Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Månadskostnaden för en AGI-robot eller en AGI-agent kommer att vara betydligt lägre än den lön som krävs för bostad, mat osv för en anställd. Därmed faller hela ditt argument som inte gäller när AGI-arbetskraft är mycket billigare än den lägsta lönen som någon kan leva på.
Nej. För att du skall kunna falsifiera det jag skrev behöver du visa på vägen till den höga arbetslöseheten. Nu bara fantiserar du om att man kan nå det.
Det här är lite som att du fantiserat ihop att människor skall bli odödliga. Och när jag frågar hur vi tar oss dit säger du bara att en dag är vi där. Men det är helt tomt på hur vi tar oss dit.
Jag sa att du får visa vägen. Det har du inte gjort det minsta.
Starta med dagens arbetslöshet. För varje % den ökar så visar du hur arbetslöshetsunderstöd ändras och hur staten stjäl ihop till sina bidrag och hur företagen påverkas. Konkurser mm. Kommer något företag ha råd att automatisera ens. Om staten stjäl allt har dom ju inte råd.
Du är lite som alla kommunister som bara utgår från att staten kan stjäla hur mycket som helst. Men alla med IQ över 60 bör ju begripa att det inte är möjligt.