN mamma!".

Visst förstår man att detta kan vara, eller troligen är, två inlägg i en större diskussion.
Men detta framgår ju inte av PM-konversationen med moderatorn.
Denne skriver ju:

Dina upprepade inlägg om att andra användare inte diskuterar och svarar...

Dessa 'upprepade inlägg'(?) kan ju vi som läser TS inte se.
Vi kan ju bara se de två inläggen som varnats.

Du som moderator kan väl troligen(?) se betydligt mer av dessa 'upprepade' inlägg.

Detta gör ju tråden här i K&K ganska meningslös om varningen är en del av något större som inte syns i TS.

Det känns ibland konstigt om man 'samlar ihop' till en varning.
Man vet inte om att så är fallet och så till sist blir man varnad för vad man tycker är en skitsak.
-:"Denna har du samlat ihop till..." känns då som galet.

/VV

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in