Igår, 00:29
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Har inte Kasselstrand numera mest en framtoning av en sliskig krämare som istället för "bättre begagnade" bilar försöker ta sig över riksdagsspärren och där hoppas kunna tjäna storkovan medelst låg närvaro, investeringar och snart kanske även ett pump-and-dump KasselCoin?

Billig kostym och en massa Trump-inspirerad populism. Två tydliga varningssignaler.
Citera
Igår, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Du kan ta en titt på vad AFS säljer för klistermärken här och fråga dig om de gillar islam?
butik.alternativforsverige.se/klistermaerke-mix-med-klistermaerken

Postaren JohanSverkersson är antagligen en SD-boomer som snackar skit, precis som övriga SD gör. De har sålt alla sina principer och för att behålla sina röster måste de fara med osanning.

AFS vill ha ett svenskt Sverige. Idag är det som kryptonit för SD.
Ja du har nog rätt, men tänk om AfS gör som SD och säljer sina principer? Hur vet vi att politiken inte bara är en karriärgrej för AfS som personen nedan skriver? Finns det passion, integritet, medkänsla, med mer i AfS?
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Har inte Kasselstrand numera mest en framtoning av en sliskig krämare som istället för "bättre begagnade" bilar försöker ta sig över riksdagsspärren och där hoppas kunna tjäna storkovan medelst låg närvaro, investeringar och snart kanske även ett pump-and-dump KasselCoin?

Billig kostym och en massa Trump-inspirerad populism. Två tydliga varningssignaler.
Får du den känslan? Vilket parti tycker du man ska rösta på då? Vad säger din intuition?
Citera
Igår, 06:09
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Kasselstrand i ett intressant samtal hos Lutheranen:

https://youtu.be/isTZjMYEIDg?si=oPy3I_ZX3WZ6b8tj
Intressant! Lutheranen är en podcast som jag inte kände till sedan tidigare. Jag ska lyssna på det här samtalet senare idag.

Ny film av Gustav Kasselstrand där han pratar om den hemska dödsmisshandeln av Christian Zedig:

https://www.youtube.com/watch?v=BCvRZ6MAzQE
Citera
Igår, 06:40
Medlem
Offerviljas avatar
Idag är det bara två månader kvar till valet. Den 9 maj skrev jag ett inlägg här på Flashback där jag gissade att Alternativ för Sverige i riksdagsvalet kommer att få 1,22 procent, men partiet känns just nu så jävla hett att jag tror att det kan gå ännu bättre. Min nya gissning är att Alternativ för Sverige kommer att få 1,37 procent. Hur tror ni andra att det kommer att gå för dem?
Citera
Igår, 07:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Min nya gissning är att Alternativ för Sverige kommer att få 1,37 procent. Hur tror ni andra att det kommer att gå för dem?
Många tidigare SD-väljare jag talat med uppger att de kommer överge partiet. Många vill ha ett folkhem och överväger de rödgröna, men en betydande andel nämner Alternativ för Sverige (AfS). Jag tror AfS kommer nå över 4% spärren och komma in i riksdagen.
Senast redigerad av Larus470 Igår kl. 07:27.
Citera
Igår, 07:56
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore

Känns lite så.
Och de som stödjer AFS tror att Kasselstrand helt enkelt ska vandra in i riksdagen och slänga upp sin stora pung på talarstolen och skrika återvandring och alla riksdagsledamöter i rummet helt underkastar sig honom.
Partiet existerar knappt ens på gräsrotsnivå. De lägger inga som helst investeringar på att bygga upp en bas i kommun eller län. Partiet blir därför endast ett Kasselstrand-projekt inför varje val, som mer eller mindre upphör att existera om Kasselstrand tar ledigt.
Anledningen bakom detta är självklart: AfS är medvetna om att på pappret så har de egentligen ingenting att erbjuda då skillnaden mellan dem och SD är hårfin (nåja, deras EU politik är unikt men detta är inget EU val). De blir endast en onödig opposition till SD som endast splittrar den nationella väljarbasen. Det är egentligen bara retoriken som skiljer dem åt vilket får dess anhängare att komma i byxan, vilket leder mig tillbaka till min första mening i detta inlägg.
Citera
Igår, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Ca 90 000 uppehållstillstånd beviljades förra året. Folkutbytet pågår fortfarande och SD gör alldeles för lite för att stoppa det. Deras politiker åker på bjudresor till Israel och jagar ”antisemitism” i Sverige, istället för att skicka hem invandrare.

