2026-07-12, 17:54
Medlem
Vet inte vilket parti jag ska rösta på. Jag gillar många av Restore Britains idéer. Vilket svenskt parti är närmast dem i invandringspolitik? Är AfS rätt parti för mig om jag ogillar Ryssland, Israel, kommunism, Kina, Islam, och eliten i Sverige/USA,etc?
Citera
2026-07-12, 18:09
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Vet inte vilket parti jag ska rösta på. Jag gillar många av Restore Britains idéer. Vilket svenskt parti är närmast dem i invandringspolitik? Är AfS rätt parti för mig om jag ogillar Ryssland, Israel, kommunism, Kina, Islam, och eliten i Sverige/USA,etc?

Nä, SD passar bättre om du ogillar Ryssland, Kina och islam.
Citera
2026-07-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nä, SD passar bättre om du ogillar Ryssland, Kina och islam.
Okej, kan du eller någon skicka en länk eller något som stöder att AfS supportar Ryssland, Kina och Islam? Vill bara vara säker på att det stämmer. SD litar jag inte på, det verkar som att de inte alls vill avsluta massinvandringen och folkutbytet, och ogillar deras vänskap med Israel.
Citera
2026-07-12, 18:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Okej, kan du eller någon skicka en länk eller något som stöder att AfS supportar Ryssland, Kina och Islam? Vill bara vara säker på att det stämmer. SD litar jag inte på, det verkar som att de inte alls vill avsluta massinvandringen och folkutbytet, och ogillar deras vänskap med Israel.

Denice, Charlie, Tobbe, Jomshof m.fl återvandringspillrar, så du kan rösta på SD.

Här är förresten ett klipp där Kasselstrand sitter och myser med en svensk muslimsk konvertit:

(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2026-07-12, 20:38
Medlem
Citat:
Denice, Charlie, Tobbe, Jomshof m.fl återvandringspillrar, så du kan rösta på SD.

Här är förresten ett klipp där Kasselstrand sitter och myser med en svensk muslimsk konvertit:

Ja det är konstigt att han umgås med en muslim, jag kan bara hoppas att han gjorde det som en kompromiss i brist på andra intervjuare. Finns det inte något normalt parti i Sverige?

Okej men SD är ju inte eniga i så fall. Har de gjort allt de kan för att stoppa folkutbytet de senaste 4 åren? Finns det någon som tror det?
Citera
2026-07-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ja det är konstigt att han umgås med en muslim, jag kan bara hoppas att han gjorde det som en kompromiss i brist på andra intervjuare. Finns det inte något normalt parti i Sverige?

Okej men SD är ju inte eniga i så fall. Har de gjort allt de kan för att stoppa folkutbytet de senaste 4 åren? Finns det någon som tror det?

Ja, det har de.
Citera
2026-07-12, 21:43
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja, det har de.

Ca 90 000 uppehållstillstånd beviljades förra året. Folkutbytet pågår fortfarande och SD gör alldeles för lite för att stoppa det. Deras politiker åker på bjudresor till Israel och jagar ”antisemitism” i Sverige, istället för att skicka hem invandrare.
Citera
2026-07-12, 22:05
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Kasselstrand i en trevlig intervju hos Svenska Morgonbladet:

https://youtu.be/ZTPaKwsg-Y0?si=jtuydaLB4mSLeX-R
En väldigt intressant intervju. Anna Johansson ställer bra frågor och Gustav Kasselstrand är som vanligt helt fantastisk.

Gustav Kasselstrand pratar om den här intervjun i sin senaste film:

https://www.youtube.com/watch?v=gFqthwqbKuo
Citera
2026-07-12, 22:16
Medlem
Citat:

Och? Är man öppensinnad kan man sitta och "mysa" med vem som helst ditt skåp. Betyder ingenting.

SD värderar judisk överlevnad mer än svensk, det borde vara svar nog på frågan. SD är skit och förrädare.
Citera
2026-07-12, 22:38
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Svar ja. Jag gillar också Restore Britain och ser många likheter mellan partierna.
Citera
2026-07-12, 23:38
Medlem
Lumbagos avatar
Kasselstrand i ett intressant samtal hos Lutheranen:
Citat:
Gustav Kasselstrand som aldrig förr
Vi pratar med Gustav Kasselstrand, partiledare för Alternativ för Sverige, i ett långt och personligt samtal om hans tro och vägen till Jesus. Vi diskuterar varför han ser lutherdomen som vital för Sverige, relationen mellan kyrka och politik, vad som egentligen ligger till grund för ett samhälle och varför det för många verkar vara så svårt att ens samtala med honom utan att starka reaktioner uppstår.

Samtalet går också in på Svenska kyrkan, dess problem och frågan om man bör stanna kvar eller lämna. Dessutom blir det kortare men skarpa diskussioner om abort, utrikespolitik och Sveriges relationer till andra länder.

Självklart kommer vi även in på islam, återvandring och Gustavs oväntade uppmärksamhet bland många muslimer på sociala medier. Samtidigt kommer nog en del av er lyssnare att bli förvånade över att det finns frågor där ni kanske håller med Gustav mer än oss – och andra där vi skiljer oss åt.

Ett öppet, ärligt och stundtals utmanande samtal där ni får höra Gustav på ett sätt som många sannolikt aldrig har gjort tidigare.
https://youtu.be/isTZjMYEIDg?si=oPy3I_ZX3WZ6b8tj
Citera
2026-07-12, 23:44
Medlem
halvarvinkels avatar
Du kan ta en titt på vad AFS säljer för klistermärken här och fråga dig om de gillar islam?
butik.alternativforsverige.se/klistermaerke-mix-med-klistermaerken

Postaren JohanSverkersson är antagligen en SD-boomer som snackar skit, precis som övriga SD gör. De har sålt alla sina principer och för att behålla sina röster måste de fara med osanning.

AFS vill ha ett svenskt Sverige. Idag är det som kryptonit för SD.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in