2026-07-15, 16:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
För 70 år sen? Hade de uppfunnit hjulet då?
Det är ju superjättelängesen.
Förstår inte vad dina frågor har med ämnet att göra.
Sex har människan haft sedan dag 1.
Citera
2026-07-15, 16:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Förstår inte vad dina frågor har med ämnet att göra.
Sex har människan haft sedan dag 1.
Men vad en kondom var visste han inte för 70 år sen?
Citera
2026-07-15, 17:39
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Men vad en kondom var visste han inte för 70 år sen?
Sältarmar
Citera
2026-07-15, 18:14
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitResistens
Jag läser för tillfället Peter Freuchens "Fangstmaend i Melvillebugten" (i finsk översättning: Pyyntimiehiä Melvillen lahdella), som handlar om dennes äventyr bland inuiterna på Grönland på 1910-talet.

I den framkommer det att eskimåkvinnor sannerligen låg runt, åtminstone med gäster. Om en eskimå med en vacker fru fick besök av låt oss säga en svensk, och svensken blev kåt, så blev eskimån mallig ifall svensken ville ligga med hans fru. Detta gällde även eventuella kåta vänner som svensken hade med sig. Och märk väl: frun hade ingenting emot att leka lite med "vitansikten".

I boken beskrivs exempelvis en hövdings fru som har gruppsex med ett helt gäng ryssar samt en änka som blir intresserad av några valfångare som består av norrmän, danskar, amerikaner och portugiser.

Ifall eskimåkulturen ser likadan ut idag, vore inte detta något för en del fattiga incels?
Nä. Rör inte mina eskimåer.
Citera
2026-07-15, 20:03
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag har. Som icke-dansk är man exotisk på Grönland.
Du är alltså (eller har varit) ihop med en inuitkvinna från Grönland? Hur funkar det? Vilken är f ö hennes religion?
Citera
2026-07-15, 21:00
Medlem
Vill man ha den upplevelsen kan man ju åka till Pattaya eller något.
Citera
2026-07-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Skulle tippa på att det där var en överlevnadsstrategi för att motverka inavel i små avskurna grupper. Om det mesta ägs gemensamt av gruppen och alla barn uppfostras gemensamt i någon form av primitiv kommunism så finns det mindre anledning till svartsjuka. Vet dock ej om det var så eskimåerna levde. Kan dock konstatera att motsatsen är Mena där många klaner tillämpar kusingifte generation efter generation och där både ägodelar och kvinnor bevakas svartsjukt.

Nu vill jag ha en flashbackrapport från någon som haft ihop det med en eskimåkvinna!
Ja i fyllan och villan en gång säger bara hellre en full/nykter dansbandstjej från dansbanan.
Det var väldigt stelt inget som man skryter om på jobbet typ.
Citera
2026-07-16, 02:45
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Har hört att om någon i deras grupp begick ett allvarligt brott, som mord, var vanliga straff som fängelse så klart omöjliga.
Inte ens dödsstraff fungerade om personen var en viktig del i jaktgruppen exempelvis.
De fick andra straff som uteslutning ut gruppaktiviteter, där förmodligen sex är en del.
Är/var det bara mördares fruar som anmodades knulla med främlingar eller vad menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du verkar inte hört talas om grönländsk roulette ?
Och du verkar inte vilja delge oss vad det är för något?

Citat:
Ursprungligen postat av Kanskevetinte
Hur är hygienen bland dessa? Kan tänka mig att det inte är så lätt att hålla sig ren och fräsch o det klimatet.
Det är 2026 nu. Hur är din hygien en kall vinterdag?

Citat:
För 70 år sen? Hade de uppfunnit hjulet då?
Det är ju superjättelängesen.
Ja hjulet var uppfunnet 1956, så även kondomen.
Citera
2026-07-16, 09:26
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Var det bra? Samma kväll eller krävdes det flera dejter än en? Är de snygga? Så många frågor… För övrigt en jävligt exotisk flagga att ha i bältet. Kudos!

Vi hade träffats tidigare, men orten hade bara en enda bar där folk samlades på helgerna. Hon var först ute efter min kollega, men han var inte intresserad, så det krävdes en kväll på krogen, så blev det åka av. De brukar se bra ut, men många är väldigt feta.

Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Du är alltså (eller har varit) ihop med en inuitkvinna från Grönland? Hur funkar det? Vilken är f ö hennes religion?

Vi var. Det var många år sedan. Det var bara när jag jobbade där. Hon tillhörde den danska lutherska kyrkan precis som nästan alla andra på Grönland.
Citera
2026-07-16, 11:57
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Vad är det
Spelet går till så här:
Du står mitt i en ring med 6 st iglos, i varje iglo finns en grönländska, en har inte gonorré.
Citera
2026-07-16, 15:53
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Jag läste en reseskildring där en eskimåkvinna gjorde sig fin och använde urin i håret för att få haff av en resenär som blev livrädd och sprang därifrån och hennes man mördade nästan karln för att han vägrade ligga med hans kvinna. Så det kan gå lite åt olika håll.

Säkraste kortet är således att släppa till och kliva på.
Citera
2026-07-18, 23:57
Medlem
ForumApaches avatar
En bekant till mig var sjöman på -90 talet och när deras skepp skulle anlända Grönland varnade kaptenen besättningen för att ta med eskimåer ombord. Om så sker, så sker det på egen risk för de är ute efter sprit och byter sina kvinnors sextjänster mot alkohol. De låg för ankar och ut till dem kom lokalbefolkningen i småbåtar och matroserna släppte ned repstegarna.
Snart hade varje kåt sjöman en eskimåkvinna i sin hytt och fulla eskimåmän ombord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in