Det är diverse myndigheter som skickar hem folk. Inte enskilda riksdagspolitiker som går ut och letar efter folk.
Citera
Igår, 10:13
Medlem
Twitterturkens avatar
Tråkigt att Kasselstrand verkar spendera all vaken tid med att kriga om Iran/Israel på Twitter istället för att fokusera på Sverige.
Han behöver nog en digital detox i några månader för att bryta sitt skärmberoende.
Citera
Igår, 10:23
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är diverse myndigheter som skickar hem folk. Inte enskilda riksdagspolitiker som går ut och letar efter folk.

Sverige behöver bland annat totalstopp av invandring, lämna EU (delvis pga den obligatoriska asyl- och migrationspakten) och storskalig återvandring. Allt detta får man med AFS.

Hur går det för SD? 90 000 beviljade uppehållstillstånd 2025. Inga planer på att lämna EU eller ens belysa problemet med asyl- och migrationspakten som är bindande för alla EU-länder. Ingen storskalig återvandring. Man lägger på sin höjd några miljoner på frivillig återvandring till Afghanistan som absolut ingen nappar på. Kontrollerad opposition för lättlurade människor.
Citera
Igår, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Sverige behöver bland annat totalstopp av invandring, lämna EU (delvis pga den obligatoriska asyl- och migrationspakten) och storskalig återvandring. Allt detta får man med AFS.

Hur går det för SD? 90 000 beviljade uppehållstillstånd 2025. Inga planer på att lämna EU eller ens belysa problemet med asyl- och migrationspakten som är bindande för alla EU-länder. Ingen storskalig återvandring. Man lägger på sin höjd några miljoner på frivillig återvandring till Afghanistan som absolut ingen nappar på. Kontrollerad opposition för lättlurade människor.

Nej, gubben. AFS har funnits i över åtta år. Inget av det har inträffat.

Ett enskilt parti kan inte besluta sig för att lämna EU. I synnerhet inte när partiet fick 20,6% i senaste valet.

På vilket sätt är AFS inte kontrollerad opposition enligt ditt resonemang? AFS har inte utvisat en enda människa.
Citera
Igår, 18:52
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Ja du har nog rätt, men tänk om AfS gör som SD och säljer sina principer? Hur vet vi att politiken inte bara är en karriärgrej för AfS som personen nedan skriver? Finns det passion, integritet, medkänsla, med mer i AfS?

Det vet man aldrig. Blir AFS usla i framtiden röstar jag på något annat. Jag belönar aldrig ett parti som sviker.

Fördelen med AFS är att dom håller på sina principer, är långt mer frispråkiga, erkänner det svenska folket och är inte israel-vänliga. Det är fyra extremt viktiga punkter för ett nationalistiskt parti.

Det gör även att man undviker att dra till sig fel folk. SDs retorik har gjort att de byggt en organisation på öppen svenskhet vilket gör att folkutbytet fortsätter.
Citera
Igår, 18:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Idag är det bara två månader kvar till valet. Den 9 maj skrev jag ett inlägg här på Flashback där jag gissade att Alternativ för Sverige i riksdagsvalet kommer att få 1,22 procent, men partiet känns just nu så jävla hett att jag tror att det kan gå ännu bättre. Min nya gissning är att Alternativ för Sverige kommer att få 1,37 procent. Hur tror ni andra att det kommer att gå för dem?

Jag tippar att de får 0.8 procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